ریپورتاژ

کاربردهای مختلف مونوپاد

مونوپاد یا تک پایه در ابتدا برای اتصال دوربین های عکاسی اختراع و وارد بازار شد. کاربرد اصلی این وسیله ثابت نگه داشتن دوربین در هنگام عکس گرفتن می باشد. کاربرد های مختلف منوپاد را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

برای اطلاع کامل از آنکه مونوپاد چیست و کاربرد آن  در چه مواردی بیشتر است، با ما همراه باشید.

کاربردهای مختلف مونوپاد

·       تحمل وزن دوربین های حرفه ای

یکی از کاربردهای مختلف مونوپاد تحمل وزن بالای دوربین های عکاسی حرفه ای است و می تواند آن ها را برای مدتی طولانی بر روی خود نگه دارد و تنها کاری که شما باید انجام دهید کنترل کردن آن است.

 

·       عکس برداری با حرکات سریع

یکی دیگر از کاربردهای مختلف مونوپاد، عکسبرداری در حیات وحش، موزه ها، مکان های ورزشی و به طور کلی مکان هایی است که برای عکاسی به حرکات سریع دوربین در جهت های افقی و عمودی نیاز دارند.

 

·       نصب سریع

از آنجا که مونوپاد ها بر خلاف سه پایه ها فقط یک پایه دارند، بسیار سریعتر از آن ها نصب شده و تطبیق پذیری بیشتری نیز در حرکت ارائه می دهند. همچنین مونوپاد ها به دلیل همین ویژگی (تک پایه بودن) به راحتی در هنگام نصب به تعادل رسیده و دوربین یا گوشی شما را ثابت بر روی خود نگه میدارند.

 

·       ایجاد امنیت هنگام استفاده از لنز های گران قیمت

از آن جا که مونوپاد ها راهی عالی برای کاهش بار دوربین های بزرگ و سنگین بدون به خطر انداختن و تکان خوردن بیش از حد آن ها هستند؛ می توانند راه حلی امن هنگام استفاده از دوربین های با ارزش و گران قیمت شما باشند.

·      جایگزین سه پایه با وزن کمتر

مونوپاد وزن کمتری به نسبت سه پایه دارد و جای کمتری را نیز اشغال می کند. در نتیجه حمل و نقل آن نیز آسان تر  است. همچنین مونوپاد در زمان بسیار کمتری باز و بسته می شود و انعطاف پذیری آن نیز بالاتر است.

 

·      ایجاد زوایای دید متفاوت

در صورتی که چشم‌ انداز متفاوتی می‌ خواهید، به راحتی می‌ توانید مونوپاد خود را به دوربین وصل کرده و بدون ایجاد مزاحمت برای افراد اطراف خود، آن را بالای سر خود ببرید. انجام این کار با سه پایه به دلیل پاهای اضافی تقریباً غیرممکن است.

کاربرد مونوپاد

·     حفظ اتصال به دوربین بعد از جابجایی

برخلاف سه پایه که به قطع و وصل شدن های مکرر در صورت جابجایی مکانی نیاز دارد، یک مونوپاد توانایی آن را دارد که در حین حرکت از یک مکان به مکان دیگر به دوربین شما متصل بماند.

 

·     مسافرت

مونوپاد ها گزینه های فوق العاده ای برای عکاسانی هستند که سبک سفر می کنند. علاوه بر کم جا گرفتن، سبک بودن این وسیله نیز امری مهم در انتخاب مونوپاد به جای وسیله دیگری مانند سه پایه است. در نتیجه به جای حمل سه پایه و جاگیر بودن آن میتوانید فضای بیشتری برای لنزها، باتری ها و لوازم جانبی اضافی ایجاد کنید.

 

در ادامه به معرفی برخی دیگر از کاربردها و مزایای مختلف مونوپاد خواهیم پرداخت.

 

مزایای مونوپاد

  • قابلیت جابجایی راحت
  • قابلیت حمل راحت
  • دارای وزن پایین
  • کیفیت بالاتر ویدیوهای تولید شده با مونوپاد
  • مناسب برای عکاسی اکشن و حیات وحش یا ماشین های در حال مسابقه
  • توانایی چرخش به ۳۶۰ درجه
  • فراهم سازی امکان  استفاده از سرعت آهسته و شاتر آهسته که لرزش دست کمتر و در نتیجه تصویر واضح و با کیفیت‌ تر است

کاربردهای مختلف مونوپاد

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی کاربردهای مختلف مونوپاد پرداختیم. این وسیله بسیار کاربردی بوده و قیمت مناسبی نیز دارد. می توانید آن را تهیه کرده و از کاربردها و مزایای بسیار آن بهرمند شوید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 2   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا