رسانه

مقایسه دستمزد بازیگران سریال «بازی تاج و تخت» با دیگر ستارگان پردرآمد تلویزیون

پخش فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) به تازگی آغاز شده و قبل از آن انتشار آن افزایش قابل توجهی را در دستمزدهای خود تجربه کردند. اما سوال این است که بازیگران اصلی این سریال چه مقدار دستمزد دریافت می کنند؟ بر اساس ادعای مجله ورایتی در سال ۲۰۱۷، بازیگران اصلی این سریال یعنی کیت هرینگتون (جان اسنو)، امیلیا کلارک (دنریس تارگرین)، لنا هیدی (سرسی لنیستر)، پیتر دینکلیج (تیریون لنیستر) و نیکولای کاستر-والدو (جیمی لنیستر) هر کدام برای هر اپیزود از سریال مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰ دلار دستمزد دریافت کرده اند که بدون شک برای فصل پایانی افزایش یافته است. دستکم با اطمینان می توان گفت که کاستر-والدو و به احتمال فراوان ۴ بازیگر اصلی دیگر سریال بسیار بیشتر از این مبلغ دستمزد دریافت می کنند.

دستمزد بازیگران سریال بازی تاج و تخت

بر اساس اسناد رسمی و دادگاهی موجود در پرونده شکایت کاستر-والدو از مدیر برنامه های اسبق خود، او برای هر اپیزود از ۶ اپیزود پایانی «بازی تاج و تخت» مبلغ ۱٫۰۷ میلیون دلار دستمزد می گرفته است. البته دیگر بازیگران سریال قراردادهایی چنین سنگین ندارند. برای مثال سوفی ترنر (سانسا استارک)، مایسی ویلیامز (آریا استارک) و آیزاک همپستد (برن استارک) بر اساس ادعای ورایتی، در سال ۲۰۱۷ برای هر اپیزود مبلغ ۱۷۵٫۰۰۰ دلار دستمزد دریافت می کرده اند. ترنر در مصاحبه ای به شکاف موجود در دستمزدهای بازیگران سریال پرداخته و گفته که دستمزد مساوی در این سریال «کمی پیچیده» است: «کیت از من دستمزد بیشتری می گیرد اما او خط داستانی بزرگ تری دارد [مدت بازی او در هر اپیزود بیشتر است] و برای آخرین فصل او چیزی شبیه ۷۰ شب فیلم برداری داشت و من آن قدر نداشتم. به همین خاطر به او گفتم این پول حق توست».

دستمزد بازیگران سریال بازی تاج و تخت

با این وجود بازیگران دیگری در دنیای تلویزیون وجود دارند که دستمزدی بسیار بیشتر از بازیگران اصلی سریال «بازی تاج و تخت دریافت می کنند. به گزارش ورایتی نورمن ریداس پس از خروج اندرو لینکلن از سریال «مردگان متحرک» (The Walking Dead) برای هر اپیزود مبلغ ۱ میلیون دلار دستمزد دریافت می کند. هالیوود ریپورتر نیز در ماه اکتبر خبر داد که دستمزد بازیگران اصلی سریال «وست وورلد» (Westworld) پیش از ساخت فصل سوم این درام علمی تخیلی از شبکه HBO نیز افزایش یافته است. جیم پارسونز، بازیگر سریال «تئوری بیگ بنگ» (The Big Bang Theory) نیز تابستان گذشته خبرساز شد زمانی که اعلام گردید وی برای دو فصل دیگر از این سریال قراردادی دو ساله به مبلغ ۵۰ میلیون دلار بسته است که البته شبکه CBS بعدها تصمیم به پایان دادن سریال گرفت.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا