ریپورتاژ

نحوه انتخاب بهترین هاست چگونه است؟

نحوه انتخاب بهترین هاست چگونه است؟

اگر قصد راه اندازی یک وبسایت برای تجارت الکترونیکی یا ایجاد وبلاگ شخصی برای خود دارید، حتما با این سوال روبرو می‌شوید. وجود شرکت های زیاد ارائه دهنده هاست در اینترنت، انتخاب بهترین هاست از بین آنها را دشوار کرده است.

معمولا افرادی که قصد راه اندازی وبسایت خود را دارند, بعد از طراحی سایت و تولید محتوا، به دنبال خرید بهترین هاست هستند. بعد از بررسی تفاوت های موجود بین سرویس های مختلف، بسته به نیاز خود، می توانید بهترین هاست را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب بهترین هاست

در ادامه، ۱۰ معیاری که در آنها نحوه انتخاب بهترین هاست، برای شما توضیح داده شده است را بررسی میکنیم.

۱٫ پایداری هاست (Uptime)

هنگام جستجو در اینترنت، هیچ چیز کلافه کننده تر از کلیک روی یک پیوند و باز نشدن سایت مورد نظر نیست. این مشکل نه تنها برای کاربران، بلکه برای گوگل هم آزاردهنده است و باعث می‌شود که گوگل به وبسایت مورد نظر امتیاز بالایی ندهد.

بنابراین، از پایداری بالای هاست وبسایت خود، اطمینان حاصل کنید. پایداری یک هاست  با استفاده از یک عدد اندازه‌گیری می‌شود. بهترین هاست، هاستی هست که این عدد در آن به ۱۰۰٪ نزدیک تر باشد، و به این معنی است که هاست پایداری بالایی داشته و در ادامه خدمات بهتری ارائه می‌کند. خرید بهترین هاست از بین گزینه هایی که نرخ پایداری آن‌ها بالای ۹۹٪ است، خریدی هوشمندانه است.

۲٫ فضای ذخیره‌سازی در دسترس

خرید بهترین هاست مناسب برای شما، به هدف راه اندازی وبسایت و حجم مورد نیاز برای ذخیره سازی فایل ها بستگی دارد.  توصیه می شود که خدمات متناسب با نیازهایتان را به کار گیرید. اگر برای وبسایت خود نیاز به فضای ذخیره سازد  بیشتری دارید، اطمینان حاصل کنید که برای ذخیره سازی فایل های خود، دچار مشکل نخواهید شد.

 در صورتی که به فضای کمتری برای ذخیره سازی فایل های خود نیاز دارید، طرحهای ارزان‌تری انتخاب کنید و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. اما اگر سرویس انتخابی شما فضای ذخیره سازی نامحدودی دارد، می‌توانید ازاین فاکتور صرف نظر کرده و به فاکتور های بعدی توجه کنید!

۳٫ ترافیک ماهانه

برخی هاست‌ها، دارای محدودیت ترافیک ماهانه هستند. به این معنی که پس از تعداد دفعات مشخصی از دسترسی کاربران، سرور هزینه اضافی برای “بازدیدکنندگان اضافی” دریافت می کند یا نمایش وب سایت متوقف می‌شود.

بنابراین، همیشه به اطلاعاتی که شرکت ارائه می­دهد، توجه داشته باشید. بهترین هاست، هاستی است که ترافیک داده نامحدود، ارائه دهد چرا که خطر از کار افتادن وب سایت، وجود نخواهد داشت.

۴٫ سرعت بارگیری

گوگل با هدف ارائه بهترین نتیجه به کاربرانش، به صفحاتی که سریعتر بارگیری می‌شود اولویت بالاتری می دهد. بنابراین، دقت کنید آیا بهترین هاستی که در نظر دارید سرعت بارگیری خوبی دارد یا خیر؟ از نظر تئوری ممکن است بین این اعداد تفاوت ناچیزی وجود داشته باشد، اما این تفاوت ناچیز است که مشخص می‌کند آیا کاربر، فعالانه از وبسایت شما بازدید خواهد کرد یا تاخیر در بارگیری، سبب ترک کاربران می­شود.

۵٫ امنیت داده ها

اعتماد به یک شخص برای ارائه هاست به وبسایت و محتوا، کار ساده ای نیست. خرید بهترین هاست، مستلزم این است که، شما از اینکه هاست مورد نظر قادر به حفظ از بازدیدکنندگان و ارایه سیستم افزونگی اطلاعات و پشتیبان گیری مداوم است، اطمینان حاصل کنید. در نتیجه هنگام بروز هرگونه مشکل عادی یا پیش‌بینی‌نشده، وب سایت شما همیشه آنلاین و قابل استفاده خواهد بود.

۶٫ پشتیبانی از مشتری

ورای همه شرایط مورد نیاز برای موفقیت وب سایت، یک شرکت ارائه دهنده هاست، می تواند به طور موثر به شما کمک کند. بهترین هاست همواره از مشتری‌های خود، پشتیبانی می‌کند. در دسترس بودن ارائه دهنده هاست برای کمک، می‌تواند مشکلات احتمالی را سریعا حل کند و عدم دسترسی به ارائه دهنده، می‌تواند باعث آفلاین شدن سایت تا چندین ساعت شود. قبل از هرگونه اقدام برای خرید هاست، پشتیبانی شرکت ارائه دهنده هاست، کانال های ارتباطی با شرکت ارائه دهنده هاست را به دقت بررسی کنید.

۷٫روش های پرداخت

خرید بهترین هاست همیشه لزوما به معنی صرف هزینه بیشتر نیست، در واقع خرید بهترین هاست نباید بر اساس قیمت انجام شود، اگرچه در نظر گرفتن قیمت، می‌تواند تصمیم گیری برای خرید را آسان‌تر کند. پس در ابتدا نوع نیازتان را مشخص کنید. خرید بهترین هاست، مستلزم رعایت تعادل بین نیاز و بودجه است. بسیاری از سرویس های هاستینگ، با توجه به طول دوره ارائه هاست، تخفیف ارائه می‌دهند یعنی عموما هر چه زمان استفاده طولانی‌تر باشد، در نهایت، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

۸٫ سیستم مدیریت محتوا

بهترین هاست، سیستم مدیریت محتوای خاص خود، مانند وردپرس را دارد که راه‌اندازی آن آسان است. این چارچوب ها بخشی از فعالیت روزمره، هنگام کار با وبسایت‌ هستند، پس، اگر مکررا قصد تولید محتوا دارید، دقت به این نکته ضروری است.

۹٫ از یک دوره آزمایشی رایگان استفاده کنید

بسیاری از شرکت های ارائه‌دهنده هاست، به منظور شناخت بهتر شرکت ارائه دهنده و بررسی این نکته که آیا شرکت مورد نظر، می تواند خواسته های وبسایت را برآورده کند یا خیر؛ از این دوره ها استفاده می کند. این دوره کمک می‌کند تا بررسی کنید آیا هزینه ای که صرف خرید بهترین هاست می­کنید، نیازتان را برآورده می کند یا خیر و در حل مشکلات از پیش تعیین نشده به شما می کند. اگر شرکت ارائه‌دهنده، انتظارات وبسایت را برآورده نکرد، نیازی به پرداخت هزینه نیست و اگر انتظارات وبسایت برآورده شد، خرید بهترین هاست صورت می­گیرد.

۱۰٫ کشف مزایای اضافی

بازار ارائه هاست وب، بسیار رقابتی است در نتیجه شرکت های زیادی، خدمات میزبانی وب را ارائه می‌دهند. آنها معمولاً امتیازات بیشتری، برای پیشروی بین رقبا و نشان دادن بهترین هاست، در اختیار کاربرانشان قرار می دهند.پس در مورد تمام جزئیاتی که در یک طرح به شما تعلق می‌گیرد، به طور کامل مطالعه کنید و مزایای منحصر به فردی که، ممکن است در نهایت مطابق با نیازهای شما باشد، شناسایی کنید.

نتیجه گیری

خرید بهترین هاست با در نظر گرفتن این ۱۰ نکته، با اطمینان بیشتری صورت می گیرد. بهتر است که این نکته مهم را بخاطر بسپارید؛ سرویس های میزبانی مختلفی، وجود دارد و شما برای انتخاب طرحی که بیشترین سازگاری را با نمایه شما دارد، باید نیازهای وبسایت خود را بشناسید.

امروزه ارائه‌دهندگان هاست، به اهمیت این موضوع آگاه هستند، بنابراین آنها بسته‌های متفاوتی، برای بخش‌های مختلف ارائه می‌دهند. پس به درستی تحقیق کنید، تمام معیارها را برای داشتن بهترین هاست، ذکر کردیم؛ با دقت به این نکات بهترین خرید را برای هاست، تجربه کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی  ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا