ریپورتاژ

اگر اسکالپر هستید، در انتخاب بروکر بیشتر از دیگران دقت کنید

به دلیل تنوع دارایی‌های ارائه شده در بازار فارکس و همچنین نوسانات دائم قیمت، استراتژی‌های متعددی وجود دارد که تریدرها می‌توانند با استفاده از آن‌ها، برای خود درآمد خوبی ایجاد کنند. در میان استراتژی‌های معاملاتی بر مبنای اسکالپ، بیشتر از سایر استراتژی‌ها به عملکرد بروکر وابسته بوده و به همین جهت نیز اسکالپرها پیش از ثبت نام در کارگزاری فارکس، ابتدا باید به خوبی با زیر و بم بروکر آشنا شده و سپس اقدام به باز کردن حساب معاملاتی کنند. اگر قصد دارید با استراتژی اسکالپ آشنا شده و یا بهترین بروکر برای اسکالپرها را بشناسید، این مقاله، بهترین راهنمای شما خواهد بود.

استراتژی اسکالپ چیست؟

اسکالپ یکی از استراتژی‌های کوتاه مدت و در حقیقت بسیار کوتاه مدت در معاملات است. به فردی که با سبک اسکالپ معامله می‌کند، اسکالپر گفته شده و روش معاملات در این استراتژی اینگونه است: اسکالپر در زمان مناسب (با تکیه بر تحلیل نمودار)، معامله را باز کرده (خرید/فروش) در کمتر از یک دقیقه (به ندرت بیشتر از یک دقیقه) معامله را در جایی با فاصله‌ی ۵ الی ۲۰ پیپ می‌بندد. اسکالپر در طول روز چند ده و حتی نزدیک به صد معامله داشته که سود تک تک آن‌ها، تنها چندین پیپ است. اگر قیمت در جهت عکس تحلیل اسکالپر پیش برود (در کمتر از چند پیپ)، معامله بسته خواهد شد. حتی اگر قیمت در جهت درست نیز حرکت کند، اسکالپر هرگز طمع نکرده و به دنبال سود بیشتر از یک معامله نخواهد رفت.

مزایا و معایب اسکالپ چیست؟

معامله به سبک اسکالپ، ریسک را کمتر کرده و از طرفی، حداکثر درآمد را نیز کاهش خواهد داد. این سبک معاملاتی نیاز به زمان بسیار زیادی داشته و تریدر هر لحظه باید با تمام حواسش، سوار بر قیمت و تغییر روندها در تایم‌فریم‌های بسیار کوچک (۱ دقیقه و حتی کمتر) باشد.  برای سودآور بودن این مدل معاملاتی، به دلیل کم بودن میزان سود (در حد چند پیپ)، عموما اسکالپر از اهرم استفاده کرده، اما به ندرت میزان اهرم یا همان لوریج، از ۱۰۰ برابر بیشتر خواهد شد. همانطور که متوجه شدید، اسکالپینگ یک سبک معاملاتی بوده و مزایا و محدودیت‌های خود را دارد، اما نمی‌توان از آن به عنوان بهترین سبک یا بدترین سبک معاملات فارکس نام برد. تریدرهایی که حوصله‌ی بالا داشته و قدرت تسلط بر ذهن خود را دارند، می‌توانند با استفاده از این روش معاملاتی، ریسک را پایین نگهداشته، اما سود قابل قبولی کسب کنند.

چرا انتخاب بروکر برای اسکالپرها مهم است؟

اسکالپرها در هر معامله سود بسیار کمی را برای خود در نظر می‌گیرند. از آنجاییکه اکثر بروکرها، کارمزد خود را با دریافت اسپرد دریافت می‌کنند، بنابراین، اگر میزان اسپرد بالا باشد (که عموما در حساب‌های با اسپرد ثابت چنین است)، هیچ سود خالصی برای تریدر باقی نخواهد ماند. علاوه بر آن، استراتژی اسکالپینگ در بسیاری از بروکرها ممنوع بوده و تریدر اجازه‌ی انجام چنین معاملاتی را ندارد. علاوه بر آن، یکی از زمان‌های بسیار مهم برای سودآوری اسکالپرها، زمان انتشار اخباری سیاسی و اقتصادی مهم بوده که به سرعت باعث به نوسان افتادن قیمت‌ها می‌شود. باز هم بسیاری از بروکرها، امکان انجام معاملات در زمان خبر را ممنوع کرده‌اند. حال چرا بروکرها (و حتی بروکرهای معتبر) با این سبک معاملاتی مشکل داشته و آن را ممنوع کرده‌اند، معلوم نیست. اما به هر جهت، اسکالپرها باید در انتخاب بروکر، وسواس بیشتری را در مقایسه با سایر تریدرها به خرج دهند.

معایب اسکالپچگونه بروکر مناسب برای اسکالپ را انتخاب کنیم؟

در انتخاب بروکر مناسب برای اسکالپ، ابتدا باید دقت کنید که بروکر اجازه‌ی ترید در زمان اخبار و همچنین اسکالپینگ را داده باشد (خیلی بدیهی بود، نه؟!) و سپس به دو نکته دقت کنید:

  • میزان کارمزد مجموع دریافتی
  • سرعت پلتفرم معاملاتی

کارمزد به سه شکل اسپرد، کمیسیون (به ازای هر لات) و نهایتا نرخ بهره دریافت می‌شود. از آنجاییکه معاملات اسکالپرها در زمان کوتاه مدتی انجام می‌شود، بنابراین داشتن سواپ (نرخ بهره) یا نداشتن آن، تاثیری بر سود اسکالپر نخواهد داشت. اما اسپرد مستقیما و کمیسیون نیز به صورت غیر مستقیم بر درآمد نهایی اسکالپر اثر خواهد گذاشت. پیش از افتتاح حساب معاملاتی و انتخاب حساب معاملاتی، حتما به میزان اسپرد و کمیسیون در دارایی‌های مختلف، دقت کنید. نکته‌ی دوم، سرعت انجام معاملات است. باز هم باید اشاره کنیم که اسکالپر تنها چند ثانیه معاملات را باز نگه داشته و به سرعت خواهد بست. در صورتیکه معاملات به صورت آنی اجرا نشوند، احتمال ضرر کردن در اکثر معاملات بالا رفته و قطعا چنین بروکری که سرور قدرتمندی برای پشتیبانی از معاملات متعدد و کوتاه ندارد، انتخاب خوبی برای اسکالپینگ نخواهد بود.

بهترین حساب برای اسکالپین

اکثر بروکرها، حداقل دو حساب معاملاتی مجزا را برای تریدرها آماده کرده‌اند. عموما اسکالپرها باید حساب‌هایی با اسپرد شناور (متغیر) را انتخاب کنند. چرا که حساب‌هایی با اسپرد ثابت، اگرچه میزان ثباتی از کارمزد را دریافت می‌کنند، اما این اسپرد عموما بیشتر از اسپردهای متغیر و شناور است. برای مثال، بروکر آمارکتس، حساب فیکس خود را با اسپرد ثابت ۳ پیپ ارائه کرده، اما در حساب دیگر خود، میزان آن را شناور و از حداقل ۱٫۵ پیپ تعیین کرده است. بسیاری از بروکرها معتبر، اسپرد متغیر خود را از ۰ پیپ ارائه کرده‌اند که این به منای عدم دریافت کارمزد در زمان آرام بودن بازار است. قطعا چنین حسابی، بهترین انتخاب برای اسکالپرها است. برای آشنایی با بهترین حساب برای اسکالپ می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

بهترین بروکر برای اسکالپ

در سطح جهانی، بیش از ۱۰ بروکر به عنوان کاندید بهترین بروکرهای اسکالپ معرفی شده‌اند. اما از این میان، تنها دو بروکر هستند که به کاربران ایرانی خدمات می‌دهند. بروکر اول، روبو فارکس بوده که بروکری نام آشنا و قدرتمند در بازار ایران است. اما بروکر دیگری نیز وجود داره که علیرغم قدمت و اعتبار بالا، کمتر در بین ایرانیان شناخته شده است. بروکر IFC Markets یا همان آی اف سی مارکتز، با اختلاف بهترین بروکر برای اسکالپرهاست. این کارگزاری، دو حساب با نام‌های میکرو و استاندارد را برای پلتفرم‌های مختلف ارائه کرده که در ادامه، حساب استاندارد بر روی متاتریدر ۵ را معرفی خواهیم کرد.

در حساب استاندارد متاتریدر ۵ بروکر آی اف سی مارکتز، حداقل مبلغ واریز برای شروع سرمایه‌گذاری، ۱،۰۰۰ دلار تعیین شده و حداکثر اهرم قابل استفاده نیز تا ۲۰۰ برابر است. نکته‌ی مهم در این حساب، نداشتن کمیسیون و همچنین متغیر بودن اسپرد از ۰٫۴ پیپ است. در حساب میکرو (که مخصوص بودجه‌های کم است) نیز دقیقا همین شرایط ارائه شده، اما اهرم تا ۴۰۰ برابر قابل افزایش است. از طرف مقابل، حساب ECN در بروکر روبو فارکس نیز تنها با ۱۰ دلار قابل دستیابی بوده و اهرم آن تا ۵۰۰ برابر قابل افزایش است. اسپرد این حساب متغیر از ۰ پیپ بوده و به ازای هر لات معاملاتی نیز تنها ۲ دلار کمیسیون دریافت خواهد کرد.

حساب ای سی ان روبو فارکس بدون شک انتخاب مناسبی برای اسکالپینگ است، اما آنچه که باعث می‌شود بروکر آی اف سی مارکتز کاندید اول برای اسکالپینگ باشد، اجازه‌ی ترید در زمان خبر، هدجینگ و اسکالپینگ بوده که از سمت خود بروکر صادر شده است. اسکالپرها در این کارگزاری، لازم نیست نگران بروز هیچگونه مشکل باشند و به سادگی می‌توانند از معاملات خود، درآمد کسب کنند. اگر مایلید، می‌توانید در این مقاله با سایر دلایل برای انتخاب آی اف سی مارکتز به عنوان بهترین بروکر برای اسکالپ آشنا شوید.

بهترین بروکر برای اسکالپاسکالپینگ طلا

در کنار جفت‌ارزهای فارکس، طلا یکی از دارایی‌های مورد علاقه اسکالپرهاست. این فلز گران‌بها به شدت به اخبار و رویدادهای سیاسی حساس بوده و قیمت آن به سرعت به هر خبری واکنش نشان داده و همین نوسانات، بستر مناسبی برای اسکالپرها فراهم می‌کند. برای اینکه بهترین بروکر برای اسکالپینگ طلا را انتخاب کنید، کافی است فقط میزان اسپردهای متغیر در دو حسابی که قبلا معرفی شد را در نماد طلا یا همان XAU/USD را بررسی کرده و خودتان بهترین بروکر برای اسکالپ طلا را بشناسید. در نظر داشته باشید که اسکالپینگ، سبک خوبی از معاملات بازار فارکس بوده، اما بهترین سبک معاملاتی نیست. پیش از شروع معاملات فارکس، حتما دانش خود را تکمیل کرده و با ریسک‌های ناشی از معاملات در این بازار، آشنا شوید.

بهترین بروکر برای اسکالپ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا