ریپورتاژ

راهنمای خرید مبل(کلاسیک، چستر، راحتی و استیل)

راهنمای خرید مبل(کلاسیک، چستر، راحتی و استیل)

 

خرید مبل را می‌توان در زمره خریدهای طاقت‌فرسا و زمانگیر خانه به حساب آورد. بدون شک هم یکی از دلایل آن را می‌توان تعداد بسیار زیادی از طرح و مدل‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت دانست. امروزه دیگر مبل از کالای لوکس و لاکچری به یک کالای معمولی و به یکی از ملزومات اولیه زندگی تبدیل شده است. مبل‌ها حس و حال خانه را عوض می‌کنند و بویی از جنس آسایش به آن می‌بخشند.

راهنمای خرید مبل(کلاسیک، چستر، راحتی و استیل)

چه کسانی که صاحب خانه هستند، چه کسانی که مستاجر هستند و حتی چه کسانی که درآمد پایینی دارند علاقه زیادی به استفاده از مبل در خانه دارند. که البته دلیل آن را می‌توان در راحتی و آسایشی که مبل به همراه خود می‌آورد جستجو کرد. در این نوشته مجله پرشین چوب شما را با سبک‌های مختلف مبل آشنا می‌کنیم، و در ادامه به نکاتی که باید هنگام خرید مبل توجه و دقت داشته باشید اشاره می‌کنیم. تمام سعی ما در مجله پرشین چوب (persianchob.com) این است که بتوانیم با بیان مطالب مفید و کاربردی به شما در خرید مبلمان منزل‌تان کمک کنیم.

خرید مبل (کلاسیک، چستر، راحتی و استیل)

به دلیل تعداد بسیار بالایی از مبل با طرح و قیمت‌های متفاوت شاید غیر عادی نباشد که افرادی که قصد خرید آن را دارند دچار سردرگمی شوند. در این مقاله قصد داریم درباره سبک‌های مختلف مبل و ویژگی‌های آنها صحبت کنیم. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید و در ادامه با ما همراه باشید.

مبل‌ها را می‌توان از نظر سبک به راحتی، استیل(سلطنتی)، کلاسیک و چستر تقسیم کرد که تفاوت‌هایی با هم دارند. در ادامه به توضیح هر کدام از این سبک‌ها می‌پردازیم.

خرید مبل کلاسیک

قبل از اینکه وارد بحث شویم و جدا از اینکه قصد خرید چه سبکی از مبل را دارید دو نکته را مد نظر داشته باشید: ۱-مشخص کنید که چه بودجه‌ای برای خرید مبل در نظر گرفته‌اید، مشخص بودن بودجه باعث می‌شود تا سریع‌تر به گزینه‌های مورد نظر خود برسید. در بازار مبل با قیمت‌های متفاوتی وجود دارد و نداستن این موضوع باعث می‌شود که به بیراه بروید. ۲-در صورتی که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنید حتما اندازه و فضایی را که قرار است به مبل اختصاص دهید را داشته باشید. تا بعد از خرید نگران جای مبل نباشید.

سبک مبل راحتی

سبک راحتی سبکی‌ست که در ظاهر آن بیشتر از پارچه استفاده شده است و در بیشتر مدل‌ها آن تقریبا چوبی در ظاهر آن دیده نمی‌شود. نشیمنگاه این سبک از مبل‌ها به نسبت سبک‌های استیل و کلاسیک راحت‌تر است. همین راحتی زیاد نسبت به سبک استیل و کلاسیک باعث نامگذاری آن به راحتی شده است. این سبک‌ها معمولا در قسمت نشیمن خانه و جلوی تلویزیون و برای استراحت و یا حتی خواب از آن استفاده می‌شود. این مبل نسبت به مبل استیل و کلاسیک دارای مزیت‌هایی هست که به آن می‌پردازیم.

مزیت اول قیمت آن است. قیمت سبک راحتی در مقایسه با سبک استیل و کلاسیک پایین‌تر است. یکی از مهم‌ترین دلایل آن این است که در مبل‌های استیل و کلاسیک از چوب‌های منبت کاری شده زیادی استفاده می‌شود که دارای نقش و نگارهای زیادی هستند. این چوب‌های منبت‌کاری شده قیمت مبل را بالا می‌برند. همچنین سایت www.furniturechoice.co.uk  در زمینه مبلمان است.

مزیت دوم حجم و اندازه آن است. حجم و اندازه مبل راحتی در مقایسه با مبل‌های استیل و کلاسیک کوچک‌تر است. مبل راحتی برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب است.

مزیت سوم جابجایی آن است. جابجابی مبل راحتی در مقایسه با مبل‌های استیل و کلاسیک بسیار آسان‌تر است. اگر مستاجر تشریف دارید و مجبور هستید هر سال خانه خود را جابجا کنید، مبل راحتی گزینه بسیار مناسبی است.

با توجه به مطالب گفته شده امروزه مبل راحتی نسبت به مبل‌های استیل و کلاسیک طرفدارن بیشتری دارد. دلیل دیگر آن هم زندگی آپارتمان نشینی جامعه است. که باعث شده است مبل راحتی طرفداران بیشتر داشته باشد.

سبک مبل استیل

سبک استیل که به آن سبک سلطنتی یا پادشاهی نیز گفته می‌شود. از ویژگی‌های بارز این نوع از سبک‌ها استفاده از چوب‌های منبت‌کاری شده در قسمت تاج، دسته و پایه مبل است. ظاهر مبل‌های سبک استیل دارای نقش و نگارهای زیادی هستند. اندازه و حجم این مبل‌ها با مبل‌های کلاسیک تا حدودی یکسان است و در مقایسه با مبل راحتی بزرگ‌تر هستند. این مبلمان بیشتر در قسمت پذیرایی استفاده می‌شوند و حالت لوکس و سلطنتی دارند. برای خانه‌هایی با فضای بزرگ مناسب هستند.

سبک مبل کلاسیک

سبک کلاسیک را می‌توان تا حدودی سبکی بین راحتی و استیل دانست که بیشتر از سبک استیل وام گرفته است. . به عبارت دیگر بر خلاف مبل راحتی که در ظاهر آن تمام پارچه استفاده شده است و همچنین بر خلاف مبل استیل که در ظاهر آن چوب مبنت‌ کاری شده فراوان استفاده شده است، مبل کلاسیک هر دو ویژگی را با هم دارد. یعنی در نمای آن هم پارچه و هم چوب منبت‌ کاری شده استفاده شده است.

حجم و اندازه آن نزدیک به سبک استیل است.

همچنین یکی از سایت‌ مهم در مبل نیز سایت www.sofology.co.uk می‌یاشد.

سبک مبل چستر

از ویژگی‌های بارز سبک مبل چستر می‌توان به لمسه کاری(دکمه دوزی) و پشتی بکنواخت آن اشاره کرد. این مبل‌ها را می‌توان سبک جدیدی از مبلمان دانست که در کل دنیا طرفدارانی دارد.

قیمت مبل

قیمت مبل بدون شک یکی از عوامل تاثیر گذار و مهم در خرید آن محسوب می‌شود. از یک طرف بودجه ما محدود و مشخص و از طرف دیگر قیمت‌ و مدل‌‌های بسیار متنوعی از مبل در بازار موجود است. احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که گاهی برای یک مدل مبل خاص در دو فروشگاه مختلف با دو قیمت متفاوت و در بعضی از موارد با دو قیمت فاحش مواجه شده باشید.

این داستان نه تنها برای مبل بلکه برای بیشتر محصولات و اقلام صدق می‌کند. از جوراب‌های بنجل مترویی گرفته تا جوراب‌های با کیفیت در فروشگاه‌‌ها. شاید در گذشته کمتر با این موارد رویرو می‌شدیم ولی امروزه با توجه به افزایش قیمت‌های مواد اولیه، رقابت بر سر تولید محصولات با کیفیت‌های متفاوت و همچنین قیمت‌های متفاوت زیاد شده است. البته این تفاوت قیمت‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشند.

گاهی ممکن است به دلیل حاشیه سود دریافتی متفاوت از سمت دو فروشنده باشد. ولی معمولا اگر این اختلاف قیمت خیلی زیاد بود شاید بخاطر تفاوت کیفیت آنهاست.

همان طور که در قبل‌تر گفتیم در صنعت مبلمان همانند بقیه صنوف الزاما مشابه بودن مدل‌ها دلیل بر کیفیت یکسان آن ها نیست. بنابراین توجه داشته باشید که در هنگام مقایسه از کیفیت و نوع پارچه، زیرکار مبلمان، جنس چوب و کیفیت رنگ حتما مطمئن شوید.

با فرض یکسان بودن شرایط مبل راحتی در مقایسه با مبل استیل و کلاسیک که دارای تاج، دسته و پایه‌های چوبی منبت‌کاری شده و همچنین مصرف چوب زیاد است، قیمت کمتری دارد و در ادامه مبل کلاسیک نیز از مبل استیل قیمت پایین‌تری دارد.

البته وجود دارد مبل راحتی که قیمت آن از مبل استیل نیز بیشتر باشد، که قطعا کیفیت آن بالاتر است.

کلام آخر

در این مقاله درباره راهنمای خرید مبل(کلاسیک، چستر، راحتی و استیل) صحبت شد. امیداوریم این مطالب در خرید مبل به شما کمک کند.

سایت پرشین چوب: https://persianchob.com/

آدرس: تهران – چهاردانگه

تلفن: ۰۲۱۵۵۲۵۹۲۲۷

موبایل:۰۹۱۹۰۴۰۷۱۲۷

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

 

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا