ریپورتاژ

جاذبه های سفر به استانبول و کیش را از دست ندهید

گشت و گذار در باغ پرندگان و پارک دلفین ها

اغلب گردشگران در ابتدا به تماشای باغ پرندگان و دلفیناریوم می روند و اینگونه گشت و گذار خود را در این جزیره آغاز می کنند . باغ پرندگان یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش است و سالانه میلیونها مسافر از آن دیدن می کنند . بایدافزود باغ پرندگان در حدود سه هکتار وسعت دارد و شروع فعالیت خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز نمود و از همان ابتدا به شهرت رسید ، تا اینکه امروزه به طور میانگین روزانه پانصد گردشگر دارد .

در این باغ گونه های مختلفی از پرندگان مناطق گرمسیری و پرندگان نادری از سراسر جهان جمع آوری و نگهداری می شوند که در برخی در قفس و برخی آزادانه در حال زیست هستند  . باغ پرندگان از دو بخش مختلف تشکیل شده که در اولین بخش آن گردشگران با عبور از مسیری سبز و زیبا در کنار قفس پرندگان توقف نموده و از نزدیک با پرندگان آشنا شده و در مورد آن ها اطلاعات جامعی بدست می آورند . در بیرون هر قفس اطلاعاتی در مورد نام پرنده و زیستگاه آن  ، و همچنین نوع تغذیه و ویژگی هر پرنده درج شده است .

سپس در ادامه راه وارد محوطه ای سرسبز با مساحت حدود ده هکتار می شوند که در آن پرندگان آزادانه در حال زیست و پرواز هستند .

در مجموع در آفر تور کیش بیش از پنجاه و پنج گونه از پرندگان مناطق آسیایی ، آفریقایی و گرمسیری نگهداری می شود . در وسط این باغ برکه ای برای فلامینگوها ، پلیکان های پاخاکستری و سفید درنای تاج دار ، قوها و انواع لک لک های مارابو و … ساخته شده و آنان در طول روز در این برکه به آب تنی می پردازند . البته در بخش دیگری از این مجموعه علاوه بر پرندگان مختلف شاهد تماشای خزندگانی همچون تمساح گاندو یا پوزه کوتاه ، مار و مارمولک و آهو و میمون خواهید بود  .

جاذبه های سفر به استانبول و کیش را از دست ندهیدپارک دلفین ها

در ادامه با بازدید از پارک دلفین ها ( دلفیناریوم ) می روید که یکی دیگر از جاذبه های تفریحی پرطرفدار در این جزیره است . مجموعه بزرگ پارک دلفین ها در حدود صد هکتار وسعت دارد و در قسمت جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است . در این مجموعه بخش های مختلفی وجود دارد که همگی بسیار جالب و سرگرم کننده اند . در ابتدا شاهد تماشای نمایش شاد و مفرح دلفین ها خواهید بود و سپس به تماشای تونل خزندگان می روید و در نهایت از تماشای نمایش شاد و خنده دار کلاسیک شو لذت خواهید برد .

تمامی این برنامه ها در حدود چهار ساعت زمان می برد و گفتنی است تنها با تهیه یک بلیط ورودی از تمامی برنامه های این مجموعه که شامل دلفیناریوم ، کلاسیک شو ، باغ پرندگان ، باغ گیاهان و گل های کیش و تونل خزندگان است ، بهره مند خواهید شد .

باید افزود فضای سبز این مجموعه نیز بسیار زیبا و تماشایی است و برای قدم زدن و ثبت عکس های یادگاری مکان مناسبی خواهد بود . در این فضای سبز گونه های کمیابی از بنجامین ها ، درخت لور ، گل ختمی ، آکاسیا ، اوکالیپتوس ، تکوما ، شیشه شور ، کند کارپوس ، سیاه  نوفیلد ، جونیا پروس دیده می شود . البته مجموعه ای از کاکتوس های مختلف را خواهید دید که تعدادشان به بیست و پنج گونه می رسد . در انتها بهتر است بدانید این مجموعه در تمامی روزهای هفته  از ساعت ۱۶ الی ۲۰ باز خواهد بود .

 شهر استانبول در قیمت تور استانبول ، یکی از قطب گردشگری پر طرفدار در جهان است و جالب است بدانید ، این شهر شگفت انگیز هم ردیف شهرهای پاریس ، لندن ، ونیز و … قرار گرفته و سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست . و چه چیز از این بهتر که شهر استانبول در فاصله کوتاهی از کشورمان ایران قرار دارد و به همین علت سفر به آن برای ما ایرانیان به نسبت کم هزینه و آسان تر خواهد بود .

استانبول دارای امتیازات فراوانی است که یکی از آن ها طبیعت و چشم انداز زیبا و دیگری آب و هوای مطبوع این شهر است . همچنین استانبول دارای تاریخ و فرهنگی غنی است و بازدید از آثار باستانی هزاران ساله آن بخش جدائی ناپذیر از برنامه های گردشگران است .

استانبول مابین دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد و از این رو چهره ای دو گانه دارد که توانسته به طرزی هنرمندانه آن ها تلفیق و به معرض نمایش بگذارد . از یک سو با شهری تاریخی و سنتی مواجه خواهید شد و از سوی دیگر چهره ای مدرن و پیشرفته می بینید .

بخش از شهر با آثار تاریخی متعدد و موزه ها مزین شده و بخش دیگر آن با ساختمان های سر به فلک کشیده و مراکز خرید مدرن خود نمائی می کند . خلاصه اینکه صرف به استانبول همانند سفر به دور دنیاست و شما هیچگاه احساس خستگی و بی حوصلگی نخواهید کرد . جاذبه های دیدنی این شهر در تور ترکیه ارزان بقدری زیاد است که از شمارش خارج بوده و نمی توان همه آن ها را در یک مقاله ذکر کرد .  اما ما در ادامه این مطلب برخی از باشکوه ترین کاخ های شهر استانبول را که به دستور سلاطین عثمانی بنا شده اند ، به شما معرفی می کنیم . و سفر باتو پپیشنهاد می کند بازدید از آن ها را در الویت برنامه های خود قرار دهید .

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی  ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا