کسب و کار

۱۲ قانون مدیریت برای ارتباط خوب با مشتری

۱۲ قانون برای مدیریت ارتباط با مشتری

برای داشتن ارتباط خوب با مشتری در ابتدای کسب و کار باید از چند قانون طلایی پیروی کنید تا بتوانید نظر مشتری را جلب کرده و آنها را برای همکاری با خودتان متقاعد کنید.در زیر ۱۲ مورد از این قوانین طلایی مدیریت ارتباط با مشتری برایتان آورده ایم لطفا با ادامه خواند همراه ما باشید.

قوانین مدیریت ارتباط موثر با مشتری

۱- صادق باشید

“از شروع کار صادق و پیشرو باشید. صادق بودن از همان ابتدا در مورد چگونگی کمک به شما و توضیح چگونگی روند کار خود کلید مدیریت انتظارات مشتری است. اگر مشتری قبل از حرکت به جلو ، همراه با محدودیت های پروژه بداند چگونه بسیاری از سو تفاهم ها می تواند اجتناب شود.

۲-روند کار خود را به روشنی تعریف کنید

“ما خدمات توسعه نرم افزار ارائه می دهیم و دوست داریم فرآیند خود را در آغاز هرگونه رابطه تجاری به وضوح مشخص کنیم. تعریف فرآیند ما به ما کمک می کند انتظارات مشخصی داشته باشیم و هر طرف را مسئول بدانیم. وقتی ما یا مشتری ها از روند کار منحرف می شویم ، می توانیم به راحتی موضوع را شناسایی کرده و گفتمان را اصلاح کنیم.

۳- نقاط عطف را در ارتباط خود حفظ کنید

“شفاف بودن و تعیین نقاط عطف به ایجاد روابط به تدریج کمک می کند و همچنین انتظارات واقع بینانه ای را رقم می زند. برقراری ارتباط مداوم در طول فرآیند کلید ایجاد رابطه و اعتماد است. “

مدیریت ارتباط
مدیریت ارتباط با مشتری

۴- بیش از حد قول ندهید

“هیچ چیزی سریعتر از قیمت بالا و تحویل بد کالا ، رابطه مشتری با خریدار را از بین نمی برد. ما درمورد بازخورد ، قابلیت ها و مهلت تعیین شده با مشتریان خود کاملاً شفاف هستیم. لطفا همه مسائل را واقع بینانه ببینید و به قول معروف در اوایل کار جو زده عمل نکنید چ.ن این روش برای ادامه کارتان خطرناک است.

۵- مرزهای خود در فروش و کسب و کارتان بیان کنید

“در اوایل رابطه تجاری ، تعیین مرزها و پایبندی به آنها بسیار مهم است. اگر این کار را نکنید ، برای مشتریان آسان خواهد بود که از شما سو استفاده کنند ، و ممکن است کمتر از ارزش کار شما به شما پرداخت کنند. متأسفانه ، بسیاری از فروشنده ها قربانی این عادت بد می شوند ، اما شما باید برای نتیجه موفقیت آمیز انتظارات هر دو طرف را اعلام کنید. “

ادامه مطلب مدیریت ارتباط با مشتری :

۶- توافق نامه بنویسید

“شما می توانید با نوشتن توافق نامه و شرایط خود ، انتظارات مشتری را مدیریت کنید. وقتی آن را نوشتید ،مشتری بعدها نمی تواند با شما مشاجره کند. مشتریان نمی توانند برگردند و بگویند شما آنچه را در مورد توافق بودید انجام ندادید ، مگر اینکه صریحاً در قرارداد ذکر شود. من بسیاری از فریلنسرها را می شناسم که اول توافق نامه مینویسند سپس وارد کار میشوند.

۷- یک جدول زمانی واقع بینانه تنظیم کنید

اوایل ، من بهترین سناریوها را ارائه می دادم و به طور مداوم در انجام آنها کوتاهی می کردم. ما دریافتیم که تعیین یک جدول زمانی واقع بینانه که چیزی بین سرعتی باشد که فروش می خواهد انجام دهد و عملیات زمانی است که لازم است ، مکان مناسبی است. همراه با جدول زمانی واقع بینانه ، ارتباطات حیاتی است. تا زمانی که ارتباط برقرار باشد ، اکثر مشتری ها با شما به خوبی پیش خواهند آمد.

۸- جلسات هفتگی برگزار کنید

“شما می توانید با برگزاری جلسات هفتگی با شرکای تجاری خود انتظارات مشتری را مدیریت کنید. من فهمیدم که این گردهمایی ها به راحتی می توانند تعداد ، استراتژی ها و پیشرفت پروژه ها را مرور کنند ، که این اطمینان را می دهد که همیشه انتظارات قابل کنترل و موفقیت آمیز وجود دارد.

۹- حتما با مشتری در ارتباط باشید

گفتگوی آزاد کلید اصلی است ، اما به راحتی می تواند در فعالیت های روزمره گم شود. برای اطمینان از وقوع این مکالمات ، با مشتریان جدید خود تماس جداگانه ای ترتیب دهید. این به مشتریان فضای باز می دهد تا گفتگوی واقعی داشته باشند ،نظراتش دیده شود و ارتباط شما دو طرف را باهم عالی تر کند.

مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری

۱۰-روند فروش خود را طولانی کنید

ما مشتری های احتمالی را متعجب می کنیم وقتی به آنها می گوییم ،” نه ، ما پس از اولین تماس فروش برای شما قراردادی نمی فرستیم. “ما می خواهیم قبل از رسیدن به مرحله قرارداد حداقل سه تماس فروش داشته باشیم زیرا به آن زمان نیاز داریم تا در مورد اهداف ، انتظارات و خدمات ما به طور عمیق صحبت کنیم. البته انقدر این روند را طولانی نکنید تا مشتری را از خرید پشیمان کنید.

۱۱-یک تیم موفقیت کوچک ایجاد کنید

بهترین راه برای مدیریت انتظارات مشتری ، ایجاد یک تیم موفقیت کوچک است. تیم های موفقیت با خدمات مشتری متفاوت هستند زیرا هدف آنها کمک به کاربران است که بیشترین ارزش را از محصول شما بگیرند ، نه کمک به عیب یابی یا حل مشکلات. تیم موفقیت شما می تواند شکاف ها را برطرف کرده و انتظارات مشتری را مطابق با ویژگی های محصول یا خدمات حفظ کند.

۱۲- درباره وظایف بحث کنید

“بحث در موردوظایف و مسئولیت ها هنگام کار با مشتری مهم است.اگر درباره حقوق خود و مشتریان با دید باز و سنجیده باهم گقتگو کنید مطمئنا این گفتگو شما را از ایجاد مشکل در طول همکاری با مشتری تان دور میکند.

 

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا