آشپزی

طرز تهیه لقمه مرغ عسلی و استیک گل کلم

این مرغ عسلی را به تنهایی به عنوان پیش غذا یا در کنار پوره سیب زمینی یا سبزیجات برای شام سرو کنید. اگر به عنوان پیش غذا سرو می کنید، سعی کنید هر تکه مرغ را درست قبل از سرو با خلال دندان به سیخ بکشید تا تبدیل به فینگر فود شود! طرز تهیه و مواد اولیه مرغ عسلی را در ادامه مطلب میبینید.

مواد اولیه برای تهیه مرغ عسلی

 سینه یا ران مرغ بدون پوست و بدون استخوان به اندازه کافی

۲ قاشق غذاخوری کره یا روغن زیتون ذوب شده

۲ قاشق غذاخوری عسل خالص

۱ قاشق غذاخوری پوست پرتقال

سس تند ۲ قاشق، اختیاری

۱/۲ قاشق چایخوری نمک

۱/۴ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

طرز درست کردن مرغ عسلی

مرغ را به قطعات ۱ اینچی برش دهید.

کره ذوب شده، عسل، پوست پرتقال، سس تند، نمک و فلفل را در یک کاسه متوسط ​​با هم مخلوط کنید. سپس تکه های مرغ را اضافه کنید و هم بزنید. حدود ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا مارینیت شود.

در همین حین، فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید و یک ورقه پخت را با فویل یا کاغذ روغنی بپوشانید.

مرغ را روی سینی فر بچینید. ماریناد باقی مانده در کاسه را روی مرغ بریزید. بپزید تا دمای داخلی مرغ به ۱۶۵ درجه فارنهایت، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برسد.مرغ عسلی شما حاضر است ،نوش جانتان

طرز درست کردن مرغ عسلی

استیک گل کلم

این استیک های گل کلم را با سس چیمیچوری به عنوان غذای اصلی گیاهی یا به عنوان یک پیش غذای خوشمزه میل کنید. استیک هایمان را غلیظ می کنیم یعنی از یک گل کلم دو استیک درست می شود.

دستور تهیه سس چیمیچوری حدود ۱ فنجان است. مقدار زیادی باقیمانده برای استفاده در غذاهای دیگر خواهید داشت. نگاهی به دستور العمل سس اصلی بیندازید تا راه های دیگر استفاده از آن را پیشنهاد کنید.

مواد اولیه استیک گل کلم

گل کلم ۱ عدد کوچک

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون

 نمک برای طعم دادن

۴ قاشق غذاخوری سس چیمیچوری یا بیشتر برای طعم دادن

 مواد لازم سس چیمیچوری (حدود ۱ فنجان)

۲ فنجان (۵۰ گرم) برگ جعفری بسته بندی شده و ساقه های نرم

۳ تا ۴ حبه سیر (۱ قاشق غذاخوری ریز شده)

موسیر ۱ عدد متوسط

۱/۲ تا ۳/۴ قاشق چایخوری نمک

۱/۲ تا ۱ قاشق چای خوری فلفل قرمز خرد شده

۱/۲ فنجان روغن زیتون

طرز تهیه سس چیمیچوری

سس را با دست درست کنید: سیر و موسیر را ریز خرد کنید و سپس به یک کاسه متوسط ​​اضافه کنید. جعفری را ریز خرد کنید سپس به همراه نمک، فلفل قرمز، روغن زیتون و سرکه قرمز به کاسه اضافه کنید. هم بزنید سپس مزه کنید و در صورت نیاز با نمک یا فلفل قرمز بیشتری مزه دار کنید.

 سیر و موسیر را به کاسه غذاساز (یا مخلوط کن) اضافه کنید و سپس آنقدر هم بزنید تا ریز شود. جعفری، نمک و فلفل قرمز را اضافه کنید. آنقدر بپزید تا جعفری ریز خرد شود. کناره ها را بخراشید و سپس روغن زیتون را در آن بریزید. چند بار دیگر بزنید تا سس جمع شود. مزه کنید و در صورت نیاز با نمک یا فلفل قرمز بیشتری مزه دار کنید.

نگهداری: سس در روزی که آن را درست می کنید عالی است، اما چند روز در یخچال شما ماندگار خواهد بود (ممکن است متوجه شوید که جعفری کمی کدر می شود)

استیک گل کلمگل کلم را آماده کنید

فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

برگ های بزرگ بیرونی گل کلم را جدا کرده و مقدار کمی از ساقه را کوتاه کنید تا یک پایه صاف ایجاد کنید. گل کلم را از روی گرد تا ساقه به دو نیم کنید.

برای تهیه هر استیک گل کلم، لبه های گرد هر نیمه گل کلم را کوتاه کنید، برش هایی به ضخامت حدود ۱ ۱/۲ اینچ باقی بگذارید که هنوز ساقه آن چسبیده است . گل کلم خرد شده را برای دستور دیگری مانند برنج گل کلم، گل کلم له شده یا میان وعده در طول یک وعده غذایی دیگر ذخیره کنید.

روغن زیتون را در یک قابلمه پهن در فر روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. استیک های گل کلم را داخل روغن داغ بریزید و حدود ۵ دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی شوند. کمک می کند گهگاهی استیک ها را جابجا کنید تا روغن زیر آن برود. استیک ها را با احتیاط برگردانید و ۳ تا ۵ دقیقه دیگر یا تا زمانی که طرف دوم آن به خوبی سرخ شود بپزید. همانطور که سمت دوم قهوه ای شد، استیک ها را با نمک مزه دار کنید.

(اگر ماهیتابه مخصوص فر ندارید، می توانید استیک ها را در یک ماهیتابه معمولی سرخ کنید و سپس با احتیاط آن ها را به یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی یا یک تشک پخت سیلیکونی پوشانده اید، منتقل کنید.)

قالب مخصوص فر را داخل فر بریزید و استیک ها را تفت دهید تا زمانی که ساقه ها نرم شوند و با چنگال سوراخ شوند، ۸ تا ۱۰ دقیقه.

استیک گل کلم را با یک قاشق سخاوتمندانه سس چیمیچوری روی آن سرو کنید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا