آشپزی

طرز تهیه چیپس خانگی

طرز تهیه چیپس خانگی

مواد لازم:

سیب زمینی
بیکینگ پودر
نمک و ادویه های لازم
روغن

طرز تهیه:

سیب زمینی ها رو با چاقو یا رنده های مخصوص به صورت ورقه های باریک اسلایس کنین، من از نایسر دایسر استفاده کردم که هم راحت بود و هم به اندازه کافی نازک برش خورد.

سیب زمینی های ورقه شده رو با مقدار زیاد آب میشوریم تا نشاسطه ش کامل شسته بشه.

حالا سیب زمینی های ورقه شده رو در چند لیوان آب یعنی تا حدی که روی سیب زمینی ها رو آب بگیره و همینطور مخلوط یک قاشق غذاخوری بیکینگ پودر و کمی نمک به مدت نیم تا یک ساعت قرار میدیم.

بهتره که از آب خنک استفاده کنین و همینطور ظرف حاوی برش های سیب زمینی رو در یخچال بگذارین.

بعد از زمان طی شده سیب زمینی ها رو در صافی یا آبکش ریخته و بعد از آن روی حوله آشپزخانه پهن می کنیم تا آبش گرفته بشه، یک قابلمه یا شیر جوش رو تا نیمه روغن کرده و روی حرارت قرار میدیم تا حسابی داغ بشه.

روغن باید کامل داغ بشه اما مراقب باشین که نسوزه. حالا ورقه های سیب زمینی رو چند تا چند تا در روغن داغ انداخته و تا وقتی که طلایی بشه اجازه میدیم سرخ بشه این کار رو تا پایان سیب زمینی ها انجام بدین.

هر بار که چیپس ها رو از روغن بر میدارین روی کاغذ مخصوص بچینین تا روغن اضافیش گرفته بشه و خنک بشه بهتره سیب زمینی ها رو تا وقتی که خنک نشدن روی هم نچینین چون نرم میشن.

این چیپس فوق العاده ترد و خوشمزه ست و اصلن باورتون نمیشه تو خونه و به وسیله خودتون درست شده.

اگر مایل هستین چیپستون رو طعم دار کنین بعد از داغ شدن روغن چاشنی مورد علاقتون رو بهش اضافه کنین و بعد سیب زمینی ها رو داخل روغن بیاندازین.

برای مزه دار شدن میتونین از فلفل، پودر سیر، پودر گوجه و پاپریکا استفاده کنین.

برای تهیه چیپس رژیمی همه مراحل مثل بالا انجام میشه اما به جای سرخ کردن، سیب زمینی ها را روی توری مخصوص فر می چینیم و تا زمانی که برشته بشه بهش حرارت میدیم، با دمای ۱۸۰ درجه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کافیه.

برای تهیه چیپس سرکه نمکی، به جای نصف میزان آبی رو که در قسمت بالا گفتم، سرکه سفید می ریزیم و بعد سیب زمینی ها رو در مخلوط آب، سرکه، نمک و بیکینگ پودر قرار میدیم و ادامه کار.

چیپس نمکی و خانگی ما آماده ست، امیدوارم لذت ببرین.

منبع : سایت خانومی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. سلام
    خیلی عالی شد ، به همه دوستان پیشنهاد میکنم حتما درست کنید.
    و متشکرم از شما بابت سایت فوق العادتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا