سرگرمی :)

معرفی بهترین فیلم های ایرانی عاشقانه

فیلم رمانتیک یا فیلم عاشقانه فیلمی است که در آن جنبه‌های عاشقانه وجود دارد و مرکزیت فیلم نیز پیرامون همین موضوع است. در ایران نیز کارگردان و نویسنده های گوناگونی وجود دارند ، که در ساخت فیلم های این ژانر فعالیت می کنند. اگر شما هم از علاقمندان این گونه فلم ها هستید ، با ما همراه باشید تا بهترین فیلم های ایرانی عاشقانه را به شما معرفی کنیم. همچنین برای دیدن بهترین فیلم های عاشقانه خارجی کلیک کنید.

بهترین فیلم های ایرانی عاشقانه کدامند؟

هامون

بدون شک هامون مهرجویی یکی از شاهکارهای سینمای ایران و بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی با بازی به‌ یادماندنی زنده یاد خسرو شکیبایی است. با اینکه هامون در درجه اول شاید یک درام اجتماعی محسوب شود، اما حال و هوای عاشقانه آن هم کم نیست. داستان درباره مردی به نام حمید هامون است که با همسرش مهشید بعد از آغازی عاشقانه و رمانتیک به مشکل خورده است. اگرچه این مشکلات حتی به کتک‌کاری هم می‌رسند، اما حمید همچنان عاشقانه همسرش را دوست دارد و راضی به طلاق نیست. در همین حین این مرد عصبی و در عین حال افسرده، در حال نوشتن رساله‌اش با موضوع «عشق و ایمان» است.

سنتوری

بهترین فیلم های ایرانی عاشقانه

فیلمی از داریوش مهرجویی است که در کارنامه اش تعداد زیادی درام عاشقانه می توان یافت که یکی از جذاب ترین های ان ها سنتوری می باشد که علی، نوازنده چیره دست سنتور و خواننده محبوب جوانان ناگهان در اوج شهرت و موفقیت افسار زندگی را از دست می دهد و به بیراهه می رود و عشق همسرش.

بمب یک عاشقانه

همانطور که از نام فیلم پیداست، «بمب یک عاشقانه» داستان یک عاشقانه است. اما عاشقانه‌ای که بیشتر از آن‌که در عشق حل شده باشد شرح فاصله‌ها سردی و سکوتی است که سد راه عشق می‌شود. «بمب یک عاشقانه» در گیر و دار سال‌های پایانی جنگ تحمیلی می‌گذرد، هنگامی که بمباران‌های رژیم بعثی به پایتخت رسیده است و تهران را وحشت فرا گرفته. این نقطه خوبی برای ورود به یک عاشقانه است.

درحالیکه شهر در وحشت و ترس به‌سر می‌برد و همه ترس جانشان را دارند یک زوج جوان هستند که حتی با شنیدن صدای آژیر خطر هم به پناهگاه نمی‌روند. از این منظر آن‌ها آنقدر در سردابه این عشق گیر کرده‌اند و آنقدر در گرداب آن به سمت غرق شدن پیش می‌روند که حتی جانشان هم اهمیتی ندارد. البته این نکته‌ای است که بعد از تماشای فیلم و در پی ماندن آن در ذهن مخاطب به فکرش خطور می‌کند.

در دنیای تو ساعت چند است؟

فیلمی به کارگردانی صفی یزدانیان است. گلی (لیلا حاتمی) پس از ٢٠ سال دوری از ایران به زادگاهش رشت بازمی‌گردد تا به خانه پدری‌اش برود؛ اما در بدو ورود به شهر مردی به نام فرهاد (علی مصفا) نزد گلی می‌آید تا او را در روزهایی که در شهر رشت است، همراهی کند. «در دنیای تو ساعت چند است؟» اثری عاشقانه در حال و هوای عاشقانه‌های کلاسیک برتر تاریخ سینماست.

فیلم داستانی ساده اما پر جزئیات دارد که با تصویرها و موزیک بی‌نظیر روایت می‌شود. یک عاشق که سال‌هاست منتظر ورود «گلی» به شهر رشت است با ورود او در نخستین دقایق حضورش در این شهر به سراغش می‌رود. کارگردان فیلم دیالوگ‌هایی عاشقانه را به رشته نگارش درآورده که در عین سادگی، بسیار شنیدنی‌اند.

آواز قو

بهترین فیلم های ایرانی عاشقانه

یکی از معروف‌ترین فیلم های عاشقانه ایرانی در دهه ۷۰، فیلم آواز قو بود. جالب است بدانید که این اثر دومین فیلمی بود که بهرام رادان در آن نقش‌آفرینی کرد. داستان این فیلم درباره دختر و پسر جوانی‌ست که به دلیل مخالفت‌های خانواده‌شان و طی اتفاقاتی که می‌افتد، تصمیم به فرار و خروج از کشور می‌گیرند. آواز قو در پنجمین دوره جشن خانه سینما برای جوایز مختلفی نامزد شده بود.

شب های روشن

در سال ۱۳۸۱ فرزاد موتمن با الهام از داستان شب‌های روشن نوشته فئودور داستایوفسکی یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی را ساخت. این فیلم داستان یک استاد دانشگاه منزوی‌ست که شب‌ها در خیابان‌های سوت و کور شهر پرسه می‌زند. یکی از همین شب‌ها او متوجه دختری می‌شود که یک ماشین مزاحمش شده و این آغاز یک آشنایی و وعده‌های شبانه است. این عاشقانه آرام که شاید به نوعی بهترین فیلم موتمن هم باشد، پر است از شعرها و سکانس‌های فراموش‌نشدنی.

چند متر مکعب عشق

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی فیلم چند متر مکعب عشق محسوب می‌شود که درواقع محصول مشترک ایران و افغانستان است. این فیلم داستان پسری به نام صابر است که عاشق یک دختر مهاجر افغان به نام مرونا می‌شود. زمانی که صابر متوجه می‌شود مرونا می‌خواهد از ایران برود، با پدر او درباره عشقشان صحبت می‌کند. چند متر مکعب عشق جوایز زیادی دریافت کرده است. از جمله این جوایز می‌توانیم به سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در بخش نگاه نو سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر اشاره کنیم.

رگ خواب

از دیگر فیلم های عاشقانه ایرانی می‌توانیم به فیلم سینمایی رگ خواب اشاره کنیم. داستان این فیلم درباره زنی به نام مینا با بازی لیلا حاتمی‌ست که از همسرش جدا شده و حالا برای گذران زندگی‌اش به دنبال کار می‌گردد. مینا که حتی سرپناهی هم ندارد، با مدیر یک رستوران به نام کامران با بازی کوروش تهامی آشنا می‌شود. کوروش سعی می‌کند به مینا کمک کند و در این راه مینا کم کم عاشق او می‌شود. اما بعد از مدتی مینا متوجه می‌شود که عشق آن‌ها یک‌طرفه است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا