سرگرمی :)

آلبرت انیشتین کیست؟

آلبرت انیشتین کیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((آلبرت انیشتین کیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

آلبرت انیشتین فیزیکدانی بود که نظریه عمومی نسبیت را توسعه داد. وی یکی از تأثیرگذارترین دانشمندان قرن بیستم محسوب می شود.آلبرت انیشتین کی بود؟
آلبرت انیشتین یک ریاضیدان و فیزیکدان آلمانی بود که نظریه های نسبیت خاص و عمومی را ایجاد کرد. در سال ۱۹۲۱ ، وی به دلیل توضیح در مورد اثر فوتوالکتریک برنده جایزه نوبل فیزیک شد. در دهه بعد ، وی پس از هدف قرار گرفتن توسط حزب نازی آلمان به ایالات متحده مهاجرت کرد.

کارهای وی همچنین تأثیر عمده ای در توسعه انرژی اتمی داشت. در سالهای بعد ، انیشتین بر نظریه میدان متحد متمرکز شد. با اشتیاق خود به تحقیق ، انیشتین به طور کلی تأثیرگذارترین فیزیکدان قرن ۲۰ شناخته می شود.

 زندگی و خانواده انیشتین:

اینشتین در ۱۴ مارس ۱۸۷۹ در اولم ، وورتمبرگ آلمان متولد شد. انیشتین در یک خانواده یهودی سکولار بزرگ شد. پدرش ، هرمان انیشتین ، یک فروشنده و مهندس بود که به همراه برادرش Elektrotechnische Fabrik J. Einstein & Cie را تأسیس کردند ، یک شرکت مستقر در مونیخ که تجهیزات الکتریکی را به تولید انبوه می رساند.

مادر اینشتین ، پائولین ، خانواده را اداره می کرد. اینشتین یک خواهر داشت ، ماجا ، که دو سال پس از او متولد شد.

انیشتین در مدرسه ابتدایی در مونیخ تحصیل کرد. با این حال ، او در آنجا احساس بیگانگی می کرد و با سبک سختگیرانه آموزشی موسسه دست و پنجه نرم می کرد.

اگرچه علاقه زیادی به موسیقی کلاسیک و نواختن ویولن پیدا کرد که در سالهای بعد با او می ماند.اما جوانی انیشتین با کنجکاوی و تحقیق عمیق همراه بود.

در اواخر دهه ۱۸۸۰ ، ماکس تلمود ، دانشجوی پزشکی لهستانی که گاهی با خانواده اینشتین غذا می خورد ،معلم غیر رسمی اینشتین جوان شد.

بنابراین ، در دوران نوجوانی ، انیشتین مقاله ای را نوشت که اولین مقاله اصلی وی ، “بررسی وضعیت اتم در میدان های مغناطیسی” است.

هرمان انیشتین پس از از دست دادن تجارت خود در یک قرارداد بزرگ ، خانواده را در اواسط دهه ۱۸۹۰ به میلان ایتالیا منتقل کرد. انیشتین در خانه یکی از اقوام خود در مونیخ ماند تا تحصیلات خود را به پایان برساند.

او که از خانواده اش دور شده بود  بهانه کرد و ادعای خستگی عصبی . با پیوستن فرزندشان به ایتالیا ، پدر و مادرش دیدگاه اینشتین را درک کردند اما نگران آینده او بودند چون او ترک تحصیل کرده بود.

آلبرت انیشتین کیست؟
آلبرت انیشتین کیست؟

تحصیلات انیشتین:

انیشتین سرانجام توانست به دلیل نمرات عالی ریاضیات و فیزیک در کنکور ، در انستیتوی فناوری فدرال سوئیس در زوریخ پذیرفته شود.

او هنوز هم ملزم بود ابتدا تحصیلات پیش دانشگاهی خود را به پایان برساند ، و به این ترتیب در یک دبیرستان در آراو ، سوئیس با هدایت Jost Winteler تحصیل کرد. انیشتین با خانواده مدیر مدرسه زندگی می کرد و عاشق ماری دختر وینتلر شد. انیشتین بعداً از تابعیت آلمان خود چشم پوشی کرد و در طلوع قرن جدید شهروند سوئیس شد.

متصدی ثبت اختراع:

انیشتین پس از فارغ التحصیلی ، از نظر یافتن موقعیت های دانشگاهی با چالش های اساسی روبرو شد ، زیرا برخی از استادان را به دلیل عدم حضور منظم در کلاس به جای تحصیل مستقل ، او را نپذیرفتند.

انیشتین سرانجام در سال ۱۹۰۲ پس از دریافت ارجاع برای سمت دفتریاری در یک دفتر ثبت اختراعات سوئیس ، کار خود را پیدا کرد. انیشتین هنگامی که در دفتر ثبت اختراعات مشغول به کار بود ، وقت داشت بیشتر در مورد ایده هایی که در طول تحصیل در انستیتوی فناوری فدرال سوئیس جلب کرده بود ، کاوش کند و بنابراین قضایای خود را در مورد آنچه که به عنوان اصل نسبیت شناخته می شود ، تقویت کرد.

در سال ۱۹۰۵ – از نظر بسیاری یک سال معجزه بود چون اینشتین چهار مقاله داشت که در Annalen der Physik ، یکی از مشهورترین مجلات فیزیک آن دوران منتشر شده است. دو نفر بر روی اثر فوتوالکتریک و حرکت براونی تمرکز کردند. دو نفر دیگر ، که E = MC2 و نظریه خاص نسبیت را بیان می کردند ، برای زندگی انیشتین و دوره مطالعه فیزیک تعریف می کردند.

همسر و فرزندان انیشتین :

انیشتین در ۶ ژانویه ۱۹۰۳ با میلوا ماریچ ازدواج کرد و هنگام تحصیل در زوریخ ، انیشتین با ماری ، دانشجوی فیزیک صربستان آشنا شد. انیشتین همچنان به ماریچ نزدیکتر می شد ، اما والدین او به دلیل سابقه قومی به شدت مخالف این رابطه بودند.

با این وجود ، اینشتین همچنان به دیدن او ادامه می داد ، و این دو از طریق نامه هایی نامه نگاری می کردند که بسیاری از عقاید علمی خود را بیان می کرد. پدر انیشتین در سال ۱۹۰۲ درگذشت و اندکی بعد آنها ازدواج کردند.

در همان سال این زوج صاحب یک دختر به نام لیزرل شدند و همچنیناین زوج دارای دو پسر به نام های هانس آلبرت انیشتین (که به مهندسی مشهور هیدرولیک تبدیل شد) و ادوارد “تته” انیشتین (که در جوانی مبتلا به اسکیزوفرنی تشخیص داده شد) شدند.

ازدواج آنها به طلاق ختم شد ، زیرا این دو در سال ۱۹۱۹ طلاق گرفتند و ماری دچار شکست عاطفی شد. انیشتین ، به عنوان بخشی از توافق نامه ، موافقت کرد که هرگونه بودجه ای که احتمالاً از برنده شدن جایزه نوبل به دست می آورد به ماری بدهد.

جایزه نوبل فیزیک:

در سال ۱۹۲۱ ، اینشتین جایزه نوبل فیزیک را برای توضیح در مورد اثر فوتوالکتریک بدست آورد ، زیرا عقاید وی در مورد نسبیت هنوز سوال برانگیز تلقی می شد. در واقع به دلیل یک حکم بوروکراتیک تا سال بعد به وی این جایزه اعطا نشد و در طی سخنرانی ، او هنوز ترجیح داد در مورد نسبیت صحبت کند.

در توسعه نظریه عمومی خود ، اینشتین اعتقاد داشت که جهان یک موجود ثابت یا “ثابت کیهان شناسی” است ، اگرچه نظریه های بعدی او به طور مستقیم با این ایده مغایرت داشتند .

آلبرت انیشتین کیست؟
آلبرت انیشتین کیست؟

نظریه نسبیت انیشتین :

انیشتین برای اولین بار در سال ۱۹۰۵ در مقاله خود با عنوان “در مورد الکترودینامیک اجسام در حال حرکت” نظریه خاصی از نسبیت را ارائه کرد و فیزیک را در جهت جدید الکتریکی قرار داد. انیشتین در نوامبر ۱۹۱۵ نظریه عمومی نسبیت را به پایان رساند. انیشتین این نظریه را اوج تحقیقات خود دانست.

وی به شایستگی های نسبیت عام متقاعد شد زیرا امکان پیش بینی دقیق تر مدارهای سیاره ای به دور خورشید را فراهم می کند ، نظریه ایزاک نیوتون کوتاه است و توضیحات دقیق تر و روشنی تر برای نحوه کار نیروهای گرانشی فراهم می کند.

گفته های انیشتین با مشاهدات و اندازه گیری های ستاره شناسان بریتانیایی سر فرانک دایسون و سر آرتور ادینگتون در هنگام خورشید گرفتگی ۱۹۱۹ تأیید شد و بدین ترتیب شمایل علمی جهانی متولد شد.

مرگ انیشتین:

انیشتین در ۱۸ آوریل ۱۹۵۵ در سن ۷۶ سالگی در مرکز پزشکی دانشگاه در پرینستون درگذشت. روز قبل از فوت ، انیشتین در حالی که مشغول سخنرانی برای بزرگداشت هفتمین سالگرد اسرائیل بود ، دچار آنوریسم آئورت شکمی شد.

وی برای معالجه به بیمارستان منتقل شد اما با اعتقاد به اینکه زندگی خود را گذرانده و از پذیرفتن سرنوشت خود راضی است ، از جراحی خودداری کرد. وی در آن زمان اظهار داشت: “من می خواهم وقتی که می خواهم بروم.” “طولانی کردن زندگی به طور مصنوعی بی مزه است. من سهم خود را انجام داده ام ، زمان آن فرا رسیده است که به زیبایی انجام دهم.”

خالا ادامه مطلب (آلبرت انیشتین کیست؟) را باهم بخوانیم.

مغز انیشتین:

در طی کالبد شکافی انیشتین ، توماس استولتز هاروی ، آسیب شناس ، مغز او را خارج کرد ، ظاهرا بدون رضایت خانواده اش ، برای حفظ و مطالعه آینده توسط پزشکان علوم اعصاب.

با این حال ، انیشتین در طول زندگی خود در مطالعات مغزی شرکت کرد ، و حداقل یکی از زندگینامه ها ادعا می کرد امیدوار است که محققان بتوانند مغز او را پس از مرگ مطالعه کنند. مغز اینشتین اکنون در مرکز پزشکی دانشگاه پرینستون واقع شده است. مطابق خواسته های او ، بقیه بدن او سوزانده شد و خاکسترها در یک مکان مخفی پراکنده شدند.

در سال ۱۹۹۹ ، دانشمندان کانادایی که در حال مطالعه مغز اینشتین بودند دریافتند که لوب آهیانه تحتانی او ، منطقه ای که روابط فضایی ، تجسم سه بعدی و افکار ریاضی را پردازش می کند ، ۱۵ درصد بیشتر از افرادی است که هوش طبیعی دارند. به گزارش نیویورک تایمز ، محققان معتقدند که ممکن است در توضیح دلیل هوشمند بودن انیشتین کمک کند.

 انیشتین کیست؟
انیشتین کیست؟

ضریب هوشی آلبرت انیشتین چگونه بود؟

این فیزیکدان درخشان در حقیقت هرگز مورد آزمایش قرار نگرفت ، اما این امر باعث نشده است که برخی نتوانند نحوه نمره گذاری وی را تخمین بزنند.
یک لیست طولانی از عناوین خبری در مورد کودکان در کشورهای مختلف وجود دارد که گفته می شود ضریب هوشی بالاتری نسبت به آلبرت انیشتین دارند ، فیزیکدان نظری که ایده های او برداشت انسان از واقعیت را تغییر داد و منجر به اختراعات متعددی از تلویزیون گرفته تا لیزر شد.

آزمون مناسبی برای اندازه گیری ضریب هوشی انیشتین وجود نداشت.

مسئله این است که ، هیچ کس واقعاً نمی تواند بگوید ضریب هوشی انیشتین چه بود. هیچ نشانه ای وجود ندارد که او هرگز آزمایش شده باشد. در واقع ، آزمایش ضریب هوشی در اوایل دهه ۱۹۰۰ ، زمانی که انیشتین برای اولین بار به عنوان یک چهره علمی ظاهر شد ، هنوز در مراحل ابتدایی بود. از آن زمان ، آزمایشات به طور قابل توجهی تکامل یافته است.

حداکثر نمره ضریب هوشی تعیین شده توسط WAIS-IV که امروزه یک آزمون معمول استفاده می شود ، ۱۶۰ است. مقالات خبری اغلب ضریب هوشی انیشتین را ۱۶۰ می دانند ، اگرچه مشخص نیست که این تخمین بر اساس چه چیزی استوار است.

دین کیت سیمونتون ، استاد برجسته روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس و نویسنده کتاب فهرست نبوغ: نه نکته متناقض ، می گوید: “اگر از ضریب هوشی انیشتین استفاده کنید ، نتایج زیادی کسب خواهید کرد ، اما هیچ چیزی که من معتبر بدانم ، نیست.”

سیمونتون ، که در سال ۲۰۰۶ مطالعه ای را در ژورنال روانشناسی سیاسی منتشر کرد که در آن ضریب هوشی ۴۲ رئیس جمهور آمریکا را تخمین می زند ، توضیح می دهد: “یک مشکل اساسی در تخمین هایی که من دیده ام این است که آنها تمایل دارند توانایی ذهنی را با دستاورد های خاص حوزه مرتبط کنند.” . “البته انیشتین بزرگترین فیزیکدان نظری قرن بیستم بود ، بنابراین باید دارای ضریب هوشی فوق العاده ای باشد.”

اما سیمونتون اضافه می کند ، “اگر رشد فکری اولیه انیشتین را از نزدیک بررسی کنید ، ضریب هوشی او بسیار چشمگیر به نظر می رسد.”

آزمایش فکری اینشتین در نوجوانی به دانشمندان کمک کرد تا ضریب هوشی وی را تعیین کنند:

جاناتان وای ، استادیار سیاست آموزش و روانشناسی در دانشگاه آرکانزاس که در مورد مطالعه هوش برای روانشناسی امروز می نویسد:

 می گوید که انتخاب تخصص علمی انیشتین ، به خودی خود ، همچنین نشان می دهد که وی نمره بالایی کسب کرده است. وای می گوید: “افرادی که در رشته هایی مانند فیزیک دکترا می گیرند ، ضریب هوشی بسیار بالایی دارند … ترکیبی از توانایی استدلال ریاضی ، کلامی و فضایی.”

 آنچه این نشان می دهد این است که اگر کسی فیزیکدان باشد ، به احتمال زیاد در ضریب هوشی نسبت به جمعیت عمومی کاملاً بالاتر از حد متوسط ​​است.

ضریب هوشی استیو جابز برابر با انیشتین بود:

این ممکن است حداقل انیشتین را با استیو جابز بنیانگذار فقید اپل در یک سطح قرار دهد. وای تخمین زده است که ضریب هوشی جابز ۱۶۰ بالا است ، بر این اساس که جابز یک بار گفته بود که به عنوان دانش آموز چهارم دبستان ، علم ام در سطح دبیرستان بود.

 منبع:biography

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا