کسب و کار

چند نکته برای انتخاب شریک تجاری

چگونه بهترین شریک تجاری خود را انتخاب کنیم؟

داشتن یک شریک تجاری عالی می تواند به شما کمک کند حتی سریعتر از آنچه که خودتان می توانید تجارت خود را به سطح بالایی برسانید. شما نه تنها کسی را خواهید داشت که از او ایده بگیرید ، بلکه همچنین می توانید کسی را داشته باشید که در مجموعه مهارت های شما مکمل شما باشد و شما را به تیمی کاملاً سرحال تبدیل کند. اما باید برای شناخت شریک تجاری تان وقت بگذارید تا اشتباه گرانی مرتکب نشوید.

در اینجا نکاتی در مورد نحوه انتخاب شریک تجاری آورده شده است تا مطمئن شوید شخصی که انتخاب می کنید برای تجارت شما مناسب است.

۱-شریک تجاری خود را با دقت انتخاب کنید

درست مثل این که با کسی که نمی شناسید ازدواج نمی کنید ، مهم این است که با شخصی که می خواهید با او تجارت کنید آشنا باشید.

چطور می توانید این کار را انجام دهی؟ قبل از پیوستن به نیروهای تجاری ، روی چند پروژه با هم کار کنید. ببینید چطور با هم کار می کنید آیا خوب جریان دارید ، یا باهم مشکل دارید؟ آیا از کار با هم لذت می برید؟همچنین بهتر است یک بررسی پیش زمینه انجام دهید تا بدانید با چه کسانی تجارت می کنید.

۲-یک وکیل خوب برای کسب و کار تان داشته باشید

حتی اگر به طور ضمنی به شریک جدید خود اعتماد دارید ، باز هم ایده خوبی است که برای تهیه یک قرارداد مشارکت رسمی وکیلی استخدام کنید. اطمینان حاصل کنید که در آن نحوه مدیریت پول و تقسیم سود خالص و همچنین تصمیمات مربوط به استخدام صحبت شده است و هریک از نقش ها و مسئولیت های شما را بیان می کند. اطمینان حاصل کنید که شرایط مربوط به خروج از شراکت، خرید وسایل مرتبط استخدام کارمند و … را روشن کنید.

پول می تواند یک مشارکت خوب را خراب کند. سیاست های روشنی در مورد نحوه رسیدگی به پول تنظیم کنید ، از جمله پرداخت های فروشنده ، بازپرداخت ، برداشت پول نقد ، و غیره. داشتن این سند به شما کمک می کند اگر همه چیز به سمت جنوب پیش رود و شما نیاز به اثبات قانونی توافق اصلی خود دارید. اگر با تغییر توافق نامه مشارکت موافقت کردید ، این تغییر را به طور قانونی مستند کنید.

۳-ارتباط خوبی با شریک تجاری تان داشته باشید

 هرگز بر اساس احساسات تصمیم نگیرید و نظر شریک تجاری خود را در نظر بگیرید. جلسات را برنامه ریزی کنید تا مرتباً صورتهای مالی خود را با هم مرور کنید. با اطلاعات باز و با ارتباطات شفاف باشید.

 بهترین شریک تجاری ۴-در کنار شریک تان باشید و او را همراهی کنید

“من” در تیم وجود ندارد. مشارکت های موفق وقتی خراب شوند که یکی از شرکا بخواهد اعتبار همه چیز را بگیرد. اگر شریک تجاری شما ایده خوبی به ذهنش خطور کرده است ، از پشت به او تکیه بزنید و مطمئن شوید اعتبار در جایی که به آن دلیل رسیده است تعلق می گیرد. برای عملی ساختن رویا نیاز به کار گروهی است. اگر یکی از شما بر روابط مسلط باشد ، مشاغل تجاری مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

۵- برای یک مشارکت خوب ارزش قائل شوید

اگر شریک خوبی دارید و تجارت موفقیت آمیز است ، این را جشن بگیرید. به این ترتیب هر دو پیشرفت خواهید کرد. همیشه مطمئن شوید که تصمیمات را به نفع خود کسب و کار می گیرید و نه منافع شخصی خود را. درست مثل هر رابطه ای ، اعتماد و حفظ تعادل در مشارکت از طرف شما به زمان و تلاش نیاز دارد.

ارزش آن مشارکت را بفهمید و به نفع مشارکت امتیاز دهید. به یاد داشته باشید: این فقط کار شما نیست. شما آن را با شخص دیگری در میان می گذارید و همه کارهایی که انجام می دهید باید این موارد را در نظر داشته باشند.

لطفا تجربیات خود را درباره شریک تجاری تان با تیم مجله اینترنتی ایران فان و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا