پزشکی

کاربرد های نمک برای داشتن زندگی سالم

کاربرد نمک برای زندگی سالم

شستشوی دهان با آب نمک می تواند درد را کاهش دهد و به بهبودی سریعتر کمک کند. یک قاشق چای خوری نمک را در نصف فنجان یا بیشتر آب هم بزنید. بچرخانید و تف کنید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا زمانی که زخم‌های آفت دیگر شما را آزار ندهند.

ناخن فرورفته

این زمانی است که لبه ناخن پا به سمت پایین خم می شود و در پوست شما به دام می افتد. اغلب انگشت شست پا را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند واقعا آسیب ببیند. برای کاهش تورم و حساسیت، چند بار در روز پای خود را در آب نمک گرم خیس کنید. با پماد آنتی بیوتیک و بانداژ دنبال کنید. اگر بهبود نیافت یا بدتر شد به پزشک مراجعه کنید.

گرفتگی یا آبریزش بینی

نمک یک راه اثبات شده برای کمک به تنفس آسان در هنگام سرماخوردگی، آنفولانزا یا آلرژی است. یک امتیاز: مقرون به صرفه نیز هست. به دنبال اسپری بینی نمکی بدون نسخه در داروخانه باشید. یا از یک قابلمه نتی برای شستشوی مجرای بینی خود با آب نمک استفاده کنید.

پسوریازیس و اگزما

آب نمک غنی از مواد معدنی است. خیساندن در آب مانند این به مرطوب شدن پوست و کاهش قرمزی پوست کمک می کند. و اگر پسوریازیس یا اگزما دارید، می تواند لکه های پوسته پوسته و التهاب را تسکین دهد. برای انجام این کار در خانه، نمک دریا یا نمک اپسوم را به وان خود اضافه کنید و حدود ۱۵ دقیقه خیس کنید. حتی یک فنجان نمک معمولی در آب حمام می تواند علائم اگزما را کاهش دهد.

کاربرد نمک

رفع گلو درد با نمک

غرغره کردن با آب نمک می تواند تورم را کاهش دهد.
غرغره کردن با آب نمک – حدود ۱/۲ قاشق چای خوری حل شده در یک فنجان آب گرم – می تواند تورم را کاهش دهد و گلو درد و خراش را احساس بهتری کند.

کاربرد نمک برای پاهای خسته

دو فنجان نمک اپسوم حل شده در یک گالن آب گرم یک درمان رایج برای پا درد است. نمک دارای منیزیم است که به عملکرد خوب عضلات کمک می کند. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که بتوانید آن را از طریق پوست خود جذب کنید، بنابراین به احتمال زیاد آب گرم فقط احساس خوبی دارد. اما خیساندن نمک اپسوم ضرری ندارد.

بوی بد دهان

اگر نفس شما تازه ترین نیست، خشکی دهان و تجمع پلاک احتمالاً مقصر هستند. نمک می تواند با میکروب های دهان شما مبارزه کند و بوی بد دهان را تا ۳ ساعت خنثی کند. با نصف قاشق چایخوری جوش شیرین و یک فنجان آب دهانشویه درست کنید. ۳-۴ بار در روز به مدت یک دقیقه بچرخانید.

رفع یبوست با نمک

کمی بی نظمی احساس می کنید؟ مقداری نمک را در یک لیوان آب حل کنید (معمولاً ۲ تا ۶ قاشق چای خوری در روز). برای خوش طعم شدن می توانید آب لیمو را اضافه کنید. این معمولاً به شما کمک می کند تا در ۱/۲ ساعت تا ۶ ساعت شکم شما حرکت کند..

کاربرد نمک برای لکه های دندان

چند مطالعه نشان می دهد که خمیردندان حاوی نمک دندان های شما را بهتر از نوع بدون آن سفید می کند. نوشابه لکه های سطحی را پاک می کند اما سفیدی مرواریدی شما را خراش نمی دهد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا