سرگرمی :)

نیاکان ما آینده را درست پیش‌بینی کرده بودند! + عکس

پیش‌بینی آینده یکی از علاقه‌مندی‌های بشر بوده و هست. بسیاری از مردم دوست دارند بدانند در آینده چه اتفاقاتی در زندگی آنها روی خواهد داد و این مساله در میان هنرمندان و دانشمندان نیز رواج دارد. با این تفاوت که افراد معمولی فقط برای ارضای حس کنجکاوی خود به این مقوله علاقه نشان می‌دهند و دانشمندان با ساخت فرضیه و تلاش برای تحقق آنها، از پیش‌گویی آینده برای ارتقا کیفیت زندگی بشر کمک می‌گیرند.

پیش بینی آینده توسط گذشتگان

در این میان هنرمندانی هم حضور دارند که با قوه تخیل خود به اختراعات بشری کمک شایانی می‌کنند. تصاویری که در زیر برایتان انتخاب کرده‌ایم به خوبی گویای این مساله است. صد سال پیش برخی هنرمندان با تصاویری خیالی و رویایی از زندگی مردم در آینده، نشان داده‌اند که ما به عنوان انسان‌هایی از آینده وقتی آنها را می‌بینیم برایمان کاملا عادی است؛ چرا؟ به این خاطر که خیال‌پردازی‌های هنرمندان صد سال پیش بخشی از زندگی عادی زندگی ما هستند و همه آنچه در گذشته رویا تصور می‌شده است را ما اکنون در اختیار داریم.

این چرخه حتما در مورد ما هم مصداق دارد. اینکه مثلا برخی رویاپردازان، تصورتان ذهنی خود را تصویر سازی کنند و انسان‌هایی در صد سال دیگر همه آنها را بسازند و استفاده کنند!

مثلا یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌هایی که بشر در آینده می‌تواند بسازد دستگاه چاپ پول شخصی است! تصور کنید چنین دستگاهی اگر وجود داشت بسیاری از جنگ‌ها و گردن‌کشی‌های آدم‌ها برای همدیگر نیز از بین می‌رفت.

امروز؛ آینده غیر ممکن دیروز!

البته اذعان داریم که اختراعات بشر همان قدر که برای زندگی او مفید هستند می‌توانند مشکلات و مصائبی بعضا جبران ناپذیر هم پدید آوردند. مثلا همین اینترنت که زندگی کنونی بشر به آن وابستگی شدید دارد اگر وجود نداشته باشد، انسان امروزی با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد. اما در عین حال، وجودش هم مشقاتی روحی همچون افزایش میزان تنهایی مردم، افسردگی، استرس و پایدار نبودن پیوندهای عاطفی را بدنبال دارد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا