روانشناسی

این نشانه ها یعنی نیاز به مشاور دارید؟

آیا نمی دانید که آیا درمان برای شما مناسب است؟ این سوالی است که بسیاری از مردم از خود می پرسند. فهمیدن اینکه چه زمانی به دنبال کمک حرفه ای باشید می تواند دشوار باشد.

اول، بیایید یک چیز را مشخص کنیم: برای بهره مندی از درمان، نیازی به داشتن یک اختلال روانی تشخیص داده شده ندارید. در واقع، درمان می‌تواند برای افرادی که در زندگی روزمره خود با استرس‌ها مقابله می‌کنند بسیار مفید باشد.

همانطور که گفته شد، علائم خاصی نشان می دهد که ممکن است زمان مشورت با یک درمانگر فرا رسیده باشد. اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کرده اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به درمان فکر کنید.

چه زمانی باید نزد مشاور برویم؟

فرد قادر به مقابله با درگیری ها نیست

آیا می‌بینید که نمی‌توانید درگیری‌ها را مدیریت کنید یا در موقعیت‌های تکراری گرفتار شده‌اید؟ اگر حل مسئله به نظر یک چالش به نظر می رسد، ممکن است زمان ایده آل برای تماس با یک متخصص برای کمک باشد. بدون درمان، این مسائل می تواند منجر به اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان شود.

یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا ریشه مشکل خود را شناسایی کنید و ابزارهایی برای مقابله با تعارضات در اختیار شما قرار دهد. آنها همچنین می توانند به شما در ایجاد مکانیسم های مقابله ای سالم و مهارت های حل مسئله کمک کنند.

خودآگاهی

سفر خودشناسی مادام العمر است، اما نکات خاصی در زندگی ما وجود دارد که در آن بیشتر متوجه می شویم که چه کسی هستیم و از زندگی چه می خواهیم. اگر خود را بر سر دوراهی می بینید و مطمئن نیستید که کدام مسیر را انتخاب کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به دنبال کمک حرفه ای باشید.

شناسایی نقاط قوت و ضعف بخش عمده ای از خودآگاهی است که یک درمانگر می تواند به شما کمک کند. اگر با خودآگاهی دست و پنجه نرم می کنید، صحبت با یک درمانگر می تواند راهی عالی برای به دست آوردن وضوح و جهت باشد.

بی نظمی عاطفی

اگر غالباً تحت تأثیر احساسات خشم، اضطراب یا رنجش قرار می گیرید، این احساسات می توانند بر رفاه و روابط شما تأثیر بگذارند. طبیعی است که این احساسات را تجربه کنید، اما اگر باعث ایجاد مشکل در روابط و عملکرد روزانه شما شود، نشانه آن است که چیزی باید تغییر کند و شما نیاز به حضور نزد مشاور دارید.

این نشانه ها یعنی نیاز به مشاور دارید؟
این نشانه ها یعنی نیاز به مشاور دارید؟

مشکلات بین فردی

مشکلات بین فردی به عنوان مشکلاتی تعریف می شود که بین افراد هنگام تعامل با یکدیگر ایجاد می شود. این مسائل می تواند در روابط مختلف از جمله روابط با اعضای خانواده، دوستان یا همسر ظاهر شود.

چندین نشانه وجود دارد که نشان می دهد ممکن است مشکلات بین فردی را تجربه کنید. اگر برای برقراری ارتباط موثر مشکل دارید، در مدیریت تعارض ها مشکل دارید، یا احساس تنهایی و انزوا می کنید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال کمک حرفه ای باشید.

درمان می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه مرزها را تعیین کنید، با قاطعیت ارتباط برقرار کنید و روابط پیچیده را هدایت کنید. همچنین می تواند برای مقابله با مسائل خانوادگی، مشکلات روابط یا سایر چالش ها پشتیبانی کند.

به طور خلاصه، اگر مطمئن نیستید که از زندگی چه می‌خواهید یا احساس می‌کنید در تنگنا قرار گرفته‌اید، صحبت با یک مشاور می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه می‌خواهید و چگونه به آنجا برسید. درمانگران می توانند به شما کمک کنند تا گزینه های خود را بررسی کنید و برنامه ای برای دستیابی به اهداف خود بیابید.

راه هایی طلایی برای پذیرش خود

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا