پزشکی

این چای ها را متناسب با روحیه خود بنوشید

روحیه شما نمی تواند ثابت بماند. با این حال ، انتخاب چای واقعاً می تواند به شما کمک کند! بنابراین اگر حال روحی مساعدی ندارید ، می توانید به این ۵ دمنوش گیاهی اعتماد کنید تا همه چیز بهتر شود.

شکی نیست که مردم عاشق چای هستند! در واقع ، بسیاری از ما وجود داریم که اولین چیزی که با آن صبح را شروع میکنیم یک فنجان چای گرم و آرامبخش است . اثرات آرامش بخش چای شناخته شده است ، اینطور نیست؟ برخی از چای ها حاوی کافئین هستند که انرژی شما را افزایش داده و به تمرکز بهتر کمک می کند. اما اگر فکر می کنید رابطه شما با چای به اینجا ختم می شود ، به شدت در اشتباه هستید.

شما میتوانید با نوشیدن چای روحیه خود را بهبود ببخشید آیا این بهترین چیز نیست؟ می دانیم که هست. بنابراین ، اگر با خواب آلودگی دست و پنجه نرم می کنید یا در کار احساس استرس می کنید ، نگران نباشید. انواع خاصی از چای وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. در برخی موارد ، چای سبز ممکن است ایده آل باشد ، در حالی که در موارد دیگر ، چای بابونه بهتر عمل می کند. اما چگونه می توانید ترکیب مناسبی برای وضعیت روحی فعلی خود پیدا کنید؟

انواع چای مناسب با حال روحی شما

۱- چای ریحان

هنگامی که چای ریحان مصرف می شود ، این گیاه مزایای سلامت روانی بسیاری دارد.

بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد ، داروی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد ، ریحان اثرات عصبی-شناختی بر مصرف را نشان می دهد که شامل بهبود خلق و خو و شناخت بهتر است. این مطالعه همچنین نشان داد که ریحان می تواند به کاهش علائم افسردگی و اضطراب در افرادی که از این اختلالات رنج می برند کمک کند.

برگ های ریحان ، زنجبیل خرد شده و پودر هل را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید به مدت پنج دقیقه بجوشد. سپس می توانید چای را صاف کرده و عسل یا آب لیمو را به مزه اضافه کنید.

۲-چای سبز

آیا هر از گاهی احساس خستگی می کنید؟ اگر بله ، چای سبز نوشیدنی مناسب شما است. این یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین نوشیدنی ها است ، زیرا طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهد. کافئین موجود در چای سبز باعث افزایش انرژی ظریف می شود به غیر از ناراحتی هایی که از نوشیدن قهوه دریافت می کنید. روی هم رفته ، به پاکسازی بدن کمک می کند و برای ذهن شما نیز شگفت انگیز است.

اگر روز طولانی داشته اید ، نوشیدن چای سبز به شما احساس طراوت و آرامش می دهد. بر اساس مطالعه مجله غذاهای کاربردی ، مشخصات تغذیه چای سبز به کاهش جذب کافئین کمک کرده و باعث ایجاد آرامش می شود. این مطالعه همچنین نشان می دهد که چای سبز به کاهش سطح اضطراب کمک می کند و از “فعالیت آمیلاز” که نشان دهنده استرس است ، جلوگیری می کند.

یک فنجان آب بردارید و آن را حرارت دهید تا جوش بیاید و یک قاشق چایخوری برگ چای سبز در آن قرار دهید.

۳- چای بابونه

احتمالاً بارها با بابونه برخورد کرده اید! به هر حال ، این گیاه دارای گلهای سفید زیبا است. چای بابونه از کاهش استرس گرفته تا القاء خواب ، یک نوشیدنی با مزایای متعدد است.

طبق مطالعه ای که در مجله PubMed Central منتشر شده است ، بابونه می تواند نقش بسزایی در کاهش احساس استرس داشته باشد و به آرامش شما پس از یک روز طولانی کمک کند.

آب را بجوشانید و برگهای چای بابونه را اضافه کنید ؛ اگر چای کاملا دم کشیده دوست دارید بگذارید ۱۰ دقیقه یا بیشتر بجوشد. چای را صاف کرده و در یک فنجان بریزید.

۴-چای نعناع

وقتی صحبت از بهبود روحیه می شود ، شاید هیچ چیزی بهتر از چای نعناع نیست. خوشحال خواهید شد بدانید که چای نعناع به تسکین حواس شما کمک می کند. خواص خنک و طراوت نعناع به عنوان یک درمان خوب برای متعادل کردن حالت احساسی شما عمل می کند. علاوه بر این ، این چای برای جلوگیری از مشکلات روده نیز مفید است.

تحقیقات مجله گیاهان دارویی نشان داد که بوی چای نعناع می تواند به ایجاد آرامش کمک کند. این مطالعه همچنین نشان داد که چای نعناع دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به تسکین درد کمک کرده و سطح کورتیزول را کاهش دهد ، که می تواند فوراً خلق و خوی شما را تقویت کند.

برای تهیه این چای ، برگ های گیاه نعناع را به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه در آب گرم دم کنید.

۵- چای سیاه

به شدت نیاز به افزایش انرژی دارید؟ اگر پاسخ مثبت دادید ، چای سیاه برای شما مناسب است! به گفته FDA ، در بین همه چای ها ، چای سیاه بیشتر با هوشیاری و انرژی ارتباط دارد و تقریباً ۶۰ تا ۹۰ میلی گرم کافئین در هر فنجان فراهم می کند. چای سیاه از گیاه camellia sinensis که برگهای آن کاملاً اکسیده شده است ، مشتق شده است و این ویژگی است که به طعم قوی و تیره آن کمک می کند.

مطالعه ای که توسط کالج دانشگاه لندن منتشر شد نشان داد افرادی که هر روز چای سیاه می نوشند ، به میزان قابل توجهی کاهش سطح استرس خود را مشاهده می کنند. این چای باعث می شود سطح هورمون استرس به حالت عادی برگردد و به همین دلیل است که تفاوت را احساس می کنید.

بنابراین خانم ها ، جرعه جرعه بخورید و با این چای ها روحیه خود را مدیریت کنید!

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا