پزشکی

بد مزه شدن دهان و راه های درمان

در بررسی بیماری های داخلی بهتر است بدانید دهانتان چه مزه ای می دهد، تلخ، ترش و … هر کدام از این مزه ها می تواند عامل بیماری و مشکلی در بدن شما باشد. بهتر است بعد از مطالعه ی این مطلب اگر دچار هر یک از این نشانه ها بودید به پزشک خانوادگی خود مراجعه کنید و از سلامت خود آگاه شوید.

بدمزه شدن دهان‌ می تواند ناشی از عفونت قارچی باشد، برفک دهان می تواند مزه ی دهان شما را بد کند. از دیگر مشکلات شایع کمبود زینک در بدن است که می توان کام شما را تلخ کند.  عامل بیشتر بیماری ها یعنی استرس و اضطراب نیز می تواند موجب بد مزه شدن دهان شود، دوری از استرس و فشار روحی این مشکل را حل خواهد کرد. از شایع ترین مشکلات مربوط به دهان می توان به حساسیت دندان ها، پوسیدگی، التهاب لثه و .. نام برد هر کدام از این مشکلات موجب بد مزه شدن دهان خواهند و باید به دندان پزشک مراجعه کرد..

برای کم کردن مزه ی بدن دهان می توان از محلول جوش شیرین و آبلیمو استفاده کرد، این محلول اسیدیته ی دهانتان را تنظیم می کند و می تواند کمک حال باشد. از روش های سنتی و قدیمی رفع مزه ی بد دهان استفاده از محلول آب نمک و قرقره کردن آن به طور مداوم است. آدامس های بدون قند و دارچین و آبیموه های طبیعی می توانند مزه ی بد دهان را نیز از ببرند.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا