پزشکی

آیا سرکه سیب میتواند سوزش معده را درمان کند؟

آیا سرکه سیب میتواند سوزش معده را درمان کند؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((آیا سرکه سیب میتواند سوزش معده را درمان کند؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

تقریباً همه در دوره ای از زندگی خود دچار سوزش معده می شوند. سوزش معده مانند سوزش در قفسه سینه است و اغلب با مزه تلخ گلو یا دهان همراه است. این اغلب علامت ریفلاکس اسید است.حالا میخواهیم بدانیم سرکه سیب کمکی به رفع سوزش معده میکند یا نه؟

احساس سوزش در اثر بالا آمدن آب اسیدی معده در مری است که دریچه بین مری و معده به درستی بسته نمی شود.

در شرایط عادی ، هنگام بلعیدن ، این دریچه (نواری از عضلات پایین مری) شل می شود و اجازه می دهد غذا و مایعات به داخل معده شما پایین برود. سپس عضله دوباره سفت می شود ، بنابراین از برگشت اسید معده به داخل مری جلوگیری می کند.

 سرکه سیب برای سوزش معده

به غیر از احساس سوزش در قفسه سینه ، سایر علائم مرتبط ممکن است شامل نفخ ، حالت تهوع ، مشکل تنفسی باشد. علائم معمولاً پس از خوردن یک وعده غذایی زیاد یا دراز کشیدن بدتر می شوند.

غذاها و نوشیدنی های خاصی وجود دارد که می تواند باعث سوزش سر دل در برخی افراد شود. عوامل محرک معمول شامل غذاهای ادویه دار ، پیاز ، برخی مرکبات ، محصولات گوجه فرنگی ، غذاهای چرب یا سرخ شده ، شکلات ، نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های کافئین دار است.

همچنین اضافه وزن یا بارداری می تواند خطر ابتلا به سوزش سر دل را افزایش دهد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ در مجله جهانی گوارش منتشر شد ، گزارش می دهد که سوزش معده یک بیماری شایع و مزمن است و افرادی که شاخص توده بدن (BMI) آنها کمتر از وزن طبیعی یا بالاتر از آنها است ، بیشتر دچار آن می شوند .

سوزش معده تأثیر زیادی در فعالیت های روزمره ، خواب و کیفیت زندگی دارد. طبق کلینیک های دستگاه گوارش در آمریکای شمالی ، سوزش معده در هر ماه بیش از ۶۰ میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد و ۶۰ درصد افراد به جای مشورت با پزشک خود ، داروهای بدون نسخه را انتخاب می کنند (۲).

سرکه سیب چیست؟

این ماده در یک فرآیند دو مرحله ای ، مربوط به نحوه ساخت سرکه ساخته می شود. در مرحله اول ، سیب های خرد شده در معرض مخمر قرار می گیرند که قندها را تخمیر کرده و به سرکه تبدیل می کنند. در مرحله دوم ، باکتری ها به محلول اضافه می شوند که به تخمیر سرکه و تبدیل آن به اسید استیک کمک می کند.

اسید استیک یکی از اصلی ترین ترکیبات فعال در سرکه سیب است و بسیاری از فواید آن را برای سلامتی بر عهده دارد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ که در مجله علوم غذایی منتشر شده است گزارش می دهد که اثرات درمانی سرکه در اثر مصرف اجزای فعال ذاتی ناشی می شود. به طور خاص ، اسید استیک ، اسید گالیک ، کاتچین ، اپیکاتچین ، اسید کلروژنیک ، اسید کافئیک ، اسید p-coumaric و اسید فرولیک باعث ایجاد آنتی اکسیدان ، ضد دیابت ، ضد میکروبی ، ضد تومور ، ضد چاقی ، فشار خون بالا و کاهش کلسترول می شوند .

سرکه سیب ارگانیک و فیلتر نشده حاوی رشته های پروتئین ها ، آنزیم ها و باکتری های مفید است که ظاهر مبهم به محصول می دهد. اینها باعث میشود که سرکه سیب را بسیار سالم کند.

این می تواند به تسریع کاهش وزن ، کاهش کلسترول ، کاهش سطح قند خون و بهبود علائم دیابت کمک کند. برای سوزش معده نیز مفید است.

آیا سرکه سیب میتواند سوزش معده را درمان کند؟
آیا سرکه سیب میتواند سوزش معده را درمان کند؟

سرکه سیب چگونه در درمان سوزش معده کمک می کند؟

مطالعه ۲۰۱۶ توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایالتی آریزونا نشان داد که سرکه سیب خام یا فیلتر نشده می تواند از سوزش معده جلوگیری کند. اما برای تعیین اینکه آیا سرکه سیب روشی ثابت و معتبر برای درمان ریفلاکس اسید است یا خیر ، تحقیقات بیشتری لازم است .

اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند تسکین سوزش معده را ایجاد کند.

بعضی اوقات ، ممکن است معده اسید کافی نداشته باشد یا غذاهایی با اسیدیته کم و در نتیجه سوزش داشته باشید. اسید استیک موجود در سرکه سیب اسید ضعیف تری نسبت به اسید کلریدریک است که به طور طبیعی در معده یافت می شود و این اسید استیک بدون کاهش هضم به کاهش اسیدیته معده کمک می کند.

همچنین ، اگرچه ماهیت اسیدی دارد ، اما سرکه سیب اثر قلیایی در بدن دارد ، که برای هضم مناسب مهم است. بعلاوه ، حاوی پکتین است ، که یک فیبر محلول در آب است و به تنظیم حرکات روده کمک می کند. یک سیستم گوارشی سالم می تواند از مشکلات گوارشی مانند سوi هاضمه ، نفخ ، معده درد و سوزش معده جلوگیری کند.

سرکه سیب همچنین افزایش وزن را کنترل می کند ، که یکی از عوامل خطر سوزش معده است. اسید استیک موجود در آن از تجمع چربی بدن جلوگیری می کند. همچنین ، ممکن است ژن های خاصی را که در تجزیه چربی ها نقش دارند فعال کند.

این به شما کمک می کند تا میزان متابولیسم بدن خود را افزایش دهید ، و به شما این امکان را می دهد که کالری را به طور موثرتری بسوزانید. یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ که در Biochemical and Biophysical Research Communications منتشر شده است ، گزارش می دهد که اسید استیک سطح آنزیمی را افزایش می دهد که سرعت سوزاندن چربی در بدن را افزایش می دهد. اسید استیک همچنین میزان چربی و قندی که کبد ایجاد می کند را کاهش می دهد .

سرکه سیب جدا از تقویت سوخت و ساز بدن ، ذخیره چربی را نیز مهار می کند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ در Bioscience ، Biotechnology و Biochemistry منتشر شد نشان داد که مصرف سرکه باعث کاهش وزن بدن ، توده چربی بدن و سطح تری گلیسیرید سرم در افراد چاق می شود. در نتیجه ، ممکن است مصرف روزانه سرکه در کاهش سندرم متابولیک با کاهش چاقی مفید باشد .

همچنین اشتها را سرکوب می کند و از پرخوری شما جلوگیری می کند که می تواند باعث سوزش معده شود.

یک مطالعه ۲۰۱۴ منتشر شده در Nature Communications نشان می دهد که اسید استیک به سرکوب مراکزی در کنترل اشتها کمک می کند ، که می تواند منجر به کاهش مصرف غذا شود.

چگونه می توانم از سرکه سیب برای درمان سوزش معده استفاده کنم؟

سرکه سیب به طور کلی برای افرادی که از سوزش معده رنج می برند بی خطر است. اما همیشه باید از سرکه سیب خام و فیلتر نشده استفاده کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

۱٫ ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید.

۲٫ در صورت تمایل ، می توانید مقداری عسل خام اضافه کنید.

۳٫ برای جلوگیری از سوزش معده قبل از هر وعده غذایی آن را بنوشید.

همچنین می توانید آن را به عنوان سس به سالاد خود اضافه کنید ، به یک نوشیدنی یا آبمیوه اضافه کنید .

فواید سرکه سیب
فواید سرکه سیب

نکات مهم درباره سوزش معده و سرکه سیب:

۱-برخی از افراد ممکن است پس از مصرف سرکه سیب عوارض جانبی را تجربه کنند. عوارض جانبی ممکن است شامل فرسایش دندان ، رقیق شدن خون ، تحریک گلو و کاهش سطح پتاسیم در بدن باشد.
۲-سرکه سیب ممکن است با داروهای خاصی از جمله دیورتیک ها ، ملین ها و داروهای بیماری های قلبی تداخل داشته باشد.
۳-در صورت ابتلا به زخم معده از مصرف سرکه سیب خودداری کنید ، زیرا باعث تشدید علائم می شود.

نکات پایانی برای جلوگیری از سوزش معده:

۱-وزنتان را کنترل کنید ، زیرا وزن اضافی به شکم شما فشار می آورد ، معده شما را بالا می برد و باعث می شود اسید به مری برگردد.
۲-از لباس های تنگ استفاده نکنید ، زیرا آنها می توانند به شکم شما و قسمت تحتانی مری فشار وارد کنند.
۳-از غذاهایی که باعث سوزش معده شما می شوند خودداری کنید.
۴-بعد از غذا از دراز کشیدن خودداری کنید. به همین دلیل است که باید سعی کنید شام را حداقل دو ساعت قبل از خواب بخوانید.
۵-اگر مرتبا شب ها یا هنگام تلاش برای خوابیدن دچار دل درد می شوید ، سر  خود را بالا ببرید.
۶-از استعمال دخانیات خودداری کنید. دخانیات توانایی عملکرد صحیح قسمتمری تحتانی را کاهش دهند.
۷-به جای دو یا سه وعده غذایی زیاد ، وعده های غذایی کم حجم تری را به طور مرتب بخورید تا تأثیر آن بر سیستم گوارش کاهش یابد.

منبع:top10homeremedies

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا