آشپزی

این خوراکی های مفید را همیشه در آشپزخانه داشته باشید

برای داشتن وعده های غذایی سالم و مغذی در طول روز ، باید آشپزخانه خود را با مواد اولیه سالم تهیه کنید. شما تمایل دارید که هر آنچه را که در آشپزخانه موجود است تهیه کنید و اگر آشپزخانه شما با تمام مواد غذایی ضروری و مغذی پر شود ، همیشه سالم خواهید بود. انباشت آشپزخانه با غذای سالم اولین قدم برای رسیدن به یک فرد سالم است. در اینجا لیستی از مواد غذایی برتر که همیشه باید در آشپزخانه خود داشته باشید آورده شده است:

خوراکی های مفید که باید همیشه در آشپزخانه خود داشته باشید

خوراکی های مفیدروغن زیتون

روغن زیتون فشرده شده سرد بهترین طعم را به غذای شما می بخشد و همچنین حاوی چربی های خوبی است که سلامت شما را حفظ می کند. به جای استفاده از روغن آفتابگردان و روغن های دیگر  ، همیشه می توانید از روغن زیتون استفاده کنید و غذای خود را سالم کنید.

جو دوسر

یک روز خوب با صبحانه سالم شروع می شود. جو دو سر غنی از فیبر است و همچنین شما را سیر نگه می دارد. همیشه در آشپزخانه خود جو دو سر ساده  داشته باشید تا بتوانید به سرعت آن را تهیه کنید. کافی است آب یا کمی شیر به آن اضافه کنید همراه شیرین کننده یا نمک و فلفل که از آن استفاده می کنید.

ماست یونانی بدون چربی

ماست یونانی با ۱۸ گرم پروتئین در هر وعده ۶ اونس و ۱۰۰ کالری در هر وعده بسته بندی شده است. شما می توانید از ماست یونانی برای تهیه سس سالاد سالم استفاده کنید ، می توانید اسموتی و همچنین غذاهای مختلف درست کنید.

عسل

عسل بدون شک یک شیرین کننده عالی است که برای بدن شما بسیار سالم و عالی است. تقریباً در هر دستور العمل می توانید قند را با عسل جایگزین کنید – غذاهای گیاهی یا غیر سبزیجات ، اسموتی ها ، آب میوه ها ، دسرها و غیره

تخم مرغ

یک تخم مرغ تنها با ۷۰ گرم کالری حاوی شش گرم پروتئین پر کننده شکم را دارد. آنها صبحانه عالی درست می کنند ، شما می توانید با املت ، پنیر و نان یا فقط تخم مرغ های خرد شده با نان قهوه ای همراه شوید. تخم مرغ همچنین می تواند برای تهیه یک دوز سالم پروتئین در سالاد شما اضافه شود.

موز

موز بسیار سالم است و در تمام طول سال در دسترس است. آنها به اسموتی ها و دسرهای شما بافت و عطر و طعم خوبی می بخشند. همچنین می توان از آنها به عنوان شیرین کننده های طبیعی در تعدادی دسر استفاده کرد. موز قهوه ای می شود؟ آن را فریز کنید.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای منبع عالی بتائین است ، ماده مغذی خطر ابتلا به مقاومت به انسولین و کبد چرب را کاهش می دهد. همچنین سرشار از فیبر است که inte4stine شما را روان نگه می دارد. برنج قهوه ای جوش آور است که شکم شما را برای مدت طولانی تری پر نگه می دارد و مانع از خوردن غذای بی ارزش در طول روز می شوید.

بادام ها

بادام یک میان وعده عالی و سالم درست می کند. همیشه آنها را در آشپزخانه خود داشته باشید تا هر وقت احساس گرسنگی کردید بتوانید آنها را بچرخانید. علاوه بر این ، بادام منبع خوبی از چربی های سالم ، پروتئین ها و فیبر است.

شکلات تیره

شکلات تلخ منبع عالی رسوراترول است. این ماده مغذی همچنین در میوه های قرمز و برخی حبوبات و بوتیرات یافت می شود. شکلات تلخ هضم را بهبود می بخشد و وزن شما را کنترل می کند ، اگرچه آن را بیش از حد ندارید. اگر به دنبال چیزی شیرین یا فقط شکلات هستید ، می توانید یک شکلات تلخ داشته باشید.

کره بادام زمینی

کره های بادام زمینی خانگی همیشه سالم هستند و فاقد مواد نگهدارنده و سایر مواد ناخواسته هستند. آنها طعم عالی دارند ، پروتئین شما را تأمین می کنند و همچنین برای مدت بیشتری سیر نگه می دارند. به سادگی یک عروسک را روی یک نان تست خوب اضافه کنید ، آن را پهن کرده و خرد کنید.

سبزیجات خشک

سبزی خشک نه تنها سالم و سرشار از آنتی اکسیدان هستند ، بلکه عطر و طعم خوبی به غذاهای شما می بخشند. می توانید این گیاهان را پودر کنید و از آن برای تهیه چای استفاده کنید ، سالادهای مختلف و غذاهای دیگر را به آن اضافه کنید.

سبزیجات خشکدانه های چیا

دانه های چیا منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. آنها بافت عالی به اسموتی ها و غذاهای شما اضافه می کنند. برای یک صبحانه سریع ، کافی است دانه های چیا را به شیر بادام اضافه کرده و میل کنید.

اب گوشت یا مرغ

همیشه باید آب گوشت یا مرغرا در یخچال خود داشته باشید. چه آبگوشت سبزیجات و چه آب گوشت. آبگوشت تغذیه فوری را برای شما فراهم می کند و به سرعت در بدن جذب می شود. می توانید آبگوشت را در سوپ ، رشته فرنگی و … اضافه کنید.

زنجبیل

زنجبیل ضد التهاب و ضد میکروبی است. این ماده نه تنها یک ماده سالم است بلکه غذای شما را خوشمزه و پرادویه می کند. چای زنجبیل بیش از حد یک نوشیدنی موثر در برابر سرما و سرفه است ، بنابراین همیشه زنجبیل را در آشپزخانه خود مفید نگه دارید.

میوه های فصلی و غیر فصلی

شما همیشه باید در آشپزخانه خود میوه بگیرید ، چه فصلی و چه غیر فصلی. با استفاده از آنها می توانید آب میوه و اسموتی درست کنید و مجبور نیستید آب میوه های بسته بندی شده تجاری حاوی مواد نگهدارنده را انتخاب کنید.

نان قهوه ای

برای تهیه میان وعده های سریع می توان از نان قهوه ای استفاده کرد. از آنها می توان در صبحانه و همچنین در ناهار و دسرها استفاده کرد. نان قهوه ای حاوی گندم کامل و بدون آرد همه منظوره است که چاق کننده است.

شیر

شیر برای نیاز روزانه تغذیه ای ما ضروری است. می توان آن را به همان شکل مصرف کرد یا در غذاهای مختلف ، دسرها یا اسموتی ها استفاده کرد. شیر سرشار از کلسیم ، پروتئین ، چربی های ضروری و غیره است که مکمل غذایی روزانه را برای ما فراهم می کند. اگر هیچ وقت گزینه دیگری به غیر از صرف صبحانه ندارید ، می توانید به سرعت یک لیوان شیر را بشورید و خوب کار را انجام دهید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا