پزشکی

فواید ثابت شده کشمش سیاه برای سلامتی

کشمش سیاه یک نوع محبوب از انگور خشک است که به دلیل طعم شیرین و طعم آبدار آن شناخته شده است. آنها با خشک کردن انگور سیاه کورینث بدون هسته در زیر نور خورشید یا در دستگاه میوه خشک کن ساخته می شوند. آنها در مقایسه با سایر کشمش ها تیره تر و شیرین تر هستند. آنها اغلب به اسموتی ها و دسرها اضافه می شوند زیرا به دلیل وجود مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیتونوترینت ها، پلی فنول ها و فیبرهای غذایی و غیره، کشمش سیاه فواید شگفت انگیزی برای سلامتی و زیبایی دارند.

کشمش سیاه یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیتونوترینت‌ها و پلی‌فنول‌ها و غیره در کشمش سیاه، فواید بی‌شماری مانند مدیریت سطح کلسترول، تنظیم قند خون، بهبود سلامت قلب و عروق، تقویت ایمنی و غیره دارند.

فواید کشمش سیاه چیست؟

 کمک به درمان کم خونی

کشمش سیاه به پیشگیری و درمان کم خونی ناشی از آهن کمک می کند. کم خونی ناشی از آهن یک اختلال خونی است که عمدتاً به دلیل کمبود آهن در بدن ایجاد می شود. علائمی مانند خستگی، ضعف، رنگ پریدگی پوست، ضربان قلب نامنظم، تنگی نفس، سرگیجه، درد قفسه سینه و سردی دست یا پا و غیره را به همراه دارد.

آهن، یک ماده معدنی حیاتی موجود در کشمش سیاه، گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد تا خون اکسیژن‌دار را به سلول‌ها و بافت‌ها برساند و تغذیه آنها را تامین کند. این امر خطر کم خونی را به حداقل می رساند.

سطح کلسترول را مدیریت می کند

فیبرهای غذایی موجود در کشمش سیاه، کلسترول LDL را در بدن کاهش می دهد و خطر تصلب شرایین را به حداقل می رساند. آترواسکلروز وضعیتی است که منجر به سخت شدن و باریک شدن رگ ها به دلیل تجمع پلاک و رسوبات چربی در دیواره شریان ها می شود و یکی از دلایل اصلی ابتلا به آترواسکلروز است. چندین مشکل قلبی عروقی مانند حمله قلبی، سکته قلبی و بیماری عروق کرونر.

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین A و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فیتونوترینت ها و پلی فنول ها و غیره در کشمش سیاه نیز به مدیریت سطح کلسترول کمک می کنند.

فواید کشمش سیاه تسکین فشار خون بالا را فراهم می کند

پتاسیم موجود در کشمش سیاه یک گشادکننده عروق طبیعی است که رگ‌های خونی ما را شل می‌کند، گردش خون را بهبود می‌بخشد و بنابراین فشار خون بالا یا فشار خون را تسکین می‌دهد. فشار خون بالا یک مشکل سلامتی رایج است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد و یکی از دلایل اصلی آن است. مشکلات سلامتی مختلف مانند سردردهای شدید، خونریزی بینی، درد قفسه سینه، خستگی، ضربان قلب نامنظم، مشکل در تنفس، مشکلات بینایی و خون در ادرار و غیره.

روی و منیزیم موجود در کشمش سیاه همچنین به تنظیم فشار خون بالا کمک می کند. کشمش سیاه را به طور متوسط ​​مصرف کنید زیرا مصرف بیش از حد پتاسیم ممکن است فشار خون را به سطح غیرطبیعی پایین بیاورد و علائمی مانند سرگیجه، غش، حالت تهوع، کم آبی بدن، کمبود آب بدن را کاهش دهد. تمرکز، تاری دید و رنگ پریدگی پوست و غیره.

سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

کشمش سیاه برای سلامت قلب ما مفید است. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین A و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فیتونوترینت ها و پلی فنول ها و غیره موجود در کشمش سیاه از سیستم قلبی عروقی ما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. فیبرهای غذایی موجود در کشمش سیاه، کلسترول LDL را کاهش می دهد و در نتیجه خطر تصلب شرایین را که یکی از دلایل اصلی بسیاری از مشکلات قلبی عروقی است، به حداقل می رساند.

همچنین حاوی پتاسیم است که رگ‌های خونی ما را شل می‌کند و فشار خون بالا یا فشار خون بالا را کنترل می‌کند که یکی از دلایل اصلی چندین مشکل قلبی عروقی و سایر مشکلات سلامتی است.

 کنترل میل به غذا و کمک به مدیریت وزن

مصرف نصف فنجان کشمش سیاه حدود ۲۱۷ کالری انرژی و ۴۷ گرم قند طبیعی را فراهم می کند. این ممکن است زیاد به نظر برسد، اما زمانی که کشمش سیاه مصرف شود می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. فیبرهای غذایی موجود در کشمش سیاه باعث سیری معده می‌شوند، میل ما را به خوردن دوباره و دوباره کنترل می‌کنند و بنابراین پرخوری را که یکی از دلایل اصلی چاقی است کنترل می‌کنند.

قندهای طبیعی میوه مانند فروکتوز و ساکارز موجود در کشمش سیاه منبع انرژی ثابت را برای مدت طولانی تضمین می کنند. نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه و نوشیدنی انرژی زا و غیره باعث افزایش ناگهانی انرژی برای مدت کوتاهی می شوند. با این حال، قندهای طبیعی موجود در کشمش سیاه انرژی را با سرعت ثابت و برای مدت زمان طولانی‌تری آزاد می‌کنند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا