پزشکی

آیا اسهال و یبوست می تواند باعث سقط جنین شود؟

آیا اسهال و یبوست سقط جنین را به همراه دارد؟

اگر شما کسی هستید که معتقد است اسهال و یبوست می تواند برای کودک شما آسیب برساند ، این مقاله کوتاه را مطالعه کنید.تغذیه سالم در دوران بارداری مراقب آنچه در دوران بارداری می خورید باشید.

 اگرچه برخی از چالش های رایج که مادران باردار با آن روبرو هستند وجود دارد ، اما موارد دیگر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما کاملاً طبیعی است که هر چه را که تجربه کنید ، اولین فکری که به ذهنتان خطور می کند این است که “آیا این کار روی فرزند من تأثیر می گذارد؟”. خوب ، آن را غریزه یا نگرانی مادری بنامید ،و این امر شاید رخ دهد.

البته ، سکسکه های کوچک  وجود دارد که بخشی از بارداری است ، اما اگر اسهال و یبوست اتفاق بیفتد چه می شود؟ آیا چیزی است که باید از آن ترسید؟ آیا سقط جنین به این دلیل اتفاق می افتد؟ این یک نگرانی است برخی از مادران از تصور فشار در هنگام دفع مدفوع و سقط جنین می ترسند . و فکر میکنند   اگر به جنین آسیب برساند چه می شود؟

سقط جنیناین یک نگرانی است که منصفانه و طبیعی است. این امر به این دلیل است که رحم و روده شما از ماهیچه های یکسانی استفاده می کنند ، اما سیستم های بدن یکسان نیستند. بنابراین ، بدن شما می داند چه خبر و نگرانی شما بی مورد است و قرار نیست با یبوست و اسهال سقط جنین رخ دهد.

اگر بخواهم صادق باشم ، برعکس است. هورمون های شما در دوران بارداری بازی می کنند و می توانند روی روده شما تأثیر زیادی بگذارند. بدن شما همچنین می تواند از مایعات به طور متفاوتی استفاده کند ، به همین دلیل معمول است که مادران باردار دچار اسهال و یبوست شوند. در بیشتر موارد ، این شرایط به خودی خود بهتر می شوند. اما اگر اسهال برای چند روز ادامه یابد ، می تواند به معنی عفونت باشد.

اگر اسهال شما بیش از سه روز ادامه یافت و اگر همراه با آن تب دارید ، حتماً به پزشک مراجعه کنید. همچنین ممکن است با درد شدید شکم یا راست روده مواجه شوید. اگر خون در مدفوع شما وجود دارد ، می تواند باعث نگرانی شود. این علائم می تواند بر بارداری شما تأثیر بگذارد ، اما منجر به سقط جنین نمی شود.اسهال و یبوست در مراحل اولیه بارداری شایع تر است.

در صورتی که با اسهال دست و پنجه نرم می کنید ، مقدار زیادی آب بنوشید و مایعات فراوان بنوشید. “از شیر یا آب میوه ها خودداری کنید زیرا ممکن است احساس بدتری داشته باشید. همچنین ، در دوران بارداری ، مصرف داروهای بدون نسخه هرگز ایده خوبی نیست. دکتر تاراچاندانی می گوید ، قبل از تصمیم گیری با پزشک خود صحبت کنید.

در مورد یبوست ، سعی کنید مقدار کافی مایعات بنوشید و رژیم غذایی مفیدی داشته باشید که سرشار از فیبر باشد. همچنین ، حرکتی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. به هیچ وجه به تنهایی دارو مصرف نکنید ؛ در صورت تداوم مشکل ، ممکن است پزشک شما ملین را پیشنهاد کند.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا