سرگرمی :)

کاهش سختی های قرنطینه خانگی با استفاده از روشهای زیر

کرونا ویروس و یا ویروس کرونا چیزی که این روزها بیشتر مردم کشورهای مختلف درگیر اون هستند. تا الان که شما مشغول خوندن این مطلب هستند بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم در کشور های گوناگون به این بیماری دچار شده اند. تنها راهی که تاکنون تمامی جوامع برای جلوگیزی از انتشار این بیماری بر روی آن اتفاق نظر داشته اند ، تا حد امکان در منزل ماندن و قرنطینه خانگی است. اما از آنجایی که این دوران طولانی شده ، ماندن در خانه برای مرم بسیار سخت و طاقت فرسا شده است. اگر همینطور پیش برود ، بعد از کرونا ، شاهد تعداد زیادی آدم افسرده خواهیم بود. پس چه کنیم تا در دوران قرنطینه روحیه مان حفظ شود و با کاهش سختی های قرنطینه خانگی ، به خودمان و اطرافیانمان خوش بگذرد؟

کاهش سختی های قرنطینه خانگی

به دنبال اخبار منفی نگردید

هر روز در اخبار تلویزیون و شبکه های اجتماعی اخبار زیادی در خصوص این بیماری و آمار مبتلایان و فوت شدگان منتشر می شود. با دانست این آمار نه تنها کمکی به خود نمی کنید ، بلکه روحیه تان را از دست می دهید. بنابراین توصیه می شود از دنبال کردن بیش از حد اخبار منفی پرهیز کنید.

بازی های گروهی انجام دهید

با اعضای خانواده دور هم جمع بشوید و با هم بازی کنید. قدیم‌تر ها که تکنولوژی به شکل امروزی پیشرفت نکرده بود افراد دور هم بازی‌های گروهی زیادی انجام میدادند، در این روزها سعی کنید سرتان را گوشی‌هایتان بیرون بکشید و با خانواده خود بازی‌های دسته جمعی مانند، اسم و فامیل، مافیا، دوز، شاه و دزد و وزیر و … بازی کنید.

کاهش سختی های قرنطینه خانگی

کتاب های مورد علاقه تان را بخوانید

اولین کاری که می توانید، انجام دهید این است که به کتابخانه خود بروید و کتاب های مفیدی که قبلا آن ها را نخوانده اید را بخوانید و یا حتی کتاب های قدیمی که خیلی وقت است، آن ها را نخوانده اید، دوباره مطالعه کنید. این کار می تواند باعث افزایش علم شما بشود! البته اگر کتاب داستان هم بخوانید، می تواند شما را سرگرم کند و گذر زمان را سریع تر کند، اما اگر کتابی داخل کتابخانه شما نبود و یا علاقه مند به مطالعه کتابی نبودید، باید چکار کنید؟

با گشترش تلفن های همراه ، اپ های متعددی نیز طراحی شده اند. یکی از آن ها کتابراه است که می توانید در آن انواع کتاب ها در حوزه های مختلف را یافته و مطالعه کنید.

گذشت داشته باشید و مراقب پدر‌ها و مادر‌ها باشید

پدر‌ها و مادر‌ها خود را حافظ خانواده می‌دانند و از منفعل بودن چندان خوش‌شان نمی‌آید. فرقی نمی‌کند که آیا در این ایام سخت در خانه هستند یا مجبور به کار. به هرحال آن‌ها می‌دانند خطری خانواده‌شان را تهدید می‌کند و این بزرگ‌ترین دغدغه هر سرپرست خانواده است. فرقی نمی‌کند چه کسی سرپرست خانواده شماست به هر حال او در حال تحمل چنین استرس‌هایی است.

سرپرست خانواده ممکن است مادر، برادر، خواهر یا عمو و دایی باشند. اگر در این دوران مشاجره‌ای صورت گرفت سعی کنید آن‌ها را درک کنید و از ادامه بحث بپرهیزید. این دوران در خانه ماندن تمام و فراموش می‌شود، ولی احترامی که شکسته شده یا دلی که از شما شکسته باشد، ترمیم آن‌ها کار ساده‌ای نیست.

قرنطینه ؛ بهترین فرصت برای یادگیری

در روزهای قرنطینه خانگی کرونا، یاد گرفتن مهارت های جدید به شدت می تواند مفید باشد. در واقع مهارت های جدید به شما کمک می کنند که درآمد و سطح کاری خود را افزایش دهید. شما می توانید با استفاده از دوره های آنلاین اطلاعات بسیار خوبی راجع به مهارتی که می خواهید، آن را یاد بگیرید بدست آورید، فقط کافی است که تصمیم بگیرید چه مهارتی می خواهید بدست آورید؟

دکوراسیون خانه خود را تغییر بدهید!

بر اساس علم فنگ‌شویی محیط های زندگی، از جمله خانه و محل کار ما دارای انرژی های متفاوتی است، انرژها بر روی وسایل خانه مینشینند. وقتی شما چیدمان خانه را برای مدت طولانی تغییر نمیدهید انرژی‌ها به حالت سکون در سطح خانه باقی میمانند و باعث ایجاد رخوت و بی‌حالی در افراد خانه می‌شوند. شما می‌توانید با کوچکترین تغییر در خانه، انرژی موجود را دوباره فعال کنید و نیروهای بد و ساکن را از خانه دور کنید! پس هر چه زودتر دست بکار شوید و با اعضای خانواده چیدمان خانه را عوض کنید، با این کار هم تنوع و تغییر ایجاد کرده‌اید و هم انرژی‌های بد این روزها را از خانه دور میکنید.

کاهش سختی های قرنطینه خانگی

خاطره بازی کنید

آلبوم‌های قدیمی را از کمد درآورید و با اعضای خانواده آن را ورق بزنید. با هم از خاطرات و اتفاقات گذشته صحبت کنید و از پدر و مادر خود بخواهید تا خاطرات جذاب برایتان تعریف کنند، مثل داستان آشنایی و ازدواجشان، شیطنت‌های کودکی شما و …

ورزش در خانه

روزی نیم ساعت در خانه ورزش کنید. این روزها تقریبا برای هر کاری اپلیکشن خاصی وجود دارد، برای ورزش کردن هم همینطور است. اپیکشن‌ مخصوص ورزش مورد علاقه خود را نصب کنید و بر اساس برنامه‌ای که به شما می‌دهد نرمش کنید. مهم ترین اصل ورزش در خانه، داشتن هدف و عزم راسخ است زیرا بسیاری از افراد هستند که شروع به ورزش می کنند اما به دلیل نداشتن اراده و همچنین مشخص نکردن هدف خود در همان ابتدای کار انصراف می دهند و از ادامه فعالیت خودداری می کنند.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا