آشپزی

غذاهای خوشمزه با سیب زمینی(۲)

غذاهای خوشمزه با سیب زمینی(۲)

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((غذاهای خوشمزه با سیب زمینی(۲))) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

سیب زمینی پف کرده

سیب زمینی پف کرده در واقع یک نوع سیب زمینی سرخ کرده است که به شکلی بامزه و ترد درآمده است. ورقه های سیب زمینی را دوبار سرخ می کنند، یک بار در دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد و یک بار هم بعد از سرد شد در دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد. این کار باعث می شود ورقه های سیب زمینی مثل بادکنک پف کنند و بالا بیایند. این نوع سیب زمینی سرخ کرده مسلما تردتر و برشته تر است و بیشتر شبیه چیپس است.

غذاهای خوشمزه با سیب زمینی(2)
غذاهای خوشمزه با سیب زمینی(۲)

روستی

روستی یکی دیگر از انواغ غذا با سیب زمینی است که در کشور سوئیس محبوبیت زیادی دارد. روستی طرز تهیه ساده ای دارد و در سوئیس معمولا به عنوان صبحانه و همراه با تخم مرغ و سوسیس سرو می شود. سوئیسی ها عاشق روستی هستند و آن را غذای ملی خود می دانند. برای تهیه روستی، سیب زمینی خام یا پخته را رنده می کنند و سرخ می کنند.

غذاهای خوشمزه با سیب زمینی(2)
غذاهای خوشمزه با سیب زمینی(۲)

سیب زمینی هاسل بک

برای درست کردن این غذای ساده روی یک سیب زمینی درسته برش های زیادی ایجاد کنید و بگذارید بپزد. حالا باید روی سیب زمینی را با کره، خلال بادام و پودر سوخاری بپوشانید. این غذا اولین بار در سال ۱۹۵۳ اختراع شد و از آن زمان تا به حال سوئدی های زیادی آن را درست می کنند. این غذای سبک و خوشمزه را معمولا در کنار غذاهای دیگر می خورند و با سبزی تزئین می کنند.

غذاهای خوشمزه با سیب زمینی(2)
غذاهای خوشمزه با سیب زمینی(۲)

سوپ سیب زمینی

یک قابلمه‌ی بزرگ را روی شعله‌ی متوسط ​​قرار بدهید تا گرم شود. ژامبون را داخل آن بریزید و ۵ دقیقه با کمی روغن تفت بدهید تا ترد شود. سپس نوارهای ژامبون ترد شده را بیرون بیاورید و اجازه بدهید فقط یک نوار ژامبون داخل قابلمه بماند.

حالاسیر و قسمت سفید پیازچه را اضافه کنید و دو دقیقه تفت بدهید تا نیمه شفاف شود. آرد را اضافه کرده و هم بزنید تا خوب به خورد مواد برود. آب مرغ را به آن اضافه کنید و به منظور جلوگیری از تشکیل هر نوع توده‌ای، خوب هم بزنید. یکی از سیب‌زمینی‌های پخته را بردارید و پوست آن را بکنید.

سپس آن را خرد کنید و داخل قابلمه بریزید. سیب‌زمینی را در آب گوشت له کنید. سپس سوپ را در مخلوط‌کن پوره کنید تا صاف‌تر شود. سیب‌زمینی دیگری را همراه با پوست به صورت مکعب خرد کنید و بعد از اضافه کردن خامه‌ی شل آن را هم داخل سوپ بریزید.

سپس فلفل سیاه و نمک را روی سوپ بپاشید. شعله را پایین بیاورید و اجازه بدهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ی دیگر هم بپزد. سوپ را درون کاسه بریزید و با ژامبون، کمی پنیر چدار رنده شده، قسمت سبز پیازچه و کمی سس تاباسکو سوپ را تزئین کنید.

 الیگوت

اگر پنیر را هم به اندازه سیب‌زمینی دوست دارید، الیگوت، غذای محبوب شماست. برای درست کردن این غذای سنتی، پوره سیب‌زمینی را با پنیر مخلوط می‌کنند تا ظاهری شبیه فوندو ( ترکیب چند پنیر با هم که مثل سس می‌شود) پیدا کند. این غذا را معمولا با گوشت می‌خورند.

غذاهای خوشمزه با سیب زمینی(2)
غذاهای خوشمزه با سیب زمینی(۲)

منبع:الی گشت،مداد،بازده

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا