پزشکی

چه اندام هایی در بدن انسانها است؟

چه اندام هایی در بدن انسانها است؟

سیستم گردش خون
دستگاه تنفسی
دستگاه گوارش
سیستم اسکلتی
سیستم عضلانی
سیستم عصبی
سیستم تولید مثل (زن)
سیستم تولید مثل (مرد)

اندام های بدن انسان

اندام های مختلف می توانند با هم کار کنند تا یک عملکرد مشترک را انجام دهند ، مانند چگونگی تجزیه مواد غذایی در قسمت های دستگاه گوارش. ما از یک واحد یکپارچه به عنوان سیستم ارگان یاد می کنیم. گروه هایی از سیستم های ارگان ها برای ساخت ارگانیسم های کامل و عملکردی با هم کار می کنند ، مانند ما! ۱۱ سیستم اصلی ارگان در بدن انسان وجود دارد.

سیستم گردش خون

سیستم گردش خون شبکه ای گسترده از بدن از خون ، رگ های خونی و لنفاوی است. با استفاده از قلب ، سیستم توزیع بدن به اندامهایی با اکسیژن ، هورمون ها و مواد مغذی ضروری است که به عملکرد صحیح آن کمک می کند.

قلب
ریه ها
مغز
کلیه ها

دستگاه تنفسی

هر بافت درون بدن برای عملکرد به اکسیژن نیاز دارد. سیستم تنفسی که شامل مجاری هوا ، رگهای ریوی ، ریه ها و عضلات تنفسی است ، خون اکسیژنه را به بافت های بدن می رساند و گازهای زائد را از بین می برد.

بینی
ریه ها
حلق
برونش

دستگاه گوارش

سیستم گوارشی بدن شما را قادر می سازد تا از طریق یک فرآیند تجزیه شیمیایی ، مواد غذایی را به مواد مغذی قابل استفاده تبدیل کند. این از طریق سیستم اندامهایی مانند لوله ، از جمله مری ، معده ، کبد ، لوزالمعده و روده رخ می دهد.

دهان
زبان
دندانها
حلق
دیافراگم
معده
طحال
کبد
کیسه صفرا
پانکراس
روده کوچک

سیستم اسکلتی

سیستم اسکلتی چارچوب اساسی بدن را فراهم می کند ، ساختار ، محافظت و حرکت را فراهم می کند. ۲۰۶ استخوان در بدن نیز سلول های خونی تولید می کند ، مواد معدنی مهم را ذخیره می کند و هورمون های لازم برای زندگی را آزاد می کند.

سیستم عضلانی

سیستم عضلانی از مجموع ماهیچه هایی در سراسر بدن تشکیل شده است که اسکلت را حرکت می دهند ، از طریق انقباض ثابت حالت را حفظ می کنند و از طریق متابولیسم سلول تولید گرما می کنند. انسان ها دارای سه نوع عضله هستند.

اندام های بدن انسان
اندام های بدن انسان

سیستم عصبی

سیستم عصبی به ما اجازه می دهد دنیای اطراف خود را درک ، درک و پاسخ دهیم. سیستم عصبی همچنین عملکردهای فیزیولوژیک ضروری بدن مانند تنفس و هضم را انجام می دهد.

مغز
نخاع
مننژ
ماده دورا

سیستم تولید مثل (زن)

سیستم تولیدمثل زنان تمام اندام های لازم زن را که برای باردار شدن و به دنیا آوردن کودک لازم است در بر می گیرد.

 اعضای بدن در سیستم تولید مثل زنان

واژن
دهانه رحم
تخمدان
رحم

سیستم تولید مثل (مرد)

دستگاه تولید مثل مردان از مجموعه ای از اندامها استفاده می شود که در هنگام رابطه جنسی و تولید مثل استفاده می شود. اندام های اولیه غدد جنسی یا غدد جنسی هستند که اسپرم تولید می کنند. در مردان ، اینها بیضه هستند.

 اعضای بدن سیستم تولید مثل مردان

آلت تناسلی مرد
بیضه
اپیدیدیم
vas deferens

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا