روانشناسی

سرگرمی های خوب برای آرامش ذهن

سرگرمی های خوب برای آرامش ذهن

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((سرگرمی های خوب برای آرامش ذهن)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

مبارزات زندگی بسیار آسان تر خواهد بود اگر بتوانید هنگام آرامش با آنها روبرو شوید. متأسفانه ، هنگامی که با چالش هایی روبرو می شوید ، ذهن شما معمولاً به آن مشکل واکنش نامناسب نشان می دهد.غریزه زنده ماندن ، پاسخ استرس ، تأثیرات مشکلات و راه هایی که یاد گرفته اید با دیگران تعامل داشته باشید همه جنبه هایی از ذهن شما را به وجود می آورد که می تواند شدید ، طاقت فرسا و گیج کننده باشد.این سرگرمی ها به شما امکان می دهد تا لحظات دشوار را به جای پنهان شدن در زیر آنها ، پشت سر بگذارید.

شما نمی توانید این تجربه های چالش برانگیز را حذف کنید. در واقع ، زندگی اینگونه فوق العاده کسل کننده میشود!

اما شما می توانید یاد بگیرید که چگونه ذهن خود را از این حالت های استرس برگردانید تا بتوانید آرامش را به عنوان بخشی ثابت از واقعیت خود تجربه کنید.

اهمیت سرگرمی های خوب

آسان است که سرگرمی ها را به عنوان “موارد اضافی” در نظر بگیرید – کارهایی که در اوقات فراغت انجام می دهید پس از انجام سایر کارهای ضروری .

با این حال ، انجام سرگرمی ها قدرت تقویت برخی از عضلات بسیار مهم و کم مصرف را در ذهن شما دارد و بنابراین ، می تواند نحوه دیدن خود و نحوه تعامل با دنیای اطراف را تغییر دهد.

اگر به طور فعال این مهارت های ذهنی را تمرین نکنید ، ذهن شما اغلب به جستجوی یک حالت آرام به راه های اشتباه متوسل می شود.

مواردی مانند مصرف الکل و مواد مخدر ، درگیری با دوستان یا خانواده ، کار زیاد ، اختلال در خوردن ، افسردگی و اضطراب همه از سازوکارهای مقابله ای ناسالم برای ذهن شما برای جستجوی یک حالت آرام است .

مشغول شدن به سرگرمی ها با توانمند سازی شما برای دسترسی به ذهنیت کامل می توانید از بروز نتایج بد جلوگیری کنید ، به این ترتیب آرامش به انتخابی تبدیل می شود که می توانید در هر زمان و بدون توجه به مبارزاتی که دارید به آن دسترسی داشته باشید.

سرگرمی هایی که به شما کمک می کنند تا در مبارزات زندگی آرام بمانید

چند ابزار و استراتژی ساده وجود دارد که می توانید برای کمک به ذهن خود در این حالت آرام استفاده کنید. خبر خوب این است که این ابزارها با انجام کارهایی که باعث شادی شما می شوند بسیار راحت هستند.

۱- پیاده روی

پیاده روی یک فعالیت فوق العاده تسکین دهنده برای ذهن است. حرکت دادن بدن در ریتم ثابت اثری مشابه تکان دادن گهواره کودک دارد.

نبض  شما را آرام می کند و یادآوری می کند که مهم نیست در دنیای شما چه می گذرد ، شما هنوز نفس می کشید ، قلب شما هنوز می تپد و ریتم زندگی شما همچنان رو به جلو است.

علاوه بر این ، پیاده روی شما را به بیرون هدایت می کند و این به طور طبیعی به بهتر شدن دید شما نسبت به اطرافتان کمک می کند. این بدان معناست که هر موضوعی که نگران آن بوده اید یا از آن خسته شده اید ، چندان طاقت فرسا به نظر نمی رسد.

سرانجام ، ورزش تعادل هورمونی را در بدن حفظ می کند که باعث تنظیم خلق و خو می شود ، بنابراین راه رفتن به طور طبیعی ظرفیت بیشتری برای احساس آرامش به همراه دارد.

سرگرمی های خوب برای آرامش ذهن
سرگرمی های خوب برای آرامش ذهن

۲- طراحی و نقاشی

خلاقیت به گسترش ذهن کمک می کند. هنگام نقاشی یا طراحی ، به بخشی از ذهن خود می رسید که می تواند احتمال و پتانسیل را ببیند.

وقتی احساس می کنید در زندگی “گیر افتاده اید” ، معمولاً به این دلیل است که نمی توانید راه حل مشکل دشوار فعلی خود را ببینید.

برای حل مشکلات و چالش هایی که خودشان وجود دارند ، باید بتوانید مدام خارج از چارچوب فکر کنید و چیزها را از زوایای جدید ببینید.

هنگام تمرین هنر درمانی ، ذهن توانایی ایجاد می کند که بتواند از این مهارت در سایر زمینه های زندگی استفاده کند ، و آرامش و اطمینان بیشتری را برای همه چالش های روزمره به ارمغان بیاورد.

۳- ساخت صنایع دستی و پازل

عمل ساختن چیزی یادآوری توانایی ذاتی گرفتن قطعات به ظاهر جدا شده و قرار دادن آنها در کنار هم برای ساختن چیزی بزرگتر از مجموع قطعات آن است. این احساس اعتماد به نفس را با خود به همراه می آورد که تأثیر بسیار آرام بخشی روی ذهن دارد.

یکی از استرس زا ترین تجربه ها در زندگی این است که همه چیز از کنترل شما خارج است و نظمی برای هرج و مرجی که در درون یا اطراف خود احساس می کنید وجود ندارد. عمل ساختن به شما جرات می دهد تا چشم اندازی برای آینده پیدا کنید.

بنابراین ، وقتی تحت استرس هستید ، عمل ایجاد چیزی از ابتدا به شما کمک می کند ببینید که همیشه می توانید راهی به سوی انسجام و اطمینان بیشتر پیدا کنید.

ادامه معرفی سرگرمی های خوب

۴- یادگیری زبان جدید

زبان ها به انعطاف پذیری ذهن  می پردازند ، که یک مهارت حیاتی در انتقال از حالت استرس و گیجی به حالت آرامش است.

وقتی زبان جدیدی یاد می گیرید ، ذهن شما در حال تمرین تفسیر است – به یک موضوع  نگاه می کند و چندین روش بیان یا توضیح آن را جستجو می کند.

این بدان معناست که در سایر زمینه های زندگی شما ، ذهن شما نیز به طور طبیعی به دنبال تفسیرهای جایگزین خواهد بود و بنابراین می توانید از دیدگاه محدودی که باعث استرس شما می شود خارج شوید.

به عنوان مثال ، اگر عاشق دویدن هستید ، اما به پا آسیب می زنید و دیگر نمی توانید بدوید ، مهارت های تفسیر و انعطاف پذیری به شما این امکان را می دهد که از زاویه دیگری به وضعیت نگاه کنید.

سپس می توانید فرصتی را که برای شما ایجاد شده است را بیاموزید تا نوعی تمرین را یاد بگیرید که به عضلات مختلفی نیاز دارد (مانند شنا) و می تواند تجربیات جدید و لذت بخشی را به زندگی شما وارد کند.

یادگیری زبان جدید
یادگیری زبان جدید

۵- خواندن

خواندن به ذهن شما اجازه می دهدبا ذهن بازی کند. شما در معرض دنیای جدید یا مفاهیم جدیدی هستید و می توانید به روشی جدید برای دیدن یا تجربه زندگی قدم بگذارید.

این یک حس شگفتی ایجاد می کند ، که معصومیت طبیعی شما را نشان می دهد. این معصومیت بدان معناست که شما می توانید با چشمانی تازه به دنیا نگاه کنید و نسبت به محیط اطراف خود هیجان زده و امیدوار باشید ، حتی در شرایطی که زندگی ناامن یا چالش برانگیزی است.

خواندن ذهن شما را ترغیب می کند تا داستان ، ماجراجویی و رمز و راز را در تجربیات روزمره خود پیدا کند. در نتیجه ، شما کمتر درباره حواس پرتی ها و غمهایی که می توانند بر افکار شما مسلط شوند ، صحبت می کنید.

۶- عکاسی و فیلمبرداری

وقتی عکس می گیرید یا فیلم می گیرید ، واقعاً به آنچه در دوربین یا فیلم می گیرید نگاه کنید. ذهن خود را به دنبال زیبایی می کنید و مهارت پرسیدن سوالاتی از خود را تمرین می کنید:

چه چیزی را دوست دارم؟
چه چیزی با هم متناسب است؟
چه چیزی جا افتاده؟
این سوالات شما را در مورد آنچه دوست دارید ، متناسب با آن و آنچه در زندگی شما از دست می رود روشن می کند. این شفافیت بیشتر به شما کمک می کند تا با ایجاد قدرت بیشتر زندگی را ایجاد کنید که از آن لذت ببرید و چیزهایی را که باعث اندوه و استرس می شوند را کنار بگذارید.

۷- مدیتیشن و یوگا

شیوه های ذهن آگاهی مانند مدیتیشن و یوگا به طور خاص برای ضربه زدن به قسمت هایی از ذهن که آرام هستند ، با به چالش کشیدن شما تمام توجه خود را بر روی یک نقطه تمرکز قرار می دهند.

با این کار شما به ذهن خود فضا می دهید تا جلوی نگرانی هایی را که شما را از تماس با آرامش ذاتی خود خارج می کند ، بگیرد.

هرچه بیشتر تمرین کنید که عمداً تمرکز خود را بر روی نفس خود قرار دهید یا یک ایده (مانند عشق ، صلح یا رشد) ، ذهن شما بیشتر می آموزد که حتی در شرایط استرس شدید ، شما همیشه می توانید به این حالت آرامش بخش اصلی بازگردید.

۸- آشپزی

یک مانع عمده که مانع از ایجاد یک حالت روانی آرام می شود غریزه زنده ماندن شماست. بخشی از ذهن که برای جستجوی خطر آماده می شود ، اغلب ذهن شما را درگر اما و اگرها میکند.

این بدان معنی است که شما در حالت وحشت گیر افتاده اید و باعث می شود به سرعت عجله کنید ، تحریک پذیر شوید و یا احساس تنبلی بیش از حد کنید.

هنگام آشپزی ، خود را تغذیه می کنید ، که این غریزه اولیه بقا را در شما آرام می کند.

ادامه معرفی سرگرمی های خوب

۹- نوشتن

نوشتن به شما کمک می کند ماهیت و کیفیت افکار خود را متوجه شوید. با قرار دادن آنچه که فکر می کنید ، احساس می کنید و تصور می کنید روی کاغذ ، خود را بهتر می شناسید.

این به شما کمک می کند بفهمید چرا کارهایی را انجام می دهید و انتخاب های مختلف شما چه تاثیری روی شما دارد. این بینش در ذهن خود به شما قدرت بیشتری می دهد تا زندگی خود را بهتر انجام دهید.

علاوه بر این ، شما با نوشتن ، تجربه خود را ارزیابی می کنید و به آن احترام می گذارید ، به این معنی که کمتر در درک خود شک می کنید.

این بدان معناست که شما انرژی کمتری صرف خواهید کرد ، و فکر کنید آیا مشکلی برای احساس ناراحتی یا از دست دادن شما وجود دارد و انرژی بیشتری برای انجام اقداماتی که به شما کمک می کند احساس آرامش و زمین داشته باشید دارید.

حرف آخر درباره سرگرمی های خوب

ذهن انسان معجزه آسا ، کاملاً توانا و بسیار باهوش است. اگر گستره واقعی مجموعه مهارت های آن را پرورش دهید ، می توانید با استفاده از ذهن خود ، با ضربه زدن به حالت عمیق آرامشی که برای همه مردم قابل دستیابی است .

نکته مهم این است که سرگرمی را انتخاب کنید که شخصاً از آن لذت ببرید.

بنابراین لحظه ای وقت بگذارید و از خود بپرسید: “چه کاری می توانم انجام دهم تا ذهنم گسترش یابد و آرام شوم؟”

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا