پزشکی

علائم حمله قلبی در زنان چیست؟

علائم حمله قلبی در زنان چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((علائم حمله قلبی در زنان چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

حملات قلبی زمانی اتفاق می افتد که جریان خون به قلب با تجمع پلاک در عروق کرونر مسدود شود.معمولاً زنان علائم خفیف حمله قلبی را نادیده میگیرند یا متوجه نمیشوند. در این مقاله علائم مختلف حمله قلبی در زنان مورد بحث قرار می گیرد که مداخله فوری پزشکی را ضروری می کند.بیماری های قلبی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. این خطر در مردان ، زنان و اکثر گروه های با هر نژاد و قومیتی وجود دارد.طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، هر ۳۶ ثانیه در ایالات متحده یک نفر بر اثر بیماری قلبی می میرد.

بیماری قلبی قاتل شماره یک زنان است ، به همین دلیل ضروری است که زنان علائم و نشانه های هشدار دهنده را بیاموزند ، به طور منظم به پزشک مراجعه کنند و سابقه خانوادگی خود را بیاموزند.

علائم حمله قلبی در زنان چیست؟
علائم حمله قلبی در زنان چیست؟

علائم حمله قلبی در زنان

برخی از خانمها علائمی شبیه به علائم مردان در هنگام بروز آنژین (کمبود جریان خون در عضله قلب به دلیل تجمع پلاک در شریانهای قلب) یا حمله قلبی دارند.در صورت حمله قلبی ، این علائم به طور ناگهانی بروز می کنند و ممکن است شامل ناراحتی قفسه سینه باشد ، که می تواند احساس کسل کننده ، دردناک یا فقط ناراحت کننده باشد.

با این حال ، برخی از زنان (و مردان) علائم معمول ناراحتی قفسه سینه را تجربه نمی کنند. در عوض ، آنها ممکن است تجربه کنند:

تنگی نفس ناگهانی
درد یا ناراحتی در بازوی چپ یا فک
ناراحتی بالای شکم
از حال رفتن / غش کردن
ناراحتی در قسمت فوقانی کمر

که این علائم ممکن است با موارد زیر همراه باشد:

عرق کردن ناگهانی
سبکی سر
حالت تهوع
تمام این علائم غیرمعمول اگرچه ممکن است در هر دو جنس بروز کند ، اما بیشتر در خانم ها مشاهده می شود.

با این حال ، بعید به نظر می رسد که بیشتر ناراحتی ها / علائمی که در پایین شکم / پشت و پایین مشاهده می شوند ، یک حمله قلبی باشد.

علائمی که در بالا توضیح داده شد اغلب به علل دیگر به اشتباه نسبت داده میشود. به عنوان مثال ، من از مریضی مراقبت کردم که معتقد بود هنگام ورزش دچار درد شدیدی در دندان می شود و مشخص شد که در یکی از رگهای قلبش انسداد شدیدی دارد.

حملات قلبی خاموش در زنان

بله ، این کاملا می تواند اتفاق بیفتد. در برخی موارد ، زنان هیچ علائمی ندارند. اما این اقلیت است.

در موارد دیگر ، زنان علائمی را تجربه می کنند که معمول نیستند (به عنوان مثال ،درد قفسه سینه) و متأسفانه ، زنان برای مراقبت از خانواده خود اغلب سلامتی خود را فراموش میکنند.

توجه به علائم جدید مانند موارد ذکر شده در بالا مهم است و در صورت مشاهده مواردی که فکر می کنید می تواند حمله قلبی باشد ، به دنبال مراقبت پزشکی باشید.

آیا ناراحتی واژن نیز می تواند نشانه حمله قلبی باشد؟

خیر ، همانطور که در بالا توضیح داده شد ، بعید است بیشتر علائم زیر دکمه شکم (ناف) از قلب ظاهر شوند. با این حال ، علائم جدید باید توسط پزشک ارزیابی شود.

علائم حمله قلبی در زنان
علائم حمله قلبی در زنان

عادت های زندگی برای جلوگیری از خطر حمله قلبی

اگرچه نمی توانید سن یا سابقه خانوادگی خود را تغییر دهید ، اما می توانید عوامل خطر مختلف را اصلاح کنید. این بدان معنی است که شما می توانید تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید که بتواند خطر حمله قلبی در آینده را کاهش دهد.

این عوامل خطر قابل اصلاح عبارتند از:

۱- ترک سیگار

سیگار کشیدن باعث حمله قلبی می شود ا اگر در زمینه ترک اعتیاد به کمک نیاز دارید با پزشک خود صحبت کنید.

۲- ورزش و کاهش وزن

قبل از شروع رژیم ورزشی با پزشک خود صحبت کنید. کالج قلب و عروق آمریکا و انجمن قلب آمریکا حداقل هفته ای ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​را توصیه می کنند. برای فعالیت وقت بگذارید!

۳- معاینه منظم

فشار خون و کلسترول خود را مرتباً توسط ارائه دهنده مراقبت های اولیه بررسی کنید.

اگرچه فشار خون بالا و سطح کلسترول ممکن است احساس متفاوتی در شما ایجاد نکند ، اما آنها بی صدا کار می کنند تا خطر حمله قلبی و مغزی را افزایش دهند.درمان سطح کلسترول بالا و فشار خون برای کاهش خطر مهم است.

عوامل خطر حمله قلبی در زنان

عوامل زیر ممکن است در افزایش خطر حمله قلبی نقش داشته باشند:

سن: خطر بالای حمله قلبی در زنان بالای ۵۵ سال تقریباً مانند مردان هم سن آنها است.

درمان جایگزینی هورمون (HRT): مشخص شد که بیماران مبتلا به HRT ، به ویژه در دوزهای بالا ، در معرض خطر بیشتری برای حمله قلبی و سکته مغزی هستند. پرهیز از HRT در زنانی که علائم یائسگی در آنها کم است یا حداقل دارند توصیه می شود.

مصرف دخانیات: سیگار کشیدن ، استعمال دخانیات و بخار پزی شناخته شده است که بر سلامت قلب و عروق در هر دو جنس تأثیر می گذارد.

شرایط پزشکی: این موارد شامل دیابت ، کلسترول بالا و فشار خون بالا است.

چاقی: چاقی ، که اغلب به دلیل کم تحرکی ایجاد می شود ، با کلسترول بالا و سطح چربی در ارتباط است و خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

ژنتیک و سابقه خانوادگی: زمینه ای ژنتیکی برای بیماری قلبی زودرس .

تلاش برای کاهش “عوامل خطر قابل اصلاح” بسیار مهم است. ضروری است که حتی اگر فاکتور خطر نداشته باشید علائم مربوطه را نادیده بگیرید.

منبع:emedihealth

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا