ریپورتاژ

چیدمان و مرتب سازی کمد دیواری و کشو شورت زنانه

برای اینکه به یک اتاق نظم بدهیم و آن را مرتب کنیم اولین قدم آن مرتب کردن کمد و کشوهاست. در این صورت است که اتاق سازمان یافته می شود و حضور داشتن در آن به انسان آرامش می بخشد.

استفاده از کمد دیواری یکی از روش های بهینه سازی فضای داخل اتاق است و در مورد چیدمان داخل کمددیواری نیز ایده های زیادی وجود دارد.

در این یادداشت ترفند مرتب سازی و نظم دهی به وسایل داخل کمد دیواری را بیان می کنیم در صورت نیاز به مقاله  ایده های جالب مرتب سازی کشو مراجعه نمایید.

ترفند مرتب سازی کمد دیواری لباس زنانه

در ابتدا تمامی وسایل داخل کمد را از آن بیرون بیاورید. همه کشوها را خالی کنید و کاملا مرتب بر روی زمین یا تخت بگذارید.

در مرحله بعد لباسهایتان را نگاهی بیاندازید و لباسی را  که مناسب فصل سال نیست جدا بگذارید و آنهایی را که مناسب همان فصل هستند را برداید و جایی دیگر قرار دهید.

همه لباس ها را قرار نیست آویزان شوند و فضا بگیرند.

در مرحله بعد باز هم فیلتر بگذارید ببینید کدام لباس را بیشتر می پوشید و کدام را اصلا نمی پوشید و دیگر هم تمایل ندارید از آن استفاده کنید. با جدا کردن این لباس ها باز هم حجم فضای زیادی از کمد و کشو لباس باز می شود.

به عنوان مثال در مورد شورت های زنانه اعم از شورت ساده و یا شورت لامبادا و بندی، خب بعضیا واقعا عمر خودشان را کرده اند و از نظر بهداشتی هم جایز نیست دیگر بپوشید رنگ شان رفته و شل و وارفته شده اند بیاندازید دور و تمام!!!

اگر افزایش یا کاهش وزن داشته اید باز هم هستند لباس هایی که مناسب سایز جدیدتان نیستند آنها را هم به کسی ببخشید. به این امید که روزی باز بخواهید آنها را بپوشید و روزی اندازه تان شوند نباشید و با شجاعت تمام رها کنید.

اگر ورزشکار هستید خب مسلما بخشی را برای قرار دادن ساک ورزشی، لباس های ست ورزشی، کف ورزشی و نیم تنه ورزشی نیاز دارید پس حتما این فضا را هم در نظر داشته باشید.

لباس های فصل های بعدی را داخل کیسه قرار دهید و در انباری و یا جایی غیر از کمد بگذارید.

حالا نوبت به تمیز کردن فضای داخل است اگر نیاز به تعمیرات دارد نیز انجام دهید. درب کمد و دستگیره را بررسی کنید.

چندین روش برای چیدمان وجود دارد و براساس سلیقه انتخاب کنید.

ابتدا براساس نوع آن ها را جدا کنید؛ شلوار، مانتو، لباس خونگی و بقیه موارد را هرکدام جداگانه بگذارید.

براساس لباس گرم و سرد نیز میتوان تقسیم نمود و همچنین لباس های روزانه و مجلسی و لباس های رسمی نیز دسته بندی دیگر است.

چیدمان کشو شورت زنانه

نگهداری و چیدن لباس ها در کمد و کشو

وقتی به مسافرت می روید چگونه لباس می پیچید و ساک خود را می بندید!؟

بله دست است آن ها را رول می کنید و داخل چمدان میگذارید. خب کمد لباس نیز مانند چمدان است و با رول کردن لباسها فضای کمی را می گیرند. اگر به درستی هم کار رول کردن را انجام دهید، پارچه لباس چروک نمی شود و صاف می ماند.

خب نکته ای در مورد شلوارهای پارچه ای که خط اتو دارند. آنها را از چوب لباسی آویزان کنید.

کشو جوراب ها مانند کشو شورت های لامبادا و نخی ساده زنانه بسیار سریع بهم ریخته می شوند و باید یه دستتان همیشه به مرتب کردن آن جا باشد. یک راه برای نظم دهی به جورابها گلوله کردن شان است که جای کمی می گیرند.

خب اما این روش جوراب ها را خراب می کند و از عمرشان را کم می کند.

برای جورابها تا کردن هم روش خوبی نیست چرا که بازهم باید کل یک کشو برای پیدا کردن یک لنگه جوراب بگردید. بنابراین بهترین راه حل استفاده از یک جاجورابی است.

جورابها را داخل جاجورابی قرار دهید و هم فضای کمی را اشغال می کند و هم اینکه نظم دهی و پیدا کردن لنگه های جوراب کار سختی نیست.

از آویز پشت در کمد استفاده کنید برای آویزان کردن کیف های دستی تان و نظم دهنده کفش هم برای جداکردن لنگه های کفش  نظم دادن به کمد جاکفشی خوب است.

چیدمان سوتین در کشو

در توضیح تصویر پایین باید بگویم که هر سوتین بسته می شود بندهای آن درون کاپ قرار می گیرد و بر روی یکدیگر چیده می شوند به طوری یکی درون دیگری قرار بگیرد. نکته بعدی اینکه، مدل های مشابه در کنار هم هستند و بر اساس رنگ ها بچینید تا دسترسی و انتخاب شان راحت تر و آسان تر باشد.

ایده های جالب مرتب سازی کشو

دسته بندی را از یک سمت کشو شروع کنید و وقتی تعداد یک سبک را چیدید، به سراغ مدل دیگر بروید و در آخر آن هایی که برای ورزش کردن و به اصطلاح

اسپرت می باشند را بچینید.

چیدن و نگهداری به این روش، مخصوصا این مدل که کاپ ها درون هم قرار بگیرند، این تضمین را می دهد که کاپ ها حالت خودشان را حفظ کنند و دفرمه نشوند.

تا کردن سینه بندها از وسط و سپس برعکس کردن آن ها، باعث می شود فنجان ها حالت و شکل خود را از دست می دهند. وقتی که کرست ها را درون هم قرار می دهید، فضای کمتری را اشغال می کند و همچنین آسیب کمتری را می بینند.

اهمیت ساماندهی و نظم دادن به کمد و کشو انواع لباس و لباس زیر

اهمیت نظم بخشیدن به وسایل و لباسهای داخل کمد و توجه نشان دادن به اینکه هر وسیله ای حتی کوچکترین آنها مانند شورت لامبادا و شورت زنانه و جوراب و… علاوه بر اینکه طول عمر وسایل را افزایش میدهد از نظر قانون انرژی و فنگ شویی نیز اثرات خوبی را دارد و تعادل انرژی در اتاق و کمد برروی احساس و روحیه شما تاثیر مثبت زیادی می گذارد.

سعی کنید لباسهای خود را هر چندوقت یک بار آنهایی که قابل استفاده نیستند را دور بیاندازید چرا با این کار قانون خلا را ایجاد می کنید و وسایل جدید وارد کمد شما خواهند شد.

برای تهیه بهترین های لباس زیر، شورت زنانه و البته نیم تنه های ورزشی و لباس ست ورزشی فروشگاه های اینترنتی لباس زیر زنانه در سطح اینترنت فعالیت دارند که بهترین برندهای ایرانی و خارجی را می فروشند مانند nilatan، مدیسه، دیجی استایل و دیجیکالا به این آنلاین شاپ ها مراجعه کنید و خریدی دلپذیر را برای خود انجام دهید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا