خبر

طرز تهیه مجادرا غذای کامل و خوشمزه

طرز تهیه مجادرا غذای کامل و خوشمزه

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((طرز تهیه مجادرا غذای کامل و خوشمزه )) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

آیا با مجادرا آشنایی دارید؟ این یک غذای زیبا است که لایه لایه آن عدس و برنج است و به دنبال آن پیازهای کاراملی (هرچه بیشتر ، بهتر است) است و امیدوارم چند سس خامه ای یا تند در کنار آن قرار داشته باشد. این یکی از غذاهای خوشمزه برای سفارش در رستوران های خاورمیانه است و طعم این دستور درست مانند آن است.

Mujadara در سراسر خاورمیانه به اشکال مختلف سرو می شود و بسته به جایی که قرار دارید با نام های مختلفی ارائه می شود. تغییرات هجی زیادی دارد: مجادارا ، مجادره ، مجادرا ، میجادرا ، موجدارا ، موداردارا و مگادارا.

طرز تهیه مجادرا غذای کامل و خوشمزه
طرز تهیه مجادرا غذای کامل و خوشمزه

مواد اولیه مجادرا:

۴ حبه متوسط ​​سیر ، خرد شده و پوست گرفته شده
۲ برگ بو
۱ قاشق غذاخوری زیره آسیاب شده
۱ قاشق چای خوری نمک
فلفل سیاه تازه آسیاب شده
۵ فنجان آب
۱ فنجان برنج قهوه ای، آبکش شود
۱ فنجان عدس قهوه ای یا سبز . شسته و آبکش می شود
⅓ فنجان روغن زیتون
۲ پیاز زرد متوسط ​​تا بزرگ ، نصف شده و نازک خرد شده
½ فنجان پیازچه سبز نازک خرد شده
½ فنجان گشنیز تازه یا جعفری برگ خرد شده

سرو ، همراه با ماست یونانی است
سس تند ، برای سرو (اختیاری): سس فلفل یا حتی سریراکا

طرز تهیه مجادرا غذای کامل و خوشمزه

در یک قابلمه بزرگ، سیر ، برگ بو ، زیره ، ۱ قاشق چای خوری نمک و حدود ۲۰ چرخش فلفل سیاه تازه آسیاب شده را مخلوط کنید. آب را اضافه کرده و مخلوط را روی حرارت متوسط ​​تا زیاد بجوشانید.
سپس از جوش آمدن ، برنج را بریزید و حرارت را کم کنید. روی آن را بپوشانید و مرتباً هم بزنید و در صورت لزوم حرارت را تنظیم کنید تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و کنترل شود.

سپس عدس را هم اضافه کنید بزنید و اجازه دهید مخلوط دوباره بپزد. دوباره روی آن را بپوشانید ، حرارت را کم و متوسط ​​کنید و آنقدر بپزید تا مایع جذب شده و برنج و عدس نرم شوند ، حدود ۲۰ تا ۲۳ دقیقه.

در همین حال ، روغن زیتون را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم کنید. وقتی به اندازه کافی گرم شد  پیاز و پیازچه را اضافه کنید تا سرخ شوند.

ابتدا فقط هر ۳ دقیقه یا تقریباً آن را هم بزنید ، سپس بیشتر اوقات که پیازهای لبه های ظرف شروع به قهوه ای شدن می کنند ، بیشتر اوقات هم می زنید. اگر پیازها قبل از نرم شدن قهوه ای می شوند ، حرارت را کم کنید تا زمان بیشتری به آنها بدهید. آنقدر بپزید تا پیازها عمیقا کاراملی شوندحدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه.

با استفاده از یک قاشق یا کفگیر  ، پیازها را به بشقاب سرو منتقل کنید و آنها را به طور مساوی در عرض پخش کنید. نمک باقی مانده را روی پیازها بپاشید. با خنک شدن آنها ترد می شوند.
وقتی عدس و برنج پخته شد ، آب اضافی را خالی کنید سپس قابلمه را بپوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.

درب ظرف را برداشته ، برگهای بو را دور بریزید و حبه های سیر را با چنگال در کنار تابه خرد کنید. حدود یکم پیاز سبز و گشنیز را اضافه کنید و بقیه را برای چاشنی رزرو کنید. به آرامی با چنگال برنج را هم بزنید در صورت لزوم با نمک و فلفل اضافی مزه دار کنید.

مخلوط برنج و عدس را به یک ظرف یا ظرف بزرگ سرو منتقل کنید. روی آن پیازهای کاراملی شده و پیازهای سبز و گشنیز باقی مانده را بریزید گرم یا در دمای اتاق ، با ماست و سس تند (اختیاری) غذای خوشمزه را سرو کنید.

غذای خوشمزه
غذای خوشمزه
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا