خبرریپورتاژ

با محصولات شیشه ای نوین در صنعت ساختمان آشنا شویم

شیشه جزو متریال محبوب در نزد کاربران می باشد. در قدیم نیز از شیشه ها در طراحی های داخلی و خارجی استفاده می کردند چرا که متریال شیشه ، ذاتا شفاف می باشد و نور را از خود عبور می دهد و در عین سبکی بسیار مقاوم می باشد و انعطاف پذیری بالایی دارد به همین دلیل می توان از شیشه در هر مکانی استفاده کرد. به کار بردن شیشه در طراحی های داخلی باعث بزرگتر نشان دادن فضا می شود و این خاصیت می تواند در فضاهایی که محیط کوچکی دارند بسیار مناسب باشد. البته امروزه استفاده از شیشه های مقاوم به نام شیشه سکوریت در صنعت ساختمان سازی استفاده می کنند .این شیشه ها استحکام بالایی دارند و در برابر تغییرات جوی و ضربه و فشار مقاومت بالایی دارند و نمی شکنند.به همین دلیل می توان به راحتی و با آسودگی خیال از این متریال در ساخت انواع سازه های شیشه ای بهره مند شد. در ادامه به کاربرد محصولات شیشه ای در صنعت ساختمان و به خصوص دکوراسیون داخلی بیشتر می پردازیم.

درب شیشه ای

درب شیشه ای

درب های شیشه ای جزو سازه های نوین در ساختمان سازی می باشند.درب ها به عنوان اولین ورودی در دید کاربران بسیار با اهمیت می باشند.در گذشته از درب ها صرفا جهت امنیت استفاده می کردند اما امروزه علاوه بر امنیت اغلب افراد به زیبایی این سازه نیز توجه خاصی می کنند.با ورود درب های شیشه ای اکثر افراد به استفاده از آنها رو آوردند و از آنها در ساختمان ها به عنوان درب های ورودی ،درب حمام  ، درب اتاق و درب سرویس بهداشتی استفاده کردند درب های شیشه ای می توانند به دو صورت دستی و اتوماتیک باشند.درب های شیشه ای را در ضخامت های مخابفی می توان طراحی کرد هم چنین نوع شیشه نیز با توجه به کاربرد درب بستگی دارد مثلا درب های شیشه ای که برای حمام و یا سرویس بهداشتی استفاده می شود معمولا یا به رنگ تیره هستند و یا مات می باشند.

درب شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای جزو پرکاربردترین درب های برقی می باشند .این درب های برقی انواع مختلفی دارند و در هر مکان متناسب با عرض ورودی و کاربردی که دارند می توان از یکی از این مدل ها استفاده کرد.  از درب های برقی شیشه ای می توان در بیمارستان ، بانک ، مراکز درمانی ، سازمان ها ، هتل ها ، مراکز تجاری و فرودگاه ها استفاده کرد ، به طور کلی از درب های اتوماتیک شیشه ای بیشتر در اماکنی استفاده می کنند که افراد زیادی از این درب ها تردد کنند و نصب درب های دستی باعث ترافیک و اتلاف وقت افراد شود. درب شیشه ای اتوماتیک از جنس شیشه سکوریت با ضخامت های متفاوتی می باشد.درب های شیشه ای اتومات را می توان به صورت فریم دار و یا فریم لس طراحی و اجرا کرد .از انواع درب اتوماتیک شیشه ای می توان به مدل های زیر اشاره کرد

    • درب اتوماتیک کشویی
    • درب اتوماتیک تلسکوپی
    • درب اتوماتیک گردان
    • درب اتوماتیک کرو
    • درب اتوماتیک لولایی

درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه ای دستی

درب دستی شیشه ای نیز بسیار پرکاربرد و رایج می باشد.از درب های دستی می توان در فروشگاه ها ، مغازه ها ، ادارات ، به عنوان درب حمام مستر ، درب های پارتیشن شیشه ای و درب دودبند استفاده کرد. درب های دستی را معمولا در امکانی نصب می کنند که تردد بالایی ندارند .درب های دستی شیشه ای نیز در  دو نوع درب دستی کشویی شیشه ای و درب دستی لولایی شیشه ای وجود دارند. در بین این دو مدل معمولا درب های ریلی از محبوبیت بیشتری برخوردارند چرا که در هنگام باز شدن فضای کمی را اشغال می کنند به همین دلیل افرادی که فضای فضای کوچکتری دارند مایل هستند از درب های شیشه ای ریلی برای ورودی خود استفاده کنند.

نرده شیشه ای

یکی دیگر از محصولات شیشه ای پرکاربرد نرده های شیشه ای می باشد.نرده های شیشه ای به عنوان یک حفاظ می باشند که در بالکن ، تراس ، روف گاردن ، دور استخر و کنار راه پله ها نصب می شوند. این حفاظ شیشه ای نیز از جنس شیشه سکوریت و یا شیشه لمینت در ضخامت های متفاوتی می باشد . هندریل شیشه ای نیز در انواع مختلفی وجود دارند که با توجه به محل نصب و نوع کابرد و میزان بودجه و سلیقه ی کارفرما می توان از یکی از مدل ها برای نصب استفاده کرد

  • نرده شیشه ای دفنی یا توکار
  • نرده شیشه ای اکسپوز
  • نرده شیشه ای فیکس پوینت
  • نرده شیشه ای اسپیگات

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای به عنوان دیوارهای شیشه ای هستند که در تقسیم بندی فضاهای یک دست و صاف کاربردی میباشند .پارتیشن ها را می توان در منازل ، اداره ها ، بانک و مراکز درمانی استفاده کرد.بیشترین کاربرد پارتیشن های شیشه ای در اداره ها می باشند چرا که با پارتیشن بندی فضای اداری ، کارفرما می تواند نظارت بیشتری بر روی کارمندان داشته باشد همچنین هر فرد دارای یک فضای اختصاصی خواهد بود . اتاق شیشه ای که توسط پارتیشن بندی ایجاد می شود بنا به درخواست کارفرما می تواند از شیشه های مات ، رنگی و یا نیمه مات ساخته شود ، بدین ترتیب در اجرای پارتیشن شیشه ای امکان هرگونه سفارشی سازی از سوی کارفرما وجود دارد.  پارتیشن شیشه ای اداری را میتوان به صورت متحرک اجرا کرد با این کار با جابه جایی از محل مورد نصب ، امکان جابه جایی پارتیشن به محل دیگر وجود دارد.

حمام شیشه ای

با پیشرفت در معماری و طراحی داخلی ، حمام منازل نیز دچار تحول و تغییرات شدند و به سمت شیشه ای شدن پیش رفتند. بر خلاف تصور افراد ، حمام شیشه ای مخصوص حمام های بزرگ نمی باشد و میتوان در حمام های کوچک نیز اجرایی کرد. با استفاده از شیشه حمام می توان محل استحمام را از سایر نقاط جدا کرد ،  با این کار دیگر نیازی به نظافت کل حمام نمی باشد چرا که دیگر سایر نقاط خیس و کثیف نمی شوند.

حمام شیشه ای

سقف شیشه ای | کف شیشه ای

از دیگر سازه های جذاب شیشه ای می توان به سقف و کف شیشه ای اشاره کرد.این محصول نوین را می توان در موزه ها ، خیابان ها و منازل استفاده کرد.برای ساخت کف شیشه ای از شیشه های لمینت شده استفاده می کنند که دوام بالایی دارند و توانایی تحمل وزن زیادی را بر روی خود دارند. ضخامت شیشه را برحسب وزنی که قرار است سازه تحمل کند تعیین می شود.

سقف های شیشه ای نیز برای دیدن مناظراز درون به بیرون بسیار کاربردی می باشند.سقف شیشه ای به دو صورت ثابت و متحرک وجود دارد .افرادی که صرفا جهت دیدن مناظر از سقف شیشه ای استفاده می کنند معمولا نوع ثابت را انتخاب می کنند که هزینه ی پایینتری نیز دارند.اما افرادی که می خواهند گاها سقف ها جمع شوند و هوای طبیعی را به داخل وارد کنند از سقف های شیشه ای جمع شوند استفاده می کنند .این سقف های تاشو قیمت بالاتری دارند و به دو صورت برقی و دستی باز و بسته می شوند.

سقف های شیشه ای را می توان در منازل ، گلخانه ، روی استخر  و در رستوران ها و کافی شاپ ها استفاده کرد.

کلام آخر

شرکت درتیس یکی از شرکت های تولید کننده در زمینه ی طراحی و ساخت انواع محصولات شیشه ای می باشد.این شرکت توانایی اجرای هرگونه سفارشی سازی را در ساخت محصولات دارد ، همچنین برای ساخت این محصولات تماما از قطعات با کیفیت و اورجینال استفاده می شود با این جهت آسودگی خیال کارفرمایان ، محصولات توسط شرکت گارانتی می شود.شما کارفرمایان عزیز می توانید با مراجعه به سایت doortis.ir و مشاهده ی گالری ، از نمونه های اجرایی شرکت درتیس در این زمینه دیدن فرمایید. در صورت داشتن هرگونه ابهام و یا ثبت سفارش با کارشناسان ما در قسمت فروش تماس حاصل فرمایید.راه های ارتباطی با ما

۳۴ ۳۰ ۱۱ ۴۴ ۰۲۱

۵۶۲ ۵۷۲ ۱ ۰۹۱۲

منبع : doortis.ir

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

    1. با سلام
      مخاطب گرامی این مقاله به عنوان رپورتاژ در سایت ایران فان قرار گرفته است .برای گرفتن پاسخ تان باید با سایت مرجع که در متن آمده است ارتباط برقرار کنید.و یا با شماره هایی که در پایان متن آمده است تماس بگیرید.
      از همراهی شما کمال تشکر را داریم
      موفق و سلامت باشید

    1. با سلام
      مخاطب گرامی این مقاله به عنوان رپورتاژ در سایت ایران فان قرار گرفته است .برای گرفتن پاسخ تان باید با سایت مرجع که در متن آمده است ارتباط برقرار کنید.و یا با شماره هایی که در پایان متن آمده است تماس بگیرید.
      از همراهی شما کمال تشکر را داریم
      موفق و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا