آشپزی

نحوه یخ زدایی مرغ: ۴ روش سریع و ایمن

ما در این مقاله به شما می گوییم که چگونه مرغ را به درستی یخ زدایی کنید تا بتوانید از ابتلا به بیماری های ناشی از غذا، مسمومیت غذایی و حتی مرغ بدطعم جلوگیری کنید. همچنین نکات بیشتری در مورد کارهایی که باید انجام دهید و کارهایی که نباید انجام دهید در هنگام استفاده از مرغ یخ زده، از جمله مدت زمانی که می تواند در دمای اتاق روی پیشخوان شما بماند، پیدا خواهید کرد.

۴ راه مطمئن برای یخ زدایی سریع مرغ

اغلب اوقات، ما سعی می کنیم مرغ را بدون دانستن روش مناسب انجام دهیم. اما دانستن نحوه یخ زدایی مرغ در واقع به همان اندازه مهم است که بدانید چگونه آن را بجوشانید، از جمله اینکه بتوانید تشخیص دهید خراب شده است یا خیر. این به این دلیل است که گوشت به درستی ذوب شده، پخته شدن آن را تضمین می کند. در غیر این صورت، خطر پختن بیش از حد برخی از قسمت‌ها و نیم‌پز شدن بقیه را دارید.

آب کردن نامناسب مرغ، مانند گذاشتن آن روی پیشخوان آشپزخانه می تواند باکتری هایی را پخش کند که می توانند روی ظروف آشپزخانه و غذای شما بچسبند. اینها احتمال بیماری های ناشی از غذا و مسمومیت های غذایی را افزایش می دهند. چه شرم آور است اگر این اتفاق برای بهترین غذاهای مرغ شما بیفتد!

نحوه یخ زدایی مرغ: 4 روش سریع و ایمنروش ۱: یخ زدایی در مایکروویو

بنابراین، چگونه می توان مرغ را سریع آب کرد یا از انجماد خارج کرد؟ به طور کلی، روش مایکروویو سریعترین راه برای یخ زدایی مرغ است. همچنین می‌توانید از اجاق جوجه‌گردانی نیز استفاده کنید، اگر حالت یخ‌زدایی دارد. ما این روش را دوست داریم زیرا سریع است و بسته به وزن آن مرغ منجمد را در عرض چند دقیقه آب می کند.

با این حال، مایکروویو فقط می تواند مرغ را بین ۴۰ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت گرم کند زیرا فقط از حرارت کم مصرف استفاده می کند. این برای ذوب شدن کافی است، اما نه برای از بین بردن باکتری ها. بالاخره در دماها رشد می کنند.

دمای پخت ایمن مرغ ۱۶۵ درجه فارنهایت است. بنابراین، مطمئن شوید که بهترین دستور العمل های مرغ خود را بلافاصله پس از یخ زدایی گوشت در مایکروویو بپزید.

نحوه یخ زدایی مرغ در مایکروویو:

ابتدا مرغ را از بسته بندی اصلی خود خارج کنید، سپس روی یک بشقاب یا کاسه مخصوص مایکروویو قرار دهید.
برش های مرغ را در مایکروویو قرار دهید. تنظیمات مایکروویو از برندی به برند دیگر متفاوت است، بنابراین دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. خوب است که اکثر مایکروویوها از قبل دارای تنظیمات یخ زدایی هستند، بنابراین به سادگی دکمه مناسب را فشار دهید. حال اگر فر شما چنین قابلیتی را ندارد، کافی است آن را روی ۲۰ تا ۳۰ درصد توان خود تنظیم کنید.
در آخر، تایمر را تنظیم کنید. هر پوند مرغ باید به مدت هشت تا ۱۰ دقیقه یخ زدایی شود. در این مدت باید در فواصل دو دقیقه ای آماده بودن را بررسی کنید. این برای سینه مرغ و مرغ کامل صدق می کند. اکنون، شما آماده هستید تا مقداری بال مرغ سرخ شده ترد بپزید!

مدت زمان یخ زدایی مرغ در مایکروویو: دو دقیقه به ازای هر پوند یا ۱۰ تا ۲۰ دقیقه برای یک مرغ کامل.

روش ۲: ذوب در آب سرد

یکی از اولین مواردی که باید به آن توجه کنید این است که از یخ زدایی مرغ در آب داغ صرف نظر از اینکه چقدر برای شام عجله دارید یا دیر شده اید، خودداری کنید. باز هم، باکتری ها در دمای بین ۴۰ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت رشد می کنند و رشد می کنند. بنابراین، آب شدن مرغ در آب داغ، آن را در «منطقه خطر» قرار می دهد.

ثانیاً، مهم است که مرغ خود را از کیسه پلاستیکی یا بسته بندی آن در زمانی که در آب سرد آب می کنید، خارج نکنید. بسته بندی از پخش شدن باکتری ها روی میز شما جلوگیری می کند. در آخر هرگز مرغ را بیش از دو ساعت در یخچال نگذارید.

برای این روش، فقط این مراحل آسان را دنبال کنید:

مرغت را بگیر آن را در داخل بسته بندی خود نگه دارید یا در یک کیسه زیپ دار قرار دهید.
مرغ را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. کاسه را با آب سرد پر کنید. مطمئن شوید که آب سرد است. فقط در صورتی می توانید از آب لوله کشی استفاده کنید که آب به میزان دلپذیری سرد باشد. اگر گرم است، یخ اضافه کنید تا دما پایین بیاید.
هر پوند مرغ باید به مدت یک ساعت ذوب شود. سینه مرغ بدون استخوان در عرض یک تا دو ساعت آب می شود.
اگر در حال یخ زدایی تکه های مرغ هستید، مرغ خود را روی علامت یک ساعت بررسی کنید. قطعات را از هم جدا کنید تا روند آب شدن آن تسریع شود.
در نهایت هر ۳۰ دقیقه یکبار حمام آب را تعویض کنید. این برای اطمینان از سرد بودن آب است. مرغ را بلافاصله پس از آب شدن بپزید.

مدت زمان یخ زدایی مرغ در آب سرد: یک تا دو ساعت.

نحوه یخ زدایی مرغ: 4 روش سریع و ایمن

روش ۳: یخ زدایی مرغ در یخچال

از بین تمام روش های ذکر شده، روش یخچال ایمن ترین است زیرا دمای مرغ را در ۳۸ تا ۴۰ درجه فارنهایت یا کمتر طعم مرغ را حفظ می کند. به همین دلیل است که اگر بلافاصله از کل مرغ استفاده نکنید، بهترین راه برای آب کردن یا یخ زدایی مرغ است. اکنون این روش بی سروصدا به بیشترین برنامه ریزی و آمادگی نیاز دارد زیرا چندین ساعت روز طول می کشد تا مرغ کاملاً آب شود.

اما یخ زدایی مرغ در یخچال چقدر طول می کشد؟ مدت یخ زدایی برای این روش به وزن و برش مرغ بستگی دارد. یک مرغ کامل با وزن سنگین به یک روز نیاز دارد تا کاملاً آب شود. در ضمن هر پوند مرغ چرخ شده و سینه مرغ بدون استخوان نیاز به یک روز کامل دارد.

تازه بودن مرغ نیز بر مدت زمانی که می توانید آن را در یخچال بگذارید تأثیر می گذارد. مرغ تازه ذوب شده را می توان تا سه روز در یخچال نگهداری کرد. در ضمن مرغی که به تاریخ انقضا نزدیک می شود را نمی توان بیش از ۲۴ ساعت نگهداری کرد. در آخر، برای یخ زدایی مرغ با این روش، به سادگی یک کیسه مرغ را در بشقاب قرار دهید و آن را در انتهای یخچال قرار دهید.

مدت زمان یخ زدایی مرغ در یخچال: یک تا دو روز.

مرغ چقدر می تواند در یخچال بماند؟

در حالی که بسیاری از ما می دانیم که می توانید مرغ را تا یک سال در فریزر نگهداری کنید، اگر گوشت را در یخچال نگهداری یا یخ زدایی کنید، شرایط متفاوتی است. گوشت منجمد با علامت دو روزه کاملاً ذوب می شود. بنابراین، مرغ خام را نباید بیش از دو روز در یخچال نگهداری کنید تا خطر آلودگی کاهش یابد.

روش ۴: مرغ منجمد را بپزید (بدون ذوب)

 پختن مرغ منجمد با استفاده از اجاق گاز  کاملا بی خطر است. می توانید این کار را برای تمام قسمت های مرغ از جمله سینه و ران مرغ منجمد انجام دهید.

معایب؟ برای رسیدن به دمای داخلی ایده آل باید حدود ۵۰ درصد زمان پخت بیشتری اضافه کنید. همچنین نمی توانید از آهسته پز یا مایکروویو برای پختن گوشت منجمد استفاده کنید. این موضوع، دانستن چگونگی ذوب یا یخ زدایی مرغ منجمد را به درستی مهم تر می کند!

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا