مد و زیبایی

طرز تهیه ماسک صورت چای سبز،روشن کننده پوست

طرز تهیه ماسک صورت چای سبز،روشن کننده پوست

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((طرز تهیه ماسک صورت چای سبز،روشن کننده پوست)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

استفاده از این ماسک به براق سدن پوست صورت کمک میکند. این دستور ساده با الهام از مراقبت های پوستی کره ای ، به روشن شدن پوست شما در طول شب کمک می کند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان  است که به ترمیم پوست کمک می کند و در عین حال قرمزی یا تحریک پوست را تسکین می دهد.

ماسک شبانه چای سبز برای درخشش پوست

احتمالاً تاکنون نام ماسک های شبانه را شنیده اید. به آن ماسک خواب هم گفته میشود ، ریشه این درمان های غنی شبانه در محصولات زیبایی کره ای است.

از هر نامی که استفاده کنید ، هدف یکی است – مرطوب نگه داشتن پوست در طول شب.

برخی از ماسک های شبانه مزایای دیگری نیز دارند ، مانند آنتی اکسیدان ها یا مواد موثره مانند ویتامین A. اما هدف اصلی ماسک های شبانه ایجاد یک مهر و موم است که همراه با سایر محصولات مراقبت از پوست ، رطوبت را در پوست نگه میدارد.

 ماسک  چای سبز چیزی فراتر از آبرسانی است. این ماده تمام خواص مرطوب کنندگی یک ماسک شبانه را دارد ، اما دارای فواید آنتی اکسیدانی که به شما کمک می کند پوستی درخشان بدست آورید.

چرا باید ماسک چای سبز استفاده کرد؟

خواه به علت نوسانات دما ، عدم تعادل هورمون ها یا سطح استرس باشد ، گاهی اوقات پوست ما نیاز به تغییر روال دارد.

پس از انجام برخی تحقیقات ، تصمیم گرفتم چای سبز را در ماسک خواب شبانه خود برای مزایای ضد التهابی قرار دهم.

چای سبز دارای بسیاری از مزایا برای پوستی است. نشان داده شده است که سطح رطوبت پوست را بهبود می بخشد و ترمیم زخم را تقویت می کند ، و  برای پوست خشک و تحریک شده مفید است.

همچنین ، چای سبز دارای خواص تسکین دهنده و ضد التهابی است که آن را در برابر انواع اختلالات پوستی ، از جمله اگزما و آکنه موثر می کند.

این مزایای پوستی را می توان ناشی از مقادیر بالای کاتچین های چای سبز دانست ، گروهی از فلاونوئیدها که به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند.

اما اثرات چای سبز فقط به این شرایط محدود نمی شود. موارد حاد مانند آفتاب سوختگی ، قرمزی و تحریک نیز وجود دارد و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد چای سبز می تواند برای مشکلات رنگدانه پوست نیز مفید باشد.

در حقیقت ، از آنجا که اکثر اختلالات پوستی دارای اجزای التهابی هستند ، یافتن بیماری پوستی که چای سبز به نوعی نتواند به بهبود آن کمک کند دشوار است .

در طی مطالعه روی افراد مبتلا به بیماری های پوستی ، چای سبز اثرات ضد التهابی قابل توجهی را نشان داد. و در مبتلایان به آکنه ، لوسیون پوست چای سبز نشان داد که التهاب و شدت آکنه را کاهش می دهد.

در یک مطالعه دیگر ، کسانی که دچار خارش پوست هستند با استحمام در عصاره های چای سبز تسکین پیدا کردند.

سرانجام ، مشخص شده است که چای سبز به محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش و آسیب پوست کمک می کند. این باعث می شود که یک ماده مفید برای برنامه مراقبت از پوست در تابستان باشد.

نکته:این به معنای این نیست که چای سبز یک معجزه آسا است – یک شب پوست بی عیب و نقصی برای شما ایجاد نمی کند ، اما یک مکمل عالی برای یک برنامه خوب مراقبت از پوست است.

مواد ماسک شبانه چای سبز: 

۱-موم چای سبز

همانطور که در مورد آن بحث کردیم ، ماده اصلی تشکیل دهنده این ماسک  چای سبز است.

موم چای سبز ، این ماده بی نظیر از لایه مومی موجود در برگهای چای سبز برداشت می شود و پر از مزایای پوستی است.

اگر عاشق عطر یک فنجان چای سبز بخارپز هستید ، قطعاً موم چای سبز را دوست خواهید داشت. تکه کوچکی از موم بسیار رنگدانه و به شدت معطر ، رنگ و رایحه چای سبز غنی به این ماسک شبانه می بخشد.

موم چای سبز نام INCI عصاره برگ Camellia sinensis است. بدیهی است که این امر می تواند باعث ایجاد برخی سردرگمی ها با عصاره چای سبز شود.

اما طبق SkinChakra ، موم چای سبز هم موم است و هم عصاره – به طور دقیق عصاره CO2. این موم با دی اکسید کربن استخراج می شود که آنتی اکسیدان ها ، ترپن ها ، پلی فنول ها و سایر ترکیبات مفید موجود در برگ های چای سبز را حفظ می کند.

موم چای سبز مانند عصاره چای سبز محلول در روغن است و آن را به عنوان ماده ای مناسب برای قرار دادن در یک ماسک بر پایه روغن مانند این ماسک شبانه ، در اختیار شما قرار می دهد.

البته ، فواید چای سبز فقط به صورت محدود نمی شود. اگر دستانتان خشک است ، هم میتوانید از این ماسک استفاده کنید.

۲-پودر ماچا(چای ژاپنی)

اگر موم چای سبز پیدانکردید خوشبختانه دو جایگزین ساده وجود دارد. احتمالاً با اولین جایگزین آشنا هستید ، زیرا یافتن آن بسیار آسان است: پودر ماچا!

از آنجا که ماچا در روغن محلول نیست ، در ماسک شما مقداری رسوب به جا می گذارد. با این حال ، بقیه محصول به همان اندازه نرم و ابریشمی خواهد بود.

نکته اساسی در استفاده از پودر ماچا این است که به ماسک صورت شما اضافه شود ، که من در دستور العمل زیر آن را پوشش خواهم داد.

با این حال ، مهمترین نکته این است که مطمئن شوید ماچای شما خالص و فاقد هرگونه مواد افزودنی مانند نشاسته ذرت یا شکر است.

دومین جایگزین موم چای سبز ، روغن دم کرده چای سبز است. با رنگ روشن ، معطر و پر از فواید پوستی ، تهیه روغن چای سبز بسیار آسان است.

تا زمانی که چای سبز دارید می توانید روغن چای سبز درست کنید. کافی است برگ های چای سبز  را به روغن اسکوالن  آغشته کنید و از روغن دم کرده برای تهیه ماسک خواب استفاده کنید.

۳-روغن اسکوالن

روغن اسکوالن پایه مناسبی بدون چربی برای این ماسک خواب چای سبز است.

این روغن منحصر به فرد در سال های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده است ، بنابراین احتمالاً در مورد آن چیزی شنیده اید. اما اگر قبلاً هرگز با اسکوالان روبرو نشده اید ، این واقعا شبیه هیچ روغن صورت دیگری نیست.

در واقع ، اگرچه ظاهر آن مانند دیگر روغن ها است ، اسکوالان از نظر فنی اصلاً روغن نیست. این یک هیدروکربن است که توسط هیدروژناسیون اسکوالن ایجاد می شود ، یک ترکیب طبیعی ترشح شده از غدد چربی .

اسکوالن شیمیایی نیست ، بسیار پایدار است و منافذ پوست را مسدود نمی کند و باعث تحریک نمی شود. دارای بافتی سبک و خشک و حسی تقریباً سیلیکونی مانند است .

در نتیجه ، احساس چربی یا سنگینی نمی کند. همچنین در اکثر انواع پوست ، حتی چربی و مستعد آکنه ، به خوبی تحمل می شود.

 توصیه نمی کنم روغن اسکوالن موجود در این ماسک را جایگزین روغن دیگری کنید. بافت منحصر به فرد روغن اسکوالن باعث می شود بدون احساس سنگینی در مقادیر زیاد مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین ، جایگزینی آن با هر چیز دیگری ، بافت این دستور العمل را کاملاً تغییر می دهد.

۴-موم

هدف اصلی موم در این دستورالعمل ضخیم شدن ماسک به بافتی مانند مومیایی است. با این حال ، موم همچنین دارای بسیاری از مزایای پوستی است که آن را فراتر از یک ماده غلیظ می کند.

هوای خشک یا تماس با تختخواب می تواند پوست ما را هنگام خواب خشک کند ، بنابراین پوست ما در این مدت به ویژه آسیب پذیر است.

موم هنگامی که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود ، یک سد محافظتی ایجاد می کند که به جلوگیری از کاهش رطوبت پوست کمک می کند. این باعث می شود که یک ماده عالی برای استفاده در ماسک صورت شب باشد.

من در این دستور از موم سفید و آرایشی فیلتر شده استفاده کردم. فواید موم سفید این است که بسیاری از مواد آلرژی زا آن فیلتر شده و حتی برای افرادی که پوست بسیار حساسی دارند قابل تحمل است.

همچنین بافتی نرمتر و لطیف تر از موم عادی معمولی دارد.با این حال ، هنوز هم می توانید از موم معمولی برای این دستورالعمل استفاده کنید.

۵-روغن ویتامین E

ویتامین E مهمترین آنتی اکسیدان لیپوفیل در بدن ما است.
در حقیقت ، برخی شواهد نشان می دهد که یکی از عملکردهای سبوم (چربی طبیعی پوست) رساندن ویتامین E به سطح پوست ما است.

از آنجا که ویتامین E  در سبوم (چربی طبیعی پوست)  ما تولید می شود ، پوست چرب به طور طبیعی دارای سطح بالاتری ویتامین E است. بنابراین اگر پوست چربی دارید ، خوش شانس هستید. اما ویتامین E موضعی می تواند برای همه مفید باشد.

از جمله مزایای دیگر ، ویتامین E به ثبات اسیدهای چرب پوست کمک می کند و از آنها در برابر آسیب و استرس اکسیداتیو محافظت می کند. همچنین به بهبود سطح آبرسانی پوست کمک می کند.

روغن ویتامین E را برای اثرات مرطوب کننده و آنتی اکسیدانی یک شبانه به این ماسک چای سبز اضافه کردم.

آیا این ماسک یک مرطوب کننده است؟

این ماسک به مرطوب نگه داشتن پوست در طول شب کمک می کند. اما از آنجا که فاقد آب است ، لازم به ذکر است که این یک مرطوب کننده واقعی نیست. بافت آن بیشتر به یک مرهم چای سبز شباهت دارد تا کرم.

محصولات با روغن مانند مومیایی کردن و نمک ، انسداد دارند. این بدان معنی است که آنها به پوست شما کمک می کنند تا رطوبت موجود خود را حفظ کند ، اما هیچ گونه آبرسانی اضافی به پوست شما اضافه نمی کند.

بنابراین ، قبل از استفاده از این ماسک شبانه باید اطمینان حاصل کنید که پوست شما به اندازه کافی مرطوب شده است. به این ترتیب ، می تواند رطوبت ماسک را در پوست خود نگه دارید.

نحوه استفاده از  ماسک چای سبز شبانه برای درخشش پوست:

قبل از استفاده از ماسک خود ، طبق معمول روال مراقبت از پوست را در طول شب انجام دهید ، هر نوع سرم مرطوب کننده ، تونر یا مرطوب کننده ای را که معمولاً قبل از خواب استفاده می کنید ، استفاده کنید.

 برای کمی آبرسانی اضافی می توانید از غبار صورت نیز استفاده کنید. من دوست دارم از آب انگور یا اسپری صورت گلاب  خانگی  استفاده کنم.

پس از مرطوب شدن پوست ، مقدار زیادی ماسک چای سبز را بیرون بیاورید و آن را به آرامی در پوست ماساژ دهید.

به نواحی صورتتان که مستعد خشکی هستند مانند گونه ها بیشتر توجه کنید. فراموش نکنید که مقداری از ماسک را به آرامی در اطراف چشم ها بزنید .

با این حال ، شما باید استفاده از ماسک را در هر نواحی که چربی زیادی دارند ، مانند بینی یا پیشانی خودداری کنید.

بسته به میزان استفاده از موم چای سبز ، ماسک شما می تواند باعث ایجاد لکه روی لباس ، ملافه یا بالش شود. بنابراین لطفاً احتیاط کنید ، به خصوص با ملافه های رنگ روشن.

چگونه ماسک خود را نگه داری کنیم؟

شما باید ماسک خود را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید ، زیرا نور موم چای سبز را تخریب می کند. همچنین ، باید آن را در یک ظرف که درش محکم بسته میشود بریزید مثل شیشه با درب فلزی.

از آنجا که این دستورالعمل فاقد آب است ، به مواد نگهدارنده نیاز ندارد. می توان این ماده را به مدت دو سال یا بیشتر در دمای اتاق  نگه داشت ، زیرا روغن اسکوالان بسیار پایدار است.

همچنین ، ویتامین E به کاهش هرگونه تخریب ماسک کمک می کند.

نکته مهم:

به خاطر داشته باشید که ماندگاری موم چای سبز حدود یک سال است و پس از آن زمان آنتی اکسیدان ها و سایر مواد تشکیل دهنده آن از بین می روند.

دستور العمل ساخت ماسک شبانه چای سبز:

مواد اولیه:

۲ قاشق غذاخوری روغن اسکوالان
۱ قاشق غذاخوری  موم سفید
۱ قاشق چایخوری روغن ویتامین E
تکه کوچکی از موم چای سبز یا ۱ قاشق چایخوری پودر ماچا

طرز تهیه ماسک چای سبز:

با استفاده از روش حرارت غیر مستقیم، اسکوالن و موم را روی حرارت متوسط ​​ترکیب کنید.

مرتب هم بزنید تا موم ذوب شود. مخلوط را حداقل برای ۵ دقیقه در حرارت متوسط ​​نگه دارید تا اطمینان حاصل شود که موم کاملاً مایع شده است.

وقتی موم مایع شد ، ویتامین E و موم چای سبز را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود. به محض ذوب شدن موم چای سبز ، سریعاً آن را از روی حرارت بردارید.

ماسک شبانه خود را در ظرف مورد نظر خود مانند یک شیشه کوچک بریزید.

بلافاصله ماسک خود را درون یخچال قرار دهید تا حداقل به مدت ۳۰ دقیقه سفت شود. این مهم برای اطمینان از یک بافت صاف و دلپذیر است که در اثر تماس با پوست ذوب می شود.

هنگامی که ماسک سفت شد ، آن را از یخچال خارج کنید. اکنون می توانید آن را در دمای اتاق ذخیره کنید.

ماسک صورت شبانه با پودر ماچا:

با استفاده از روش حرارت غیر مستقیم ، اسکوالان ، موم و پودر ماچا را روی حرارت متوسط ​​ترکیب کنید.

مرتباً هم بزنید تا موم ذوب شود. مخلوط را حداقل برای ۵ دقیقه در حرارت متوسط ​​نگه دارید تا اطمینان حاصل شود که موم کاملاً مایع شده است. این امر همچنین پودر ماچا را به ماسک شما اضافه می کند.

وقتی موم مایع شد ، ویتامین E را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شود. بلافاصله از روی حرارت بردارید.

ماسک شبانه خود را در ظرف مورد نظر خود مانند یک شیشه کوچک بریزید.

بلافاصله ماسک خود را درون یخچال قرار دهید تا حداقل به مدت ۳۰ دقیقه سفت شود. این مهم برای اطمینان از یک بافت صاف و دلپذیر است که در اثر تماس با پوست ذوب می شود.

هنگامی که ماسک سفت شد ، آن را از یخچال خارج کنید. اکنون می توانید آن را در دمای اتاق ذخیره کنید.

طرز تهیه ماسک صورت چای سبز،روشن کننده پوست
طرز تهیه ماسک صورت چای سبز،روشن کننده پوست

نکات تهیه ماسک چای سبز:

یک تکه کوچک موم چای سبز برابر با حدود ۱ قاشق چای خوری است. با این حال ، لازم نیست این اندازه گیری دقیق باشد. برای مزایای اضافی آنتی اکسیدانی می توانید موم چای سبز بیشتری اضافه کنید ، اما در نهایت با ماسکی با رنگ تیره تر روبرو خواهید شد که احتمال لکه دار شدن لباس و ملافه ها را دارد.

لطفاً حتماً ماسک خود را داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود. گذاشتن آن در دمای اتاق باعث خنک شدن ناهموار می شود ، که می تواند محصول نهایی شما را گلوله یا دانه ای کند.
اگر از پودر ماچا استفاده می کنید ، بدانید که در پایین شیشه ماسک شما مقداری رسوب به جا می گذارد. با این حال ، بقیه محصول صاف و ابریشمی خواهد بود.
منبع:alifeadjacent

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا