خبر

تحولات فوق العاده کمپانی ایفون در سال ۲۰۲۱ میلادی

کمپانی ایفون در سال ۱۹۷۱ با دوستی استیو وزیناک ۲۱ ساله مهندس کامپیوتر و استیو جابز ۱۶ ساله متولد شد به‌طوری‌که با گذشت شش سال از آشنایی این دو نفر در سال ۱۹۷۷ این کمپانی با معرفی کامپیوتر شخصی اپل I که در گاراژ خانه جابز به صورت دستی ساخته شده بود رسماً با نام تجاری Apple Computer Inc به بازار تکنولوژی وارد شد و توانست ظرف مدت کوتاهی با فروش تعدادی از این مدل کامپیوتر شخصی، اعتباری برای خود دست و پا کند.

کمپانی آیفون
این شرکت در دههٔ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه های l، اپلll، اپل lllو پس از آن مکنتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه ی شخصی کمک فراوانی نمود.
اپل معمولاً به تولید سخت افزاری نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان ای پد ،ای مک ، مک بوک،ای پاد، ایفون، اپل واچ و اپل تی وی و ایرپادز را نام برد.
همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای ای تیونز، ای لایف ، ای ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک اواس نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.
این شرکت از سوی مجله ی فوبرز یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان برای هشتمین سال پیاپی (از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۸) به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان انتخاب شد.
حال این کمپانی نام دار اعلام کرده است که تصمیم دارد تا از سال ۲۰۲۱ اقدام به توقف استفاده از لایتنینیگ در دستگاه های همراه خود بکند بر این اساس از آیفون ۱۳ به بعد شاهد درگاه لایتنینگ نخواهیم بود.

کمپانی آیفون
کمپانی ایفون تصمیم دارد در سال ۲۰۲۰ تا ۴ تلفن هوشمند خود را با سیستم ارتباطی نسل ۵ عرضه بازار کند. علاوا بر این شرکت اپل از سال ۲۰۲۱ حذف درگاه لاتینینیگ را در دستور کار خود قرار خواهد داد. ولی هیچ اطلاعاتی منبی بر راهکار اپل برای جایگزین کردن شارژ و انتقال داده های آیقون ارائه نداده است با این حال ممکن است دو استراژدی در پیش بگیرد یا اینکه کلا تصمیم به حذف درگاه ارتباطی سیمی از تلفن هوشمند خود باشد. ایفون ها از همین حالا با استفاده از سیستم ارتباطی ایرپلی و پشتیبانی از استاندارد شارژ بی سیم Qi نیاز دسترسی به سیم را حذف کرده است.
یا اینکه شرکت اپل قصد دارد به جای استفاده از درگاه لایتنینگ از درگاه USB_C به عنوان گزنیه ی جایگزین استفاده کند که این درگاه تا کنون در طراحی ایپدها و مک بوک ها مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال تا کنون اپل در بسیاری از محصولات خود از جمله ایفون، ایرپادز،و ایپد های معمولی از درگاه لاتینینگ استفاده کرده است .

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا