مذهبی

راهکارهای معنوی برای افزایش رزق و روزی

راهکارهای معنوی برای افزایش رزق و روزی

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((راهکارهای معنوی برای افزایش رزق و روزی)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

کسب روزی حلال و رزق سرشار از جمله اعمالی است که پروردگار الهی به هرکسی به اندازه توان و به اصطلاح جنبه هر فرد عطا می کند. انسان همواره در پی رزق بیشتر و رسیدن به حد نهایی است و برای رسیدن به آن تلاش های بسیاری را انجام می دهد. برهمین اساس آیات و روایات فراوانی در این زمینه وجود دارد که باعث افزایش رزق و روزی می شود.

اعمالی برای وسعت رزق

۱) تلاوت سوره واقعه در هر شب مخصوصاً در رکعت اول نافله نماز عشاء
۲) ذکر آیات ۲ و ۳ سوره طلاق بعد از نمازهاى واجب. (و مَن یتّق الله یَجعل له مخرجاً، و یَرزقُه من حیثُ لایحتَسِب و من یتوکّل على الله فهو حسَبُه انَّ الله بالغ امره قد جعل الله لکلّ شى‏ء قدراً) اساتید اخلاق بر ذکر این آیات بعد از نمازهاى واجب تأکید بسیار دارند و به تجربه آثار شگرفى در این کار نهفته است
۳) دعاى طلب روزى از امام صادق(ع): اللهمّ انّه لیسَ علمٌ بِموضعِ رزقى و انّما اطلبُهُ …..( تعقیب نماز عشاء)
۴) سلام کردن به هنگام ورود به منزل: اگر کسى در منزل نبود این گونه سلام بدهد: السّلام علینا من ربِّنا و بعد سوره توحید را بخواند. نقل شده با این عمل، خداوند برکات خود را بر اهل آن منزل عنایت خواهد نمود.
راهکارهای معنوی برای افزایش رزق و روزی
راهکارهای معنوی برای افزایش رزق و روزی
۵) حضرت رسول(ص) فرمود هر که هر روز صد مرتبه این ذکر را بگوید (لا اله الاّ الله الملکُ الحقُّ المبین) از فقر و وحشت قبر امان یابد و توانگر شود و درهاى بهشت بر وى گشوده شود
۶) مداومت بردعای(اللهم اَغْنِنِى بحَلالِکَ عَنْ حَرامِکْ و بِطاعَتِکَ عَنْ مَعْصیَتِکْ و بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِواکَ)
۷) صدقه دادن به مقدار کم و به صورت مداوم.
۸)اهمیت دادن به نماز ، مخصوصاً نماز اول وقت
۹) گفتن ذکر “یا فتاح ” ۷۰ مرتبه پس از نماز صبح
۱۰) مداومت بر خواندن سوره ” والذاریات” و “مزّمّل
۱۱)جهت زیاد شدن روزی این دعا را روزی چهارده مرتبه تا ۹ روز بخواند:

اَللّهـُمَّ اِنـّى اَسـْئَلُکَ بـِحـَقِّ وَلِیِّکَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی علیه السلام اِلاّ جُدْتَ بِهِ عَلَىَّ مِنْ فـَضـْلِکَ ، وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَىَّ مِنْ وُسْعِکَ ، وَ وَسَّعْتَ بِهِ عَلَىَّ مِنْ رِزْقِکَ، وَ اَغْنَیْتَنى عَمَّنْ سـِواکَ ، وَ جـَعـَلْتَ حـاجـَتـى اِلَیـْکَ وَ قَضاها عَلَیْکَ ، اِنَّک لِما تَشاَّءُ قَدیرٌ.

۱۲)این دعا را جهت برکت مغازه یا خانه بخوانید یا با خود دارید و یا بر در دکان و خانه بیاویزید ان شاء الله دولت و جمعیت و روشنایی پدید آید.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‏
اللَّهُمَّ انّى‏ أَسْئَلُکَ یا قَریبَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ وَ سَهِّلَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا فَتّاحَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا مِفتاحَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا صادِقَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا رازِقَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا مُفَتِّحَ الاَبوابِ.
۱۳)در عده الداعی از امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند برای طلب رزق زیاد بگویید
یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ أَسْأَلُکَ بِحَقِ‏ مَنْ‏ حَقُّهُ‏ عَلَیْکَ‏ عَظِیمٌ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَرْزُقَنِی الْعَمَلَ بِمَا عَلَّمْتَنِی مِنْ مَعْرِفَهِ حَقِّکَ وَ أَنْ تَبْسُطَ عَلَیَّ مَا حَظَرْتَ مِنْ رِزْقِکَ‏.

منبع:مشرق نیوز،باشگاه خبرنگاران جوان،الکوثر

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا