ریپورتاژ

خرید کرکره برقی با بهترین قیمت

طی سال‌های نه‌چندان دور شاهد کرکره‌های دستی آهنی در مغازه‌ها بودیم؛ اما رفته رفته کرکره‌های برقی جای نسل قبلی خود یعنی کرکره‌های دستی را گرفتند. البته امروزه کاربرد کرکره‌ برقی صرفا محدود به مکان های تجاری و مغازه‌ها نمی‌شود و در پارکینگ منازل و کارخانه ها و حتی به‌عنوان کرکره برقی پنجره و بالکن و … استفاده می شوند. کرکره برقی از یک دیواره متشکل از تیغه های کرکره تشکیل شده است که با استفاده از موتور الکتریکی به صورت عمودی باز و بسته می شود.

استفاده از کرکره‌های برقی علاوه بر سهولت در استفاده و ظاهر زیبا و شکیل، بیشتر به خاطر امنیت و حفظ حریم خصوصی می‌باشد. کرکره‌های برقی تنوع بالایی از نظر جنس بدنه و رنگ دارند و امروزه حتی کرکره های پلی کربنات شفاف هم وجود دارد که برای استفاده در مکان های تجاری و فروشگاه ها بسیار مناسب است.

کرکره برقی چیست؟

 

خرید کرکره برقی

کرکره‌های برقی یکی از انواع درب‌ها اتوماتیک می باشند که با استفاده از موتور به‌شکل عمودی باز و بسته می‌شوند. در واقع کرکره برقی شکل مدرن کرکره‌های دستی است که سهولت استفاده و زیبایی ظاهری و امنیت بیشتری را در پی دارد. برای آشنایی بیشتر، مقاله کرکره برقی چیست را در همتا دور مطالعه کنید.

با شنیدن نام کرکره برقی همه‌ی ما به یاد مغازه‌ها می‌افتیم. اما امروزه کاربرد کرکره‌های برقی صرفا محدود به مغازه‌ها و مکان‌های تجاری نمی‌شود و استفاده از آن‌ها در پارکینگ‌ها بسیار رایج گشته است، همچنین حتی از آن‌ها بخاطر سهولت و امنیت‌شان به‌جای نرده‌های قدیمی پنجره‌ها هم تا حدودی استفاده می‌شود.

بدنه و موتور کرکره برقی در اجناس و کیفیت‌های متفاوت موجود است و بر اساس مورد استفاده و بودجه باید سیستم‌های مناسبی برای مکان مدنظر گزینش و استفاده نمود. از طریق تماس با شرکت همتا دور امی‌توانید در مورد پروژه‌های مدنظر خود مشاوره دریافت کنید که چه نوع درب با چه متریالی مناسب فضای مدنظر شما است و در مورد تعرفه‌ی خدمات درخواستی نیز اطلاعات کامل را دریافت کنید.

مزایای کرکره برقی

همان‌گونه که بیان کردیم کرکره‌ برقی مزایای قابل توجهی دارند و قابلیت‌های خوبی را ارائه می‌کنند. که برخی از مزیا را با هم مرور می‌کنیم:

  • سهولت در استفاده
  • امنیت بالا
  • کنترل خودکار از طریق کلید یا ریموت
  • عایق نور و تا حد زیادی عایق صدا و دما
  • مقاومت در برابر شرایط مختلف جوی و رطوبت
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • عدم نیاز یه فضاهای اضافی برای باز و بسته شدن
  • دوام و ایمنی بالا

اجزای تشکیل دهنده‌ی کرکره برقی

جهت راه اندازی کامل کرکره برقی به طور کلی به تجهیزات زیر نیاز است که به‌طور خلاصه کارایی و اهمیت آن‌ها را توضیح می دهیم:

  • موتور الکتریکی و متعلقات مکانیکی آن
  • رول جمع کننده‌ی کرکره
  • کنترلر
  • بدنه‌ی کرکره

موتور الکتریکی و متعلقات مکانیکی آن

همان‌طور که گفتیم کرکره های برقی از بخش‌های متفاوتی ساخته شده‌اند. جزء اصلی کرکره های برقی، موتور آن‌هاست. موتور کرکره برقی با استفاده از نیروی الکتریکی و تبدیل آن به نیروی گشتاور دینامیک، موجب حرکت تیغه‌های کرکره و در نهایت باز یا بسته شدن کرکره می‌گردد.

اکثر موتور‌های کرکره برقی امروزی قابلیت کنترل از طریق ریموت رادیویی را دارند. موتور کرکره های برقی هم مانند موتور دیگر درب های اتوماتیک برقی، مجهز به سنسور چشمی برای حفظ ایمنی می‌باشد. به‌خصوص در هنگام بسته شدن کرکره این سنسور با تشخیص حرکت، پایین آمدن کرکره را متوقف می‌کند و مانع از ضربه و آسیب در می‌شود.

موتور کرکره‌های برقی به سه دسته‌ی کلی موتورهای تیوبلار، ساید و سانترال تقسیم می‌شوند.

موتورهای تیوبلار

موتورهای تیوبلار ضعیف‌ترین نوع موتورهای کرکره‌ی برقی می‌باشد. این نوع موتور ساختاری استوانه‌ای دارد و معمولا درون ریل کرکره جاسازی می شود، این نوع موتورها برای مکان‌هایی با تردد پایین مثل مغازه‌ها که روزانه یکی دو مرتبه باز و بسته می‌شوند، مناسب است و همچنین برای کرکره‌هایی با وزن بسیار سنگین هم توصیه نمی‌شود. این موتورها دارای خلاص‌کن برای استفاده در هنگام قطعی برق می‌باشند.

موتورهای ساید

موتورهای ساید قدرت بیشتری دارند و برای مکان‌های پر تردد مثل پارکینگ‌هایی که توسط چند نفر در طی روز استفاده می‌شوند، مناسب است. در برخی از انواع موتور‌های ساید بر خلاف موتورهای تیوبلار، امکان استفاده در زمان قطع بودن برق هم فراهم  می‌باشد.

موتورهای سانترال

موتورهای سانترال هم مانند موتورهای تیوبلار برای کرکره‌های متوسط و کم تردد مناسب هستند. علت نام‌گزاری این موتورها این است که در مرکز شفت کرکره نصب می شوند و به همین دلیل، موتور مرکزی (سانترال) نام دارد. این موتورها امروزه تنوع زیادی ندارند و کم‌کاربردترین نوع موتورها می‌باشند، اما تنها موتوری هستند که قابلیت نصب بر روی کرکره های دستی قدیمی و تبدیل آن‌ها به کرکره‌ی برقی را دارا می‌باشند. این موتورها دارای خلاص کن برای استفاده در هنگام قطعی برق می‌باشند.

رول جمع کننده‌ی کرکره

برای حرکت تیغه‌ها در یک الگو و حجم مناسب از ریل (رول) استفاده می‌شود که این رول‌ها در پشت در و به دو سمت وصل می‌شوند و معمولا در دو جنس آهنی و آلومینیومی تولید می‌شوند.

کنترلر

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، موتورهای امروزی دارای قابلیت پشتیبانی از ریموت‌های رادیویی را دارا هستند و می‌توان از طریق ریموت کنترلر باز و بسته شدن درب را کنترل کرد. همچنین امکان اتصال تایمر به موتور جهت دادن زمان خاص برای باز یا بسته شدن وجود دارد. بنابراین باید دارای مدار کنترل و سنسورهای لازم باشند.

برای حفظ ایمنی جهت عدم ایجاد آسیب به افراد و خود درب، بسیاری از این کرکره‌ها دارای سنسور ایمنی می‌باشند. عملکرد این سنسورها به این صورت است که، از دو قسمت تشکیل می‌شود. فرستنده و گیرنده نور مادون قرمز. این دو در دو سمت درب کرکره‌ای نصب می‌شوند و تا زمانی‌که مانعی وجود نداشته باشد نور فرستنده توسط گیرنده دریافت می‌شود و کرکره به کار خود ادامه می‌دهد. اما چنان‌چه شخص، خودرو یا هر وسیله‌ای در مسیر فتوسل‌ها قرار گیرد این نور قطع شده و مدار فرمان کرکره برقی فرمان توقف حرکت رو به پایین را صادر می کند و حرکت کرکره به‌سمت بالا و در جهت باز شدن آغاز می‌شود.

بدنه‌ی کرکره

بدنه‌ی کرکره یا همان تیغه‌ها در جنس‌ها و رنگ‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند. عمدتا تیغه‌های کرکره از جنس آلومینیومی و پلی کربنات و گالوانیزه تولید می‌گردند.

تیغه‌های آلومینیومی

تیغه‌های آلومینیومی از بیلت استاندارد آلومینیوم ساخته می‌شوند که مهم‌ترین ویژگی آن‌ها تولید در رنگ‌های مختلف، مقاومت بالا در برابر ضربه و حرارت و ضد خش بودن است.

تیغه‌های شفاف پلی کربنات

پلی کربنات‌ها نوعی از پلیمرهای ترموپلاستیک محسوب می‌شوند، تیغه‌های شفاف پلی کربنات به نسبت بقیه گران‌تر می‌باشند، اما نصب آن ها در فروشگاه ها این امکان را می دهد که در زمان تعطیلی فروشگاه هم در عین امنیت، ویترین آن قابل رویت می باشد و مشتری‌ها جذب خواهند شد. همچنین این تیغه‌ها در عین این‌که ظریف به‌نظر می‌رسند اما مقاومت و استحکام بیشتری به نسبت تیغه‌های آلومینیومی دارند و ضد حریق هم هستند.

تیغه‌های گالوانیزه

این نوع کرکره‌ها از جنس آلیاژ فولاد منیزیم می‌باشند و چون ورق فلزی‌شان نازک است بین آن‌ها فوم تزریق می‌کنند. به همین دلیل آن را با نام گالوانیزه فوم‌دار نیز می‌شناسند. این کرکره برقی عایق مناسبی برای صدا و رطوبت است و در مواقع بالا و پایین شدن این مدل کرکره، صدای کمی دارد. استحکام تیغه‌های گالوانیزه در قیاس با همتایان آلومینیومی بیشتر است و بخاطر فوم عایق تا حد زیادی صدا و حرارت نیز می‌باشد. همچنین ویژگی کاربردی دیگر این نوع بدنه صدای بسیار کم آن در موقع باز و بسته شدن کرکره است.

با مراجعه به صفحه خرید کرکره برقی قادر به سفارش انواع تجهیزات کرکره برقی با کیفیت‌های مختلف و با بهترین قیمت خواهید بود.

نکاتی که جهت راه اندازی کرکره برقی باید توجه کنید

انتخاب کرکره برقی مناسب و تجهیزات آن باید به فراخور مکان مورد استفاده و اندازه و فضای درب و میزان استفاده از آن تعیین شود، جنس و کیفیت بدنه، موتور، سیستم‌های ایمنی و امنیتی همگی باید به‌درستی کارشناسی و تعیین گردد تا با کمترین هزینه پاسخگوی نیازتان باشد.

اگر برای فروشگاه‌های تجاری می خواهید از کرکره‌های برقی استفاده کنید، به دلیل تردد کم، موتور تیوبلار و سانترال مناسب است. برای جنس بدنه هم خب عمدتا امنیت و پس از آن ظاهر برای فروشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود، در صورتی که بیشتر امنیت و عدم سرقت فروشگاه مدنظر هست، تیغه‌ها می‌بایست از نوع سنگین و مقاوم باشند و از قفل‌های برقی استفاده گردد. اما با توجه به زمینه‌ی کاری چنانچه زیبایی در اولویت باشد در صورت امکان استفاده از تیغه های پلی کربنات شفاف برای بدنه، ظاهر زیبایی به فروشگاه شما خواهد بخشید.

چنانچه مورد استفاده‌ی شما برای درب پارکینگ است، خب باید میزان تردد و نفراتی که از درب استفاده می‌کنند در نظر گرفته شود. برای مثال چنان‌چه بیش از ۳ واحد از یک درب استفاده می‌کنند بهتر است از موتورهای ساید استفاده شود. مورد دیگری که به خصوص برای مکان‌های مسکونی اهمیت دارد کم صدا بودن باز و بسته شدن کرکره است. که با انتخاب موتور مناسب و به خصوص تیغه‌های مناسب مثل تیغه‌های گالوانیزه‌ی فوم‌دار یا حتی تیغه‌های بی صدای غضروف‌دار و راه اندازی دقیق و درست، می‌توان صداها را تا حد زیادی کاهش داد.

اگر کرکره‌های برقی برای پنجره‌ها نیاز است که خب با توجه به اینکه زیبایی و امنیت مد نظر است و همچنین سایز کرکره‌ها کوچک است می توان با موتور تیوبلار راه اندازی کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از کرکره‌های برقی برای پنجره های طبقات پایین آپارتمان‌ها و به خصوص ویلاها امنیت خیلی خوبی به آن‌ها می‌دهد. همچنین سوای از بحث امنیت در هدر رفت انرژی و حفظ حریم شخصی هم موثر است.

جمع‌بندی

با تهیه و راه‌اندازی کرکره‌های برقی مدت‌ها از مزایای داشتن یک درب اتوماتیک بهره‌مند خواهید بود. چنان‌چه درب پارکینگ شما جزو درب های عادی است یا هم‌چنان از کرکره‌های قدیمی برای مغازه‌ی خود استفاده می‌کنید و فکر می‌کنید تغییر آن‌ها و راه‌اندازی کرکره‌های برقی کار بسیار زمان‌بَر، پر هزینه و با تخریب فضای ساختمانی، می‌باشد، باید بگوییم اینطور نیست و اجرای این کار توسط متخصصان این کار بسیار سریع و اقتصادی خواهد بود. در صورتی که تصمیم به راه اندازی سیستم کرکره‌های برقی را دارید، شرکت همتا دور با بیش از هفت سال سابقه از پیشگامان این سیستم در کشور بوده و قادر به اجرای طرح مدنظر شما با بالاترین کیفیت و هزینه‌ی مناسب می‌باشد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا