ریپورتاژ

مدل پرده های تجملاتی و لاکچری

انتخاب پارچه، طرح و مدل برای دوخت پرده، امری کاملاً سلیقه‌ای بوده و فضای خانه یا محل کار ما را نسبت به سلیقه دیگران، متمایز می‌کند. با این حال بعضی از پارچه‌ها و طرح‌ها، کاربرد مشخصی در طراحی داخلی یک مکان دارند. به همین جهت به منظور ایجاد فضایی خاص باید نسبت به اصول اولیه انتخاب پارچه و طرح در دوخت پرده توجه داشته باشیم. اگر طرفدار تجملات و استفاده از وسایل لوکس در منزل خود هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مدل‌های پرده والان

استفاده از لایه‌های مختلف پارچه برای طراحی، امری رایج بوده که نمای ظاهری و زیبایی آن را دوچندان می‌کند. یکی از این لایه‌ها که بیشتر جنبه دکور و تزئینی دارد، والان است. همچنین پرده والان وظیفه پنهان کردن ابزار مربوط به نصب پارچه مانند میله را بر عهده دارد. والان زمانی حالت لوکس و تجملاتی به خود می‌گیرد که از متریالی خاص و متفاوت برای طراحی و دوخت آن استفاده کرد. نکته مهم در انتخاب جنس پارچه، مدل و طرح پرده والان، هماهنگی آن با دیگر اسباب و اثاثیه خانه است. به عنوان مثال اگر پارچه تور یا حریری که به عنوان لایه اصلی در نظر گرفته‌اید، طرح‌دار است، توصیه می‌کنیم طرح والان ساده باشد.

انواع پرده والان

والان به مدل‌های مختلفی طراحی و دوخته می‌شود. اگر به پارچه‌های مخمل علاقه دارید، مدل والان مخمل، یکی از لوکس‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شود. معمولاً از پارچه ساده مخمل برای دوخت والان استفاده می‌شود و این سادگی جذابیت را دو برابر می‌کند. یکی از جدیدترین مدل‌های پرده والان، پانچ است. برای استفاده از این طرح، لایه اصلی را از جنس ظریفی مانند حریر انتخاب کنید.

یکی از مدل‌های تجملاتی و شیک که در خانه‌هایی با سبک کلاسیک نیز کاربرد بسیاری دارد، مدل کتیبه‌ای است. برای طراحی این مدل می‌توانید از پارچه یا متریال دیگری مانند چوب استفاده کنید. مدل یقه شل، ریزشی، پنل و لیفه دوزی، از دیگر طرح‌های مدل والان هستند که معمولاً برای پنجره‌های بزرگ که بخش زیادی از فضا را پوشش می‌دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدل پرده های تجملاتی

مدل‌های پرده مخمل

پارچه‌های مخمل از گذشته تا امروز، نمادی از اشرافیت و تجملات بوده‌اند. شاید این گونه تصور کنید که استفاده از پارچه مخمل تنها برای فضاهایی با سبک کلاسیک مناسب باشد. این تصور کاملاً اشتباه است. با وجود تغییرات و ساختارشکنی که در صنعت طراحی و دکوراسیون داخلی به وجود آمده، از هر متریالی می‌توان به سبکی خاص استفاده کرد. شما می‌توانید از پرده مخمل در خانه‌هایی که از سبک مدرن پیروی می‌کنند نیز استفاده کنید. نکته قابل توجه در این خصوص، انتخاب پارچه مخمل ساده و بدون طرح است. به این دلیل که سبک مدرن همواره از طرح‌های ساده بیشتر استقبال می‌کند.

انواع پرده مخمل

بافت و قیمت پرده مخمل بر اساس نوع و کیفیت پارچه متفاوت است. اگر به دنبال پارچه مخمل با بهترین کیفیت هستید، ابریشم و کتان، بهترین متریال برای دوخت این نوع از پرده هستند. برای اشاره به بهترین پارچه مخمل می‌توانیم از مدل شانل، کالیفرنیا، سوپر رویال و پورش، یاد کنیم. پارچه‌های مخمل مدل شانل معمولا به صورت طرح دار در بازار به فروش می‌رسند. مهمترین ویژگی این نوع پرده مخمل، وجود پرز در دو طرف پارچه است. مدل کالیفرنیا، یکی از ضخیم‌ترین پارچه‌های مخمل در این صنعت است که در عین وجود ضخامت از لطافت و ظرافت نیز برخوردار است. کالیفرنیا برخلاف مدل شانل بدون طرح و ساده طراحی و تولید می‌شود.

اگر ظاهر لوکس و تجملاتی پرده مخمل برای شما اهمیت بیشتری دارد، انتخاب مدل سوپر رویال گزینه مناسبی خواهد بود. بافت این پارچه درخشندگی بیشتری داشته و همین امر باعث افزایش قیمت آن نیز می‌شود. برخی از افراد پارچه‌های مخمل با تراکم و ضخامت کم را بیشتر می‌پسندند. مدل پورش، توجه این دسته از افراد را به خود جلب خواهد کرد.

مدل پرده های لاکچری

مدل‌های پرده ساتن

آیا تا به حال به انتخاب پارچه ساتن برای دوخت پرده در خانه خود فکر کرده‌اید. بسیاری از ما اطلاعات کافی در مورد پارچه‌های مختلف که برای طراحی و دوخت از آن‌ها استفاده می‌شود، نداریم. یکی از این پارچه‌های لوکس ساتن است که برق و درخشندگی آن چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. پارچه ساتن، جذابیت نمای اتاق نشیمن یا اتاق مهمان را افزایش داده و فضایی لوکس در خانه شما ایجاد می‌کند.

انواع پرده ساتن

یکی از کاربردی‌ترین مدل‌های پرده ساتن، ملانژ است که نسبت به پارچه‌های دیگر قیمت مناسب‌تری دارد. مهمترین ویژگی ساتن ملانژ، رنگ‌های متنوع آن است که فضای خانه شما را به سبک مدرن نیز نزدیک می‌کند. معمولا پارچه‌های ساتن از تنوع زیادی در رنگ برخوردار هستند. این امر باعث شده تا خریداران آزادی انتخاب بیشتری در خرید خود داشته باشند. مدل هازان نیز یکی دیگر از طرح‌های پرده ساتن است.

مدل پرده های تجملاتی

ساتن به دو شکل مات و براق تولید می‌شود که انتخاب هر کدام از این دو مدل به سلیقه افراد بستگی دارد. همچنین افرادی که طرفدار پارچه‌های طرح دار هستند نیز می‌توانند برای پرده‌های خانه خود از ساتن طرح دار که معمولا طرح‌هایی به شکل گل دارند، استفاده کنند. پارچه ساتن به سبب استحکام، شستشوی آسان، چروک نشدن پس از شستشو و… طرفداران ویژه‌ای پیدا کرده است.

مشاهده انواع پرده در ویکی دکو

برخی از افراد برای انتخاب پارچه و مدل، مهارت چندانی ندارد و ترجیح می‌دهند از یک فرد باتجربه در این خصوص کمک بگیرند. انتخاب پرده، طرح و نوع دوخت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع تمام این عوامل در کنار یکدیگر نمای ظاهری و جذابیت پرده در محیط را تضمین می‌کنند. مواردی همچون ارتفاع، جنس پارچه، کاربرد پرده در بخش‌های مختلف خانه و… جزء عوامل تعیین‌کننده در انتخاب نهایی ما برای خرید و دوخت هستند.

اگر شما هم نسبت به این موضوع اطلاعات و مهارت کافی ندارید، می‌توانید انتخاب پرده خانه خود را به ویکی دکو بسپارید. ویکی دکو یک فروشگاه اینترنتی است که در زمینه‌های مختلفی در ارتباط با طراحی و دکوراسیون داخلی مشغول به فعالیت است. این مجموعه حرفه‌ای از سال ۱۳۹۶ با کمک گروهی باتجربه و حرفه‌ای، خدمات خود در زمینه دکوراسیون را در اختیار کاربران قرار داده است.

حیطه فعالیت ویکی دکو تنها به یک فروشگاه ساده اینترنتی ختم نمی‌شود. اعضای تشکیل‌دهنده این گروه تلاش کرده‌اند تا مشتریان خود را در مراحل مختلف انتخاب و خرید به خوبی راهنمایی کرده و یاری کنند. با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه می‌توانید با راه‌های برقراری ارتباط و تماس با کارشناسان ویکی دکو آشنا شده و به خدمات مختلف این فروشگاه دسترسی داشته باشید.

مدل پرده های لاکچری

افرادی که به سختی تصمیم می‌گیرند، معمولا هنگام خرید با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. یکی از راهکارهای مؤثر برای این دسته از افراد هنگام تصمیم‌گیری، شنیدن راهنمایی و نظر دیگران است. ویکی دکو با ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص خرید تجهیزات مربوط به طراحی داخلی خانه و محل کار، شرایط تصمیم‌گیری برای این افراد را بسیار آسان کرده است. همچنین کیفیت محصولات موجود در فروشگاه نیز پاسخ مناسبی برای سؤال چرا ویکی دکو، خواهد بود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا