مذهبی

حاجت روا شدن با قرآن

حاجت روا شدن با قرآن

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((حاجت روا شدن با قرآن)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

قرآن کریم با آیات نورانی خود که دارد سراسر رحمت و کلید سعادت دنیا و آخرت است که هر کس به حد وسع خود می‌تواند از این چشمه جوشان بهره‌برداری کند که در آیه ۸۲ از سوره مبارکه الاسراء به این مسئله اشاره شده است.در بخشی از این آیه می‌خوانیم: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنِینَ…»؛ « و ما آنچه را براى مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‌کنیم…».حالا در ادامه مطلب ببینیم برای حاجت روا شدن با قرآن چه باید کرد؟

امیرمؤمنان (ع) درباره شفابخشی قرآن می‌فرماید: «از قرآن برای بیماری‌های خود شفا طلبید و به آن برای حل مشکلات خویش استعانت جویید؛ چه اینکه در قرآن شفای بزرگترین دردهاست که آن درد کفر، نفاق، گمراهی و ضلالت است».

واژه شفا در لغت به معنای نقطه آخر چیزی است که مشرف به نابودی یا نجات باشد، از این رو شفا یافتن بیمار به معنای عافیت یافتن و نجات از بیماری است؛ بر همین اساس مقصود از شفای قرآن، نجات از انحطاط و سقوط مادی و معنوی است که به وسیله هدایت انجام می‌پذیرد.

همه آیات قرآن و سوره‌های آن داروهای شفابخشی برای انواع بیماری‌های ظاهری و باطنی هستند و برای هر سوره فضائل و آثاری در روایات ذکر شده است، ولی برای بعضی از سوره‌ها آثار بیشتری نقل شده از جمله سوره حمد، قل‌هوالله احد، یس، واقعه‌، انعام از جمله این سوره‌ها هستند.

حاجت روا شدن با قرآن

رسول اکرم (ص) فرمودند: هرگاه برای حاجتت از خانه ی خود بیرون آمدی آیه الکرسی را بخوان که حاجتت به خواست خدا برآورده گردد.

امام علی (ع) فرمودند: هرگاه یکی از شما اراده حاجتی کند پس صبح روز پنج شنبه در طلب آن بیرون رود و در وقت بیرون رفتن آخر سوره آْ عمران ( آیه ۱۹۰تا آخر) و آیه الکرسی و سوره قدر و حمد را بخواند ، زیرا که در خواندن این ها حوائج دنیا و آخرت برآورده می شود. بحار الانوار ج۹۲ص۲۷۲

در روایت آمده است هر کس آیت الکرسی را در وقت غروب بخواند حاجتش برآورده گردد.

در روایات نیز آمده که هر کس از امری خوفناک است، صد آیه از قرآن ،هر جای قران که باشد بخواندوبعد از آن سه بار بگوید:اللهم اکشف عنی البلاء
بحرالانوار،ج۹۲ص۳۴۹

در روایتی نیز نقل شده که هرکس صد آیه از قران بخواند بعد از آن هفت بار بگوید:یا الله،سنگ یا کوه را هم جابه جا می کند انشاء الله
بحارالانوار،ج۹۲ص۲۰۲ح۲۴

حاجت روا شدن با قرآن
حاجت روا شدن با قرآن

رسیدن به حاجت با قرآن

از جمله مجربات قرآنی جهت قضاء حاجات و علو درجات و هلاک اهل ظلم و فساد و خواندن این هفت سوره درطول هفته است که باید بدین ترتیب خوانده شود.

شنبه سوره مبارکه«انا فتحنا »چهارده مرتبه

روز یکشنبه سوره مبارکه «یس» چهارده مرتبه

روز دوشنبه سوره مبارکه«واقعه»چهارده مرتبه

روز سه شنبه سوره مبارکه «الرحمن»چهارده مرتبه

روز چهار شنبه سوره مبارکه «جن»چهارده مرتبه

روز پنج شنبه سوره مبارکه«تبارک»

جمعه الم سجده هر کدام چهارده مرتبه

أن شاالله مطلب برآورده شود.

منبع: صحیفه المهدیه، صحفه ۵۷

میزان قرائت قرآن

حضرت باقر علیهالسلام میفرمایند:

رسول خدا صلیاللهعلیهوآله فرمودند: هر کس در یک شب ده آیه از قرآن بخواند، از غافلین نوشته نشود. هر کس پنجاه آیه بخواند، در زمره ذاکرین نوشته شود. هر کس صد آیه بخواند، در زمره قانتین نوشته شود. هر که دویست آیه بخواند، از خاشعین، هر که سیصد آیه بخواند از فائزین و هر که پانصد آیه بخواند از جمله مجتهدین نوشته شود. هر کس هزار آیه بخواند برای او (ثواب انفاق) یک قنطار از طلا نوشته شود ـ قنطار پانزده هزار مثقال است که هر مثقال، بیست و چهار قیراط میباشد ـ که کوچکترین آنها به اندازه کوه احد است و بزرگترین آنها به اندازه آنچه میان زمین و آسمان است.

میبینید که در این روایت به طور مشخص، میزان و ثواب و آثار قرائت قرآن بیان شده است. بنابراین با توجه به توان فرد، هر چه میزان بیشتری قرآن خوانده شود، ارزش بیشتری دارد.

آثار و برکات ختم قرآن

آثار و برکاتی که از ختم قرآن عاید انسان میشود، بسیار است. به عنوان نمونه به بیان چند مورد از این آثار میپردازیم:

۱٫ اولین اثر اطمینان قلب است که با ذکر خدا به انسان دست میدهد. خواندن قرآن، آن هم با تدبر و تفکر، دل انسان را آرام میکند.

۲٫ رشد معنوی انسان و حرکت به سوی تکامل که بیشک یکی از مهمترین هدفهای نزول قرآن است را نیز میتوان در قرائت و ختم قرآن جستوجو کرد.

۳٫ از سویی دیگر ختم قرآن یکی از عوامل قوی در روا شدن حاجات است؛ چه مادی و چه معنوی، از جمله شفای مریض، ادای دیون، رفع مشکلات مادی و … . بسیار دیده شده است که مشکلات افراد مختلف با ختم قرآن برطرف شده است.

لطفا نظرات خود را درباره “حاجت روا شدن با قرآن” با ما در میان بگذارید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا