سرگرمی :)

نحوه خشک کردن و نگهداری از رزماری

شما نمی توانید عطر رزماری را کاملاً توصیف کنید اما اگر گیاه را به سیب زمینی تفت داده شده کره یا مرغ سوخاری اضافه کنید ، عطر و طعم عالی به آن اضافه می کند. همچنین می توانید از آن برای تهیه روغن رزماری استفاده کنید ، یک روغن اساسی با رایحه چوبی مرکبات مانند که اغلب در رایحه درمانی برای اثر انرژی بخش استفاده می شود. البته عصاره رزماری هم یکی از مشتقات این گیاه با ارزش است. این گیاه مدیترانه ای را می توان به راحتی به عنوان بخشی از باغ گیاهان پرورش داد و حتی گاهی به عنوان دورچین از آن استفاده کرد. در اینجا نکات مفیدی در مورد نحوه برش ، خشک کردن و ذخیره کردن رزماری آورده شده است.

چگونه رزماری را برش ، خشک و ذخیره کنیم؟

بنابراین گلدان رزماری خود را در پنجره آشپزخانه یا باغ خود قرار داده اید و می خواهید بدانید که بهترین روش برای بریدن و خشک کردن گیاه چیست. ما میتوانیم به شما کمک کنیم. در اینجا سوالات برتر مردم در مورد برش و ذخیره رزماری وجود دارد.

برای برش رزماری به گونه ای که به رشد سالم خود ادامه دهد ، بهتر است هر بار یک شاخه رزماری بریده شود. در اینجا روش گام به گام برای برش این گیاه چوبی معطر آمده است.

همیشه از قیچی یا قیچی هرس استفاده کنید تا بتوانید برش های تمیز ایجاد کنید.
گل رزماری را روی رشد جدید برش دهید. برای این منظور ، باید به دنبال ساقه های سبز باشید.
ساقه سبز را دقیقاً بالاتر از جایی که دو برگ گیاه در حال رشد است برش دهید.

این روش دو چیز را تضمین می کند. اولاً ، وقتی ساقه های سبز را به جای درختان چوبی می برید ، به رشد شاخه های جدید کمک می کند. در مرحله دوم ، این گیاه همچنین باعث رشد سالم گیاه می شود و شما مجبور نیستید به یک گلدان بلند دوک دار نگاه کنید. اطمینان حاصل کنید که رزماری را به طور منظم در تمام ماه های تابستان قطع می کنید تا برای دفعات بعدی مقدار خوبی برداشت شود.

نحوه خشک کردن و نگهداری از رزماریبهترین زمان برای برش رزماری چیست؟

آیا می دانید زمان مناسب برای برش رزماری وجود دارد؟ خوب ، درست است گیاهان را باید درست قبل از گلدهی آنها قطع کنید زیرا در آن زمان است که روغنهای معطر آنها در اوج است. بنابراین از این طریق می توانید طعم دارترین گیاهان را برای طبخ تهیه کنید. بهترین زمان برای برش رزماری صبح است که قطرات شبنم تازه خشک شده اند. وقتی گرمای روز به حداکثر می رسد از بریدن گیاهان خودداری کنید زیرا در آخر ممکن است برگهای خشک داشته باشید.

این مقاله هم میتواند برای شما مفید باشد:طرز تهیه نان همبرگر خانگی

خشک کردن رزماری

برگهای تازه رزماری خوشبو هستند و استفاده از آنها آسان است اما اگر می خواهید آن را خشک کنید روش های زیادی برای انتخاب وجود دارد. یادتان باشد که شاخه های رزماری را قبل از خشک کردن بشویید.

روش آسان: اگر فقط یک یا دو شاخه باشد ، می توانید گیاه را یک روز روی پیشخوان آشپزخانه خود بگذارید تا خشک شود.

کیسه کاغذی: برای اهداف ایمنی ، می توانید شاخه های رزماری را در یک کیسه کاغذی قهوه ای قرار داده و تا سه هفته در یک اتاق گرم ، خشک و دارای تهویه مناسب بگذارید.

حلق آویز دسته گل رزماری: می توانید دسته ای از شاخه های رزماری را با گره زدن به رشته نخ آشپزخانه درست کنید. آن را به مدت دو تا سه هفته در محلی خنک و دارای تهویه مناسب آویزان کنید. همچنین می توانید از عطر گل محمدی همزمان لذت ببرید.

استفاده از دستگاه کم کننده آب: می توانید کل شاخه ها یا فقط برگ های رزماری را آبگیری کنید. آنها را روی سینی های خشک کن با فاصله زیادی بین آنها قرار دهید و در ۹۵ درجه فارنهایت یا ۳۵ درجه سانتیگراد کم آب شوید. بسته به میزان رطوبت می توانید ۸ تا ۱۰ ساعت این کار را انجام دهید.

با استفاده از روش فر: شاخه های رزماری را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده قرار دهید. آن را در کمترین حالت ممکن در فر قرار دهید. این امر به جای پخته شدن ، به خشک شدن گیاه کمک می کند تا شکننده شود. با تغییر زمان اجاق گاز مجبورید دائماً آن را بررسی کنید.

در مایکروویو: شاخه های رزماری را بین دو قطعه حوله کاغذی قرار دهید و آن را به مدت ۳۰ ثانیه هسته ای کنید. اجازه دهید تا خنک شود و سپس دوباره برای مدت ۳۰ ثانیه مایکروویو کنید. برگها باید خشک باشند. اگر آنها احساس نمی کنند برگها به اندازه کافی خشک شده اند ، می توانید این روند را تکرار کنید.

رزماری چگونه ذخیره میشود؟

شما باید گیاهان را در یک ظرف ضد هوا در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید تا طعم آنها حفظ شود. رزماری خشک خیلی بیشتر از انواع تازه آن نگهداری می شود ، اما بهتر است در عرض یک سال استفاده شود.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا