سرگرمی :)

جعبه کمک های اولیه،به سبک خانگی

جعبه کمک های اولیه،به سبک خانگی

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((جعبه کمک های اولیه،به سبک خانگی)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

چه موارد باید درون جعبه کمک‌های اولیه خانگی موجود باشد؟

بنا به تعداد افراد، وضعیت جسمی و بیماری‌های اعضای خانواده و محل زندگی می‌توانید از لوازم متفاوتی درون جعبه یا کیف کمک‌های اولیه خانگی خود استفاده کنید. از کنسروهای خوراکی که ممکن است کمتر اهمیت پیدا کنند تا داروهای حیاتی. اما بخشی از لوازم را سعی کنید در هر حالت و زمانی آماده استفاده داشته باشید.

مُسکن

شایع‌ترین عارضه پس از وقوع حادثه، درد در نقاط مختلف بدن و همچنین افزایش دمای بدن در اثر فشار و استرس زیاد است. به همین خاطر مسکن‌ها و داروهای تب‌بر شاید مهم‌ترین بخش از کیف کمک‌های اولیه خانگی شما باشند. داروهایی مانند آسپرین، استامینوفن و ایبوپروفن یا دیگر مسکن‌ها را همیشه همراه خود داشته باشید.

چسب و گاز استریل‌

سعی کنید چسب و گاز استریل‌ها را در اندازه‌های مختلف به همراه داشته باشید تا بتوانید برای هر زخمی از آن‌ها استفاده کنید. ابتدا اطراف زخم را با استفاده از گاز استریل موجود در کیف کمک‌های اولیه خانگی خود تمیز کنید و سپس چسب زده یا آن‌ها را پانسمان کنید.

دستمال کاغذی

وجود دستمال کاغذی بهداشتی و دستمال مربوط در جعبه کمک‌های اولیه خانگی می‌تواند تا حدودی خیال شما را از بابت رعایت بهداشت راحت کند. با استفاده از دستمال می‌تواند آلودگی‌ها را سطح بدن، چشم، یا حتی زخم‌ها را پاک کرد.

ضد عفونی کننده

ممکن است شما مجبور شوید زخم کسی از اطرافیانتان را ببندید یا آن‌ها را درمان کنید. قطعا انجام این کار با دست‌های آلوده ممکن است باعث بروز عفونت شود. همیشه دستکش‌های بهداشتی و ژل ضد عفونی کننده در کیف کمک‌های اولیه خانگی خود داشته باشید.

موچین

در هنگام حادثه ممکن است تراشه‌های چوب، تکه‌های شکسته شیشه یا دیگر وسایل ریز وارد بدن فرد مصدوم شوند. باقی ماندن این اجسام خارجی می‌تواند درد و سوزش زیادی را ایجاد کند. بهترین راه برای راحت کردن مصدوم از این درد، به همراه داشتن یک موچین در کیف کمک‌های اولیه خانگی شماست. به راحتی می‌توانید با استفاده از تیغه کوچک موچین ضد عفونی شده، اجسام خارجی سطحی را از بدن خارج کنید.

جعبه کمک های اولیه،به سبک خانگی
جعبه کمک های اولیه،به سبک خانگی

حوله

ممکن است نیاز به پارچه‌ای برای بستن قسمت آسیب دیده بدن داشته باشید. سرما نیز در محیط‌های عمومی می‌تواند افراد را آزار بدهد. در آسیب‌های شدیدتر ممکن است به چیزی بیش از دستمال برای تمیز کردن سطح بدن نیاز داشته باشید. تمام این دلیل وجود یک حوله نسبتا بزرگ و تمیز را در خانگی شما توجیه می‌کند.

قیچی و تیغ

لباس‌های پاره شده، گاز استریل‌های کهنه شده یا نیاز به پانسمان جدید برای فرد مصدوم نیاز به وسیله‌ای تیز برای اصلاح یا انجام آن دارند. با قراردادن یک قیچی مناسب یا استفاده از تیغ در جعبه کمک‌های اولیه خانگی شما می‌تواند به مدیریت این مورد کمک کند.

البته بر حسب ضرورت میتوانید این موارد را هم به جعبه تان اضافه کنید:چراغ قوه کوچک،دماسنج،تب سنج

موارد احتیاط

نکته بسیار مهم آنکه، این جعبه و بخصوص دارو‌های آن بایبستی همیشه دور از دسترس کودکان قرار گیرد. بعلاوه بر روی شیشه هر یک از دارو‌ها بر چسب باشد تا در موقع استفاده اشتباهی رخ ندهد.

بعضی از دارو‌ها را فقط تا تاریخ معینی می‌توان بکار برد و این نکته خیلی مورد توجهی است. زیرا پس از مدت ثبت شده خاصیت خود را از دست داده و نه فقط اثرش از بین می‌رود، بلکه ممکن است باعث مسمومیت گردد.

داروهای مورد نیاز در جعبه کمک‌های اولیه

– قرص های مسکن و ضد درد و ضروری از قبیل استامینوفن ضد درد و مسکن

– قرص هیوسین ضد اسپاسم عضلات و دل درد و کلیه درد

– قرص دیفنوکسیلات ضداسهال

– قرص Adult Cold برای رفع سرما خوردگی

– قرص آنتی هیستامین دوکنژستانت ضدحساسیت، آلرژی و سرماخوردگی

– قرص متوکلوپرامید یا پلازیل جهت رفع حالت تهوع و استفراغ و سر گیجه و دیگر داروهای ضروری…

منبع:مجله تصویرزندگی،فردانیوز،مجله کلید

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا