مذهبی

کرامت هایی از حضرت زینب(س)،قطره ای از دریا

کرامت هایی از حضرت زینب(س)،قطره ای از دریا

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((کرامت هایی از حضرت زینب(س)،قطره ای از دریا)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

کرامت حضرت زینب(س)

 برطرف شدن حاجت یک هندى

یکى از علماى بزرگوار مى گوید: « متولى حرم حضرت زینب (س ) فرمود: یک روز یک هندى آمد جلوى صحن حضرت زینب دستش را دراز کرد و چیزى گفت . دیدم یک سکه طلایى در دست او گذاشته شد. رفتم پیشش و گفتم :« این سکه را با پول من عوض ‍ مى کنى . » مرد هندى با تعجب گفت :« براى چه ؟» گفتم :« براى تبرک .» با تعجب گفت : « مگر شما از این سکه ها نمى گیرید من بیست سال است که هر روز یک سکه مى گیرم و در شهر شام زندگى مى کنم .»

شفاى پسرى که از بام سرنگون شده بود

مرحوم سید کمال الدین رقعى ، که زمانى مسئولیت واحد تاءسیسات و برق صحن مقدس حضرت زینب (س ) را به عهده داشت ، براى یکى از دوستان خود چنین تعریف مى کرد:
« روزى پسرى به نام «صاحب » مشغول چراغانى مناره هاى حرم حضرت زینب (س ) براى جشن مبعث بود که از بالاى پشت بام به وسط حیاط صحن سرنگون شد. مردم جمع شدند و بلافاصله او را به بیمارستان عباسیه شهر شام منتقل کردند و به علت حال بسیار وخیم او، توسط پزشکان بسترى شد.
خود او نقل مى کند: « نگامى که در روى تخت دراز کشیده بودم ، ناگهان بى بى مجلله اى دست یک دختر کوچک را گرفته و آن دختر فرمود: «اینجا چه مى کنى ؟ بر خیز و برو کارت را انجام بده . و باز ادامه داد: عمه جان ! بگو برود و کارش را انجام بدهد.»

بى بى اشاره فرمود: « برو کارت نیمه تمام مانده » . من که ترسیده بودم ، با همان لباس بیمارستان از روى تخت بلند شدم و فرار کردم در خیابان افرادى که مرا آورده بودند با تعجب از من پرسیدند: « اینجا چه مى کنى ؟ و چرا از بیمارستان بیرون آمدى ؟» من شرح واقع را گفتم و خلاصه ، این واقعه ، مشهور آن زمان شهر شام شد.

عنایت حضرت زینب(س)

مرحوم بهبهانی، بانی شبستان مسجد نقل می کرد.

پدرم قبل از تمام شدن کار شبستان مسجد، به مرض موت مبتلا شد و در آن حال وصیت نمود که «مبلغ دوازده هزار دینار حواله را صرف اتمام کار مسجد نمایید».

زمانی که فوت کرد، به منظور احترام به پدر و اشتغال به مجالس ‍ ترحیم،

چند روزی کار ساختمان تعطیل شد. شبی در عالم خواب پدرم را دیدم که به من گفت: چرا کار مسجد را تعطیل کردی؟ گفتم: به منظور احترام به شما و اشتغال به مجالس ترحیمتان. در جوابم گفت: اگر می خواستی برای من کاری بکنی، نباید کار ساختمان مسجد را تعطیل می کرد.

زمانی که بیدار شدم تصمیم به اتمام کار ساختمان مسجد نمودم به این منظور بای حواله دینارهایی که پدرم در وصیت خود عنوان کرده بود وصول کرده و از آن مصرف می نمودم. اما هر چه بیشتر جست و جو می کردم حواله ها پیدا نمی شد هر جا که احتمال وجود حواله ها می رفت گشتم، اما خبری از حواله ها نبود. سرانجام در حالی که بسیار ناراحت بودم به مسجد رفته و متوسل به حضرت زینب (س) شدم و خدا را به حق آن ساعتی که امام حسین (ع) و زینب (س) از یکدیگر وداع نمودند قسم دادم. ناگهان خوابم برد.

پس از مدتی بیدار شدم و دیدم همان ورقه ای که حواله ها داخل آن بود کنار من است از همان ساعت کار مسجد را ادامه دادم تا به اتمام رسانیدم و همیشه این کرامت را برای دیگران نقل می کنم.

کرامت هایی از حضرت زینب(س)،قطره ای از دریا
کرامت هایی از حضرت زینب(س)،قطره ای از دریا

هرگاه حاجتی داری سه بار نام حضرت زینب(س) را ببر

ریاحین ـ فیض الاسلام می فرماید :بیش از دوازده سال پیش به درد شکم گرفتار شدم و معالجه اطباء سودی نبخشید . برای استشفاء به اتفاق و همراهی اهل بیت و خانواده به کربلای معلی مشرف شدیم .

در آن جا هم سخت مبتلا گشتم . روزی دوستی از زایرین در نجف اشرف ، من و گروهی را به منزلش دعوت نموده ، با اینکه رنجور بودم ، رفتم . در بین گفت و گوهای گوناگون ، یکی از علماء (ره ) که در آن مجلس حضور داشت ، فرمود :
پدرم می گفت : هر گاه حاجت و خواسته اس داری ، خدای تعالی را سه بار به نام علیا حضرت زینب کبری (س ) بخوان ، بی شک و دودلی ، خدای عزوجل خواسته است را روا می سازد .
از این رو من چنین کرده ، شفا و بهبودی بیماری خود را از خدای تعالی خواستم ، و علاوه بر آن نذر نموده و با پروردگارم عهد و پسمان بستم که اگر از این بیماری بهبودی یافت ، کتاب در احوال سیده معظمه (س ) بنویسم تا همگان از آن بهره مند گردند .
حمد سپاس خدای جل و شاءنه را که پس از زمان کوتاهی شفا یافتم . اما از بسیاری اشغال و کارها و نوشتن و چاپ و نشر کتاب و ترجمه و خلاصه تفسیر قرآن عظیم به نذر خویش وفا ننمودم ، تا اینکه چند روز پیش یکی از دخترانم مرا آگاه ساخت که به نذرم وفا ننموده ، من هم از خدای عز اسمه توفیق و کمک خواسته ، به نوشتن آن شروع نمودم و آن را کتاب ترجمه خاتون دوسرا سیدتنا المعصومه ، زینب الکبری – ارواحنا لتراب اقدامهاالفداه – نامیدم .

توسل ۶۹ روزه به حضرت زینب(س)

ختم اول: ۶۹ روز هرروز ۶۹ صلوات هدیه به حضرت زینب(س).بهتر است هر روز ۶۹ تومان انفاق در راه خدا به نیت حضرت زینب (س)نمایید.(لازم نیست هر روز ۶۹ تومان صدقه بدید.۶۹روز روزی ۶۹ تومان حدود ۵۰۰۰تومان میشه.شما این مبلغ رو کنار بذارید روز آخر صدقه بدید)

ختم دوم: قبلا ۶۹ سکه پول را کنار بگذارید ۱۴ روز بعد از نماز صبح دو رکعت ، در رکعت اول بعد از حمد سوره ” انا اعطیناک الکوثر” پس از سلام ۱۴ مرتبه سوره مبارکه ” قل هو الله احد” و ۶۹ صلوات ، آنگاه ثواب نماز و اذکار را هدیه به روح مقدس بی بی حضرت زینب سلام الله علیها نموده و حاجت خود را بخواهید ، پس از گرفتن حاجت سکه پول را به فقرا بدهید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا