ریپورتاژ

چه مقدار مرغ سوخاری برای یک وعده کافی است

مرغ سوخاری یکی از محبوب‌ترین فست فود است، اگر شما یک فرد متوسط با وزن بین ۶۵ تا ۷۵ کیلوگرم هستید، حداقل به ۲۰۰ گرم مرغ سوخاری در روز نیاز دارید. مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است که به ساخت و حفظ ساختارهای بدن و همچنین تجزیه سموم کمک می کند. برخی از مردم می گویند که بدن ما می تواند تنها حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین در یک وعده غذایی استفاده کند (که حدود ۱۰۰ گرم سینه مرغ است) و برخی می گویند که بدن ما می تواند از تمام پروتئین موجود در غذا استفاده کند.

سوخاری چاکوچ

مرغ مملو از پروتئین­های باکیفیت است و چربی زیادی ندارد؛ به خصوص اگر آن قسمت بدون چربی بخورید. مرغ علاوه بر محتوای پروتئین غنی، حاوی:

  • ویتامین B12
  • تریپتوفان
  • کولین
  • فلز روی
  • اهن
  • مس

بدن انسان می­تواند هر ۲ ساعت ۳۰ گرم مرغ را پردازش کند و ۱ سینه مرغ ۳۰ گرم پروتئین دارد؛ بنابراین سعی کنید در هر ۲ ساعت ۳۰ گرم بخورید. خوردن یک سینه مرغ هر ۲ ساعت یکبار حدود ۲۴۰ گرم پروتئین در روز به ارمغان بیاورد. حداقل یک گرم پروتئین به ازای هر عدد وزن بدن است. سینه مرغ پروتئین بدون چربی و تعدادی ویتامین و مواد معدنی ضروری را برای رژیم غذایی شما تامین می کند. با این حال، حتی با غذاهای سالم، پرخوری و دریافت بیش از حد چیزهای خوب آسان است. برای داشتن بهترین فواید سلامتی، در اندازه توصیه شده سینه مرغ بمانید.

در حالی که نیازهای فردی می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، اکثر افراد سالم تقریباً به ازای هر کیلوگرم وزن بدن روزانه به ۱ گرم پروتئین خالص نیاز دارند. اگر ۷۰ کیلوگرم وزن دارید، حدود ۷۰ گرم نیاز دارید و ۱۰۰ گرم مرغ حدود نیمی از نیاز روزانه شما را تامین می­کند. از آنجایی که سایر مواد غذایی مانند سبزیجات، حبوبات و غلات نیز حاوی پروتئین هستند، تامین نیاز روزانه یا فراتر از آن دشوار نیست.

پروتئین ها به عنوان پروتئین وارد جریان خون شما نمی شوند. آنها به اجزایی به نام اسیدهای آمینه هضم می شوند که بدن از آنها مانند بلوک های ساختمانی برای ایجاد آنچه نیاز دارد استفاده می کند. گاهی اوقات پروتئین می سازد. اگر به پروتئین نیاز نداشته باشد، از آمینواسیدهای موجود برای ساخت اسیدهای آمینه مختلف، کربوهیدرات­هایی مانند گلوکز یا گلیکوژن یا سایر ترکیبات مورد نیاز سلول ها استفاده می­کند. هر چیزی که واقعاً باقی مانده باشد، توسط کبد یا کلیه ها پردازش می شود و به عنوان مواد زائد دفع می شود. از آنجایی که بدن شما نسبتاً نوسانات دریافت پروتئین را تحمل می کند (در کوتاه مدت)، شما فرصتی برای تغییر میزان دریافتی خود دارید.

رژیم غذایی تماماً مرغ یک الگوی غذایی است که در آن شما برای تمام وعده های خود فقط مرغ مصرف می کنید. خوردن هر روز سینه مرغ کلید کاهش وزن نیست. با این حال، سینه مرغ کالری کم و پروتئین بالایی دارد و در صورت ترکیب با یک برنامه غذایی متعادل و کم کالری، می تواند از تلاش های شما برای کاهش وزن حمایت کند.

پیاز سوخارییک تکه مرغ سوخاری چند گرم است؟

یک بشقاب مرغ سرخ شده معمولاً ۳۰ تا ۴۰ گرم گوشت دارد. اگر می‌خواهید اندازه‌گیری دقیق‌تری داشته باشید، در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

* اندازه یک وعده برای بزرگسالان ۴۰ تا ۵۰ گرم مرغ است.

* اندازه یک وعده برای کودکان ۲۵ تا ۳۰ گرم مرغ است.

رژیم مرغ یک روش ساده برای غذا خوردن است، که شامل خوردن فقط مرغ برای هر وعده غذایی در طول روز است. طرفداران این رژیم ادعا می‌کنند که این رژیم می‌تواند باعث کاهش سریع چربی با حداقل تمرکز بر  وعده‌های غذایی شود و از نظر تئوری به افراد کمک می‌کند تا به رژیم غذایی خود پایبند باشند.

پکیج سوخاری آیا می توان هر روز مرغ مصرف کرد؟

بله. تهیه مرغ سوخاری در طول هفته روش پیشنهادی برای مصرف مرغ است. می توانید برای شام مرغ سوخاری درست کنید، آن را روی سالاد سبزی مخلوط سرو کنید، یا با فلفل و پیاز مخلوط کنید. مرغ برای همه وعده های غذایی شما جذابیت دارد. همیشه شیک است و با همه سلیقه­ها هماهنگ است.

مردم نسبت به سایر منابع پروتئینی، از جمله پروتئین های گیاهی، از سرو مرغ برای خود احساس خوبی دارند. مرغ ارزش غذایی مناسبی دارد و نسبت به سایر گوشت ها مقرون به صرفه تر است. مرغ می تواند نقش تغذیه ای مهمی را برای شما ایفا کند، زیرا در تمام طول زندگی و سلامتی (زنان باردار، کودکان و سالمندان) فواید سلامتی دارد.

ارزش غذایی مرغ سوخاری

کالری ۳۷۷

۳۲ درصدچربی کل ۲۱ گرم

۲۹ %چربی اشباع شده ۵٫۷ گرم

۴۲ %کلسترول ۱۲۶ میلی گرم

۵ درصدسدیم ۱۱۸ میلی گرم

۹ درصدپتاسیم ۳۲۸ میلی گرم

۱ %کل کربوهیدرات ۴٫۴ گرم

۱ %فیبر رژیمی ۰٫۱ گرم

شکر ۰ گرم

پروتئین ۴۰ گرم

 ۲٫۵٪ویتامین A

 ۰%ویتامین سی

 ۱٫۸٪کلسیم

 ۱۱%اهن

فیله سوخاریمرغ دارای فواید سلامتی کاملاً مستندی است، اما بخش‌های مختلف و روش‌های آماده‌سازی آن بر میزان سلامتی غذای مبتنی بر مرغ تأثیر می‌گذارد. برش‌های تیره‌تر مانند ران و ران حاوی کالری بیشتری نسبت به برش‌های روشن‌تر مانند سینه هستند.

تحقیقات نشان می دهد که ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین در هر وعده غذایی می تواند به ما کمک کند احساس سیری بیشتری داشته باشیم. وعده غذایی غنی از پروتئین می توانند علیرغم اینکه کمتر غذا می­خوریم، احساس سیری بیشتری در ما ایجاد کند که به مدیریت بهتر وزن کمک می­کند. وزن سالم­تر منجر به بهبود عوامل خطر برای مشکلات قلبی مانند سطوح بالای تری گلیسیرید و فشار خون بالا می شود.

اکثراً امروزه به دلیل مشغله زیاد و همچنین گسترش پاندمی کرونا همه افراد ترجیح می‌دهند در مکانی آرام و ترجیحاً داخل خانه به‌صرف غذا بپردازند. برای همین سفارش آنلاین نقش پررنگی در زندگی همه افراد جای گرفته است. شما هم اگر می‌خواهید مرغ سوخاری چاکوچ را امتحان کنید، ولی تمایلی به مراجعه حضوری ندارید می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به سایت چاکوچ به آدرس chukooch.com از منو پکیج سوخاری مدنظر خود را انتخاب کنید و با نزدیک‌ترین شعبه در تماس باشید و سفارش دهید.

سفارش آنلاین مرغ سوخاری

سفارش آنلاین مرغ سوخاری از بهترین برند فست فود در ایران مهم است تا بهترین تجربه از خوردن یک وعده مرغ سوخاری خوشمزه و لذیذ را تجربه کنید.

بهترین برند مرغ سوخاری در ایران که سفارش آنلاین نیز دارد، برند چاکوچ است که از مرغ سوخاری کامل تا پاپ کورن مرغ را در منوی خود گنجانده است. منوی متنوع چاکوچ باعث شده تا هر مقدار مودر نیاز و هر نوع مرغ سوخاری که میل دارید، تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. قیمت رقابتی و مناسب مرغ سوخاری چاکوچ از دیگر دلایل سفارش آنلاین مرغ سوخاری چاکوچ است که شما می توانید به راحتی سفارش خود را ثبت نموده و درب منزل یا محل کار، این غذای خوشمزه را تحویل بگیرید.

بنیانگذاران چاکوچ

چاکوچ در سال ۱۳۹۸ توسط دو نفر از فعالین صنایع غذایی ایران به نام های بابک بختیاری (موسس آیس پک) و مسترچیکن بنا نهاده شد و توانسته تا به امروز بیش از ۶۰ شعبه در سراسر ایران افتتاح نماید.

این برند غذایی دارای تمامی مجوزهای بهداشتی لازم و نشان سیب سلامت محصولات است.

چاکوچ توسط تیم یکپارچه فرنچایز بصورت کاملا تخصصی نظارت و پشتیبانی می شود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

 

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا