جالبه ؛)منتخب

اندراحوالات سیل‌های ایران ؛از پیدا شدن جسد کودک تا جاری شدن خوردو ها

از چند روز گذشته اخباری مبنی بر سیل‌های متعددی در کشور، دست به دست می‌شود. سیلی که سبب آن در استان گلستان و مازندران بی تدبیری مسئولین، عدم وجود سد کافی، لایروبی نکردن بستر رودخانه ها، تخریب جنگل ها و.. بوده است، اکنون دامن شیراز را نیز گرفته است. با مجله اینترنتی ایران فان همراه باشید تا از سیل های اخیر ایران بیشتر بدانید.

خطر سیل در کدام استان ها وجود دارد؟

علاوه بر استان‌هایی که سیل دامن‌گیر آنها شده، استان‌های دیگری هم در معرض این خطر طبیعی وجود دارند که ایرنا باتوجه به اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی آنها را در تصویر زیر نمایش داده است.

همچنین الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در توییتر خود نوشت: “ساعت ۱۷ امروز تهران توفان سنگینی را تجربه خواهد کرد. پیش از توفان از خودروها خارج شده باشید و در مکان‌های امن پناه بگیرید. از حضور در سازه‌های فلزی بی‌حفاظ، و فضای باز خودداری کنید.”

“فرمانداری‌های تهران، ری و شمیرانات و نیروهای شهرداری تهران آماده‌باش کامل هستند. لایروبی مسیرها، روددره‌ها، مسیل‌ها چک شده، نیروهای مدیریت شهری برای جلوگیری از حضور مردم در محوطه‌های پرخطر مستقر هستند.”

او به شهروندان توصیه کرده است: “شماره تلفن ۱۱۲ سازمان امداد و نجات بدون سیم کارت و آنتن هم قابلیت برقراری تماس دارد. به همه بگویید تا بدانند. ثانیه‌ها هم مهم است در شرایط بحران! لطفا در مواجهه با این شرایط فیلم نگیرید و تماشاگر نباشید.”

  آماده باش تهران و البرز و احتمال شکستگی سدهای استان مرکزی

سازمان هواشناسی ضمن هشدار دور شدن مردم از رودخانه‌ها، از بارش شدید باران و سیلابی شدن برخی نقاط کوهستانی و دامنه ها و طغیان رودخانه های استان های تهران و البرز خبر داد.

همچنین طبق گزارش ایسنا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه عمر مفید برخی سدهای استان مرکزی تمام شده، احتمال شکستگی این سدها در صورت مواجه شدن با بارش های سنگین وجود دارد.

خانه‌های زیر آب

تصویر بالا مربوط به منازل روستای زورانتل پلدختر زیر آب در تاریخ ۹۸/۱/۵ است. تصویر زیر هم که در فضای مجازی پخش شده ارتفاع آب در آق قلا و عمق فاجعه را نشان می‌دهد!

سیل دروازه قرآن شیراز

امروز سیل به شیراز هم رسیده و باتوجه به اخبار اعلام شده حداقل ۱۰ کشته داشته. سیلی که با انتشار تصاویر و فیلم‌های وحشتاکی ازجمله جاری شدن خودرو ها و مرگ یک کودک همراه بوده. فیلم زیر از جاری شدن سیل در دروازه قرآن شیراز را باهم می‌بینیم.

یکی از کاربران شبکه های اجتماعی به سیل شیراز اینگونه واکنش نشان داده:
حاشیه دروازه قرآن تا ۲۵ سال پیش، دره عمیقی بود که سیلها را منحرف می‌کرد که توسط شهرداری جهت تعریض جاده پر شد، که نتیجه اش میشه این!

مرگ یک کودک در اثر سیل

تصاویر دلخراش زیر که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، خبر از پیدا شدن جسد یک کودک در شیراز می‌دهد که از دستان پدرش مفقود شده بود و در لابه لای خودروها پیدا شده. ممکن است این تصاویر برای برخی مناسب نباشد.

سقوط بهمن؛ بنزینی روی آتش

در این شرایط سقوس بهمن محور سروآباد اورامان پاوه در محدوده گرانه ژاله باعث گرفتار شدن بیش از ۱۲۰ خودرو شد. 

سازمان مدیریت بحران کشور با صدور پیامی از رانندگانی که قصد عبور از جاده‌های کوهستانی دارند خواست از زدن بوق به خصوص بوق‌های ممتد به دلیل ایجاد خطر ریزش بهمن خودداری کنند.

همچنین درصورت تردد از جاده چالوس مراقب ریزش کوه و بهمن و یا طغیان رودخانه و سیل باشند و در صورت امکان از جاده‌های دیگر عبور کنند.

سیل و بهمن؛ عذاب الهی یا بی‌تدبیری مسئولین؟!

اگر تمام این اتفاقات در کشوری دیگر مثل آمریکا رخ می‌داد، قطعاً برخی می‌گفتند اینها نتیجه گناهان آنان و عذاب الهی است. چندی پیش که ایالت لوئیزیانا زیر آب بود، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و معاونش «پنس»، از بس دیوانه هستند، خودشان به کمک آسیب دیدگان رفتند. 

آن دیوانه‌ها باید کشور داری، مردم دوستی و ازخودگذشتگی را از آقای روحانی که در کیش هستند و استاندار (برکنار شده) استان گلستان که در خارج از کشور هستند، بیاموزند!

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
منبع
مجله سرگرمی مجله اینترنتی ایران فان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا