روانشناسی

مراقبه کردن با نگاه به آینه یعنی چی؟

نگاه آینه ای به شما کمک می کند تا روی زبان بدن ، حالات چهره و جریان افکار خود تمرکز کنید. این نوع مدیتیشن می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند.روشهای زیادی برای مدیتیشن وجود دارد ، و یکی از این اشکال ، خیره شدن به آینه است که شامل نگاه آگاهانه به آینه و تمرکز بر بازتاب است تا بتوانید به افکار ، وضعیت بدنی ، بیانات و هویت خود چشم انداز داشته باشید.

به طور کلی ، مدیتیشن به تمرین کنندگان خود می آموزد که بر لحظه حال تمرکز کنند و به عنوان وسیله ای برای توجه به آنچه در هر لحظه از وجود ما وجود دارد ، درد یا شادی توصیف می شود.

مراقبه با نگاه به آینه چیست؟

به گفته کارشناس معروف یوگا ، آبیشک اتوال ، «مدیتیشن یک ابزار فوق العاده قدرتمند برای آرامش و کند شدن ذهن و ایجاد هر نوع آگاهی از تنفس است. این که آیا وضعیت بدن خود را حفظ می کنید ، در سکانس ها جریان دارید یا در حالت مدیتیشن نشسته اید ، وقتی به نفس خود توجه کنید ، همه چیز سر جایش قرار می گیرد. “

چگونه مراقبه با آینه می تواند کمک کند؟

در حالی که طبیعی است تصور کنیم که نگاه کردن به آینه یک کار بیهوده است ، اما با تمرکز و چشم انداز صحیح ، در واقع می تواند به مدیتیشن و کاهش استرس کمک کند. مدیتیشن خیره به آینه عبارت است از خیره شدن به آینه و تماس چشمی با بازتاب خود. این باعث می شود به درون نگاه کنید و ذهن آگاهی ایجاد کنید و احساسات و زبان بدن خود را مشاهده کنید.

این تمرین به منظور تسهیل توجه ذهنی به زبان بدن ، حالات چهره و کسب بینش در جریان افکار فرد بدون هیچ گونه قضاوت طراحی شده است. بنابراین ، بر خلاف سایر اشکال مدیتیشن ، که در آن نقطه کانونی افکار شما هستند ، نگاه به آینه مستلزم این است که بر جسمانی خود نیز تمرکز کنید ، خواه حالت چهره یا زبان بدن شما باشد.

مدیتیشن با نگاه آینه می تواند بهزیستی ذهنی شما را بهبود بخشد!

تاثیر مراقبه با آینه بر روان چگونه است؟

دلسوزی به خود: وقتی به آینه نگاه می کنید ، ممکن است متوجه نقص ها و ایرادات خود شوید. با این حال ، با جلسات مدیتیشن مکرر ، می توانید یک دیدگاه واقع بینانه و بخشنده در مورد ایده خود در مورد خود ایجاد کنید ، و شما را نسبت به خود دلسوزتر کنید.

آگاهی احساسی: بسیاری از ما در پنهان کردن احساسات خود و پنهان کردن احساسات واقعی خود مقصر هستیم. یک آینه به شما کمک می کند تا به طور واقعی با واقعیت روبرو شوید و باعث بروز مجدد نگرانی ها و مسائلی که در ذهن دارید ، شود. رویارویی با احساسات شما را از وضعیت عاطفی خود آگاه کرده و در مورد مناطق مشکل دار ارتباط بهتری برقرار می کند. این به ایجاد هویت قوی از خود ، انتخاب مسیری برای حل مسائل عاطفی نهفته و ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند.

مراقبه با آینهنحوه انجام مراقبه به واسطه نگاه کردن به آینه

مرحله ۱: خودتان را جلوی آینه بگذارید و با بازتاب خود تماس چشمی برقرار کنید.

مرحله ۲: بر تنفس ، حالت چهره و جریان افکار خود تمرکز کنید.

مرحله ۳: به احساس در مفاصل و قسمت های بدن خود و دمای بدن خود توجه کنید.

بنابراین ، خانم ها ، مراقبه با آینه را امتحان کنید تا سلامت روان خود را افزایش داده و سطح استرس را کاهش دهید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا