مد و زیبایی

شستشوی معکوس مو چگونه است؟روشی که بسیار محبوب شده است

شستشوی معکوس مو

یکی از موارد رایج در بین روشهای مراقبت از مو ، شستشوی مو است که شامل شستن مو و سر و سپس  ساقه مو است.

گرچه این روش در تمیز کردن موهای شما موثر و بسیار محبوب است ، اما ممکن است پس از چند ساعت یا یک روز موهای شما را بی روح بگذارد ، مخصوصاً اگر موهای چرب دارید.

با ایجاد یک تغییر ساده در شستشوی مو می توانید روند مراقبت از مو را بهبود ببخشید و باعث می شود موهای شما برای مدت طولانی تری تازه به نظر برسند. نگران نباشید ، ابتدا موهای خود را حالت دهید ، و سپس آنها را شامپو کنید – روشی که به عنوان شستشوی معکوس مو شناخته می شود.

شستشوی معکوس مو اخیراً به دلیل بهبود ظاهر موهای کم حجم ، خشک ، آسیب دیده یا وز شده ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

شستشوی معکوس چگونه است؟

نرم کننده ها قسمت مهمی از روال مراقبت از مو هستند زیرا باعث تغذیه و آبرسانی به موها می شوند و رطوبت را در موهای شما حفظ می کنند. از همه مهمتر ، نرم کننده ها ساقه مو را می پوشانند و از آن در برابر مواد شیمیایی و آلاینده های آسیب رسان محافظت می کنند.

وقتی قبل از شستن موها حالت می گیرید ، موهای شما از مواد شیمیایی سخت موجود در شامپو محافظت می شود. شامپو نمی تواند به موهای پوشیده شده توسط نرم کننده نفوذ کند ، بنابراین به حفظ روغن و رطوبت طبیعی مو کمک می کند.

علاوه بر این ، با شستشوی نرم کننده با شامپو ، موهای شما برای مدت بیشتری سبک می ماند ، زیرا نرم کننده های باقیمانده اغلب می توانند موهای شما را سنگین کرده و ظاهری چرب به آنها بدهند.

با انجام شستشوی معکوس مو ، شما یک پاک کننده ملایم تر و مغذی تر به موهای خود می دهید ، موهای شما را نرم و نرم تر می کند. از تجمع محصول در مو جلوگیری می کند ، که برای انواع موهای مستعد مسدود شدن منافذ پوست مفید است. این تکنیک همچنین از آسیب دیدگی موها و تقسیم شدن مو جلوگیری می کند.همچنین می توانید از روش شستشوی معکوس مو با ماسک مو استفاده کنید تا از تغذیه بیش از حد مو جلوگیری کند.

مزایای شستشوی معکوس مو:

شستشوی معکوس مو در درجه اول برای کمک به بهبود سلامت و آبرسانی مو با تقویت ترمیم فولیکول های مو قبل از تمیز کردن پوست سر استفاده می شود. این می تواند مزایای زیر را نیز داشته باشد:

به بهبود بافت موهای صاف و کدر کمک می کند

به درمان مشکلات ریزش مو کمک می کند

موها را ، براق و حجیم می کند

میزان شامپوی مورد نیاز را کاهش می دهد

از موخوره مو جلوگیری می کند

به جلوگیری از چربی مو کمک می کند

از تجمع پوست سر و گرفتگی منافذ پوست جلوگیری می کند

تور ارمنستان
تور ارمنستان ارزان ارائه شده توسط معتبرترین آژانس های مسافرتی ایران با بهترین امکانات در سایت لحظه آخر. در این صفحه می توانید جزئیات برگزاری تورهای گرجستان را به همراه قیمت، هتل های رزروی و مدت زمان اقامت مشاهده کنید و خریدی مطمئن را انجام دهید.

روش های شستشوی معکوس مو:

شستن معکوس مو یک روش ساده است که شامل مراحل زیر است:

موهای خود را کاملا خیس کنید.

نرم کننده را روی کل طول موهای خود بمالید و بگذارید ۳-۵ دقیقه بماند. برای جلوگیری از چربی حتما از استفاده از نرم کننده یا ماسک مو روی پوست سر و ریشه خودداری کنید.

موهای خود را به آرامی با آب ساده بشویید. از مالش موهای خود خودداری کنید زیرا می خواهید نرم کننده به عنوان محافظ روی موهای شما بماند.

اگر انتهای خشک و خشن دارید ، مقدار زیادی نرم کننده را به نوک موها بمالید و به جای شستشو کامل ، مقداری آب روی آن بپاشید.

مقدار کمی شامپو بردارید و آن را در موهای خود کف کنید.

موهای خود را بشویید و اگر بخشی از برنامه معمول شامپو است ، آن را تکرار کنید.

قبل از شستشوی نهایی از یک نرم کننده استفاده کنید یا در حالی که موهایتان هنوز خیس است از نرم کننده مرطوب استفاده کنید.

 اجازه دهید  موها خشک شود.(از سشوار استفاده نکنید)

بهتر است یک بار در هفته ، حدود یک ماه ، از شستشوی معکوس مو استفاده کنید تا متوجه تغییراتی در موهای خود شوید.

شستشوی معکوس موچگونه می توان از شستشوی معکوس مو استفاده کرد؟

شستشوی معکوس مو ، اگر به طور صحیح و در حد متوسط ​​انجام شود ، می تواند برای همه نوع مو ، صرف نظر از بافت و طول ، مفید باشد.

این دارو به طور کلی برای افرادی که موهای بی روح ، کدر یا نازکی دارند توصیه می شود ، زیرا از سنگین شدن نرم کننده مو جلوگیری می کند.
شستشوی معکوس مو برای کسانی که پوست سرشان چرب است نیز مفید است ، زیرا نرم کننده ها اغلب می توانند در بروز این مشکل نقش داشته باشند.

افرادی که سعی می کنند از استفاده از نرم کننده ها خودداری کنند اما از انتهای خشک یا وز دار رنج می برند می توانند بدون بهبود چربی ، شستشوی موی معکوس را برای بهبود مشکلات موهای خود امتحان کنند.

افرادی که موهایشان ضخیم یا خشک است می توانند از شستشوی معکوس مو برای بهبود بافت مو استفاده کنند.

شستشوی معکوس مو برای همه انواع مو مناسب است زیرا بر خصوصیات کلی همه موها تأثیر می گذارد ، نه بر روی یک مشکل خاص ، بنابراین به سلامت کلی مو کمک می کند.

حرف آخر

شستشوی معکوس مو یک روش اخیراً محبوب است که شامل تهویه مو و سپس استفاده از یک شامپوی ملایم برای تمیز کردن موهای شما است.

این روش شستشوی مو لطیف تر روی مو است و اغلب با بهبود رشد و نرمی مو باعث بهبود سلامت مو می شود. همچنین باعث درخشش ، پرش و حجم به مو می شود.

برای احیای مجدد موها می توانید هفته ای یک بار شستن معکوس را انجام دهید. به یاد داشته باشید که اگر کوتیکول موهای شما آسیب دیده باشد ، این روش نتیجه فوری نمی دهد. با تلاش خود اجازه دهید تا نرم کننده کار خود را انجام دهد و موهای آسیب دیده شما را ترمیم کند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا