آشپزی

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج ،خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج ،خوشمزه و لذیذ

امیدواریم از خواندن این مطلب ((طرز تهیه خورشت آلو اسفناج ،خوشمزه و لذیذ)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

خورش آلو اسفناج یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های زمستانی و مجلسی است که اتفاقا برای درمان سریع بیماری‌های ویروسی فصل زمستان مثل آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار مفید است چون سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. طرز تهیه خورش مجلسی ایرانی آلو اسفناج را در مجله اینترنتی ایران فان بخوانید.

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج

مواد لازم:

  • نمک: به میزان لازم
  • گوشت (به صورت خورشتی؛ از مرغ هم می‌توان استفاده کرد): نیم کیلو
  • آلو (خورشتی یا جنگلی): ۳۰۰ گرم
  • تره۴۰۰: گرم
  • فلفل سیاه: به میزان لازم
  • روغن: به مقدار لازم
  • پیاز (درشت): ۱ عدد
  • اسفناج (پاک شده): ۷۵۰ گرم

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج :

۱. جهت تهیه خورش آلو اسفناج ابتدا در ظرفی مناسب پیازها را نگینی کرده و با روغن نیمه سرخ کنید و گوشت‌های تکه شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ بدهد. دو پیمانه آب به مواد اضافه کنید و با ملایم کردن حرارت پس از جوش آمدن کمی برای پخت به گوشت زمان بدهید.

۲. تره و اسفناج را شسته و خرد کنید و سپس درون تابه‌ای روی حرارت بگذارید تا کمی آبش تبخیر شود. سپس مقداری روغن به آن افزوده و تفت دهید. پس از تفت دادن، آلو و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و خوب سرخ کنید و آن را به گوشت اضافه کنید و اجازه دهید خورش خوب جا افتاده و بپزد. نیم ساعت مانده به آماده شدن خورش می‌توانید از لیمو عمانی، گرد غوره و یا آبلیمو به عنوان چاشنی استفاده کنید.

طرز تهیه خورشت آلو اسفناجطرز تهیه خورشت آلو اسفناج با مرغ

برای پختن خورشت اسفناج با مرغ بهتر است در اولین مرحله مرغ ها را به خوبی بشورید و پوست و موارد اضافی آن را گرفته و به قطعه‌ های متوسط خرد کنید. شما می توانید با توجه به ذائقه خود هم از ران مرغ و هم از سینه مرغ در این خورشت استفاده کنید و سپس تکه های مرغ سرخ شده را شسته و آبکشی کنید تا آب آن گرفته شود.

سپس داخل یک قابلمه روغن ریخته و پیازها را نگینی خرد کرده و داخل روغن تفت دهید و وقتی که سبک و سرخ شد، سیر رنده شده را هم به این پیازها اضافه کنید و بعد نمک و زردچوبه و فلفل بریزید.

در مرحله بعدی می توانید تکه های مرغی که خشک شده را به این مواد اضافه کرده و تفت دهید و بعد از آن در قابلمه را بسته و حرارت گاز را کمتر کنید که مرغ ها بپزند و آب بیندازند.

در مرحله بعدی نوبت اسفناج هاست که آنها را به خوبی بشورید و آبکش کنید تا خشک شود و بعد از اینکه خشک شدند، می‌توانید آنها را خرد کرده و داخل قابلمه جداگانه بپزید و وقتی که آب آن گرفته شد، اسفناج ها را به مرغ و محتوای قابلمه ای که مرغ داشت اضافه کنید.

فقط توجه داشته باشید که برای پختن اسفناج ها نیاز نیست که روی آنها آب بریزید، زیرا خود اسفناج آب دار  است و وقتی حرارت ببیند آب انداخته و با همان پخته میشود.

در مرحله بعدی می توانید آلوها را به همراه دو لیوان آب به قابلمه محتویات قبلی اضافه نمایید و شعله گاز را کم کنید تا کم کم خورشت پخته و جا بیفتد. اگر خورشت اسفناج را با طعم ترش تر می پسندید آبغوره یا آبلیمو هم می‌توانید به آن اضافه کنید.

فوت و فن های خورشت آلو اسفناج خوشمزه 👌

 خورشت نباید زیاد آب داشته باشد و باید آب را به موقع و در همان اوایل پخت اضافه کرد.

 اسفناج و تره را تا حدی که خام هم نباشد سرخ کنید، رنگ سبز آن نباید خیلی معلوم باشد و ظاهر زیبای خورشت را از بین ببرد و آنقدر هم سرخ نشود که خورشت را تیره کند.

علت تلخ شدنخورشت آلو اسفناج

یکی از مشکلاتی که آشپزهای مبتدی با این خورش دارند این است که همه چیز خوب پیش می رود تا اینکه در پاین پخت متوجه می شوند که خورش طعم تلخی دارد و قابل استفاده نمی باشد. دلیل تلخ شدن این خورش اسفناج می باشد.

خیلی افراد فکر می کنند برای اینکه خورش رنگش تیره تر شود و مانند خورش قورمه سبزی سیاه شود، تره و اسفناج را باید خیلی سرخ کنند. سرخ کردن اسفناج باعث سیاه شدن رنگ خورش می شود ولی خب باید این را هم بدانید که اسفنجی که زیاد سرخ شود طعمش تلخ می شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا