ریپورتاژ

محاسبه استخراج اتریوم با کارت گرافیک (قیمت، سایت و …)

ارزهای دیجیتال و صنعت ماینینگ طی چند سال گذشته فراز و نشیب‌های جالبی داشته‌اند، به‌طوری‌که استخراج به کمک GPU با الگوریتم‌هایی مانند ETHASH / Ethereum در چند سال اخیر محبوبیت و سودآوری زیادی پیدا کرده است.

استخراج اتریوم

در سال‌های اخیر استخراج اتریوم، یک فعالیت بسیار سودآور برای علاقه‌مندان به کامپیوتر یا گیک‌ها بوده است که بیشتر با کارت گرافیک انجام می‌شود. این مقاله به مواردی چون قیمت کارت گرافیک استخراج اتریوم و معرفی سایت استخراج اتریوم اختصاص دارد. سعی شده است هرآنچه که باید در مورد استخراج اتریوم بدانید، بدون نیاز به هیچ پیش نیازی و به‌صورت ساده توضیح داده شود. اگر به فکر استخراج اتریوم به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری سودآور هستید، این محتوای آموزشی را تا انتها بخوانید.

استخراج اتریوم با کارت گرافیک

اتریوم پس از بیت کوین به‌عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ، ملکه ارزهای دیجیتال و محبوب‌ترین آن‌ها در بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود به همین خاطر حامیان زیادی در جامعه ارزهای دیجیتال دارد. همچنین به دلیل محبوبیت بالای این شبکه، افراد زیادی به جرگه استخراج اتریوم به‌واسطه کارت‌های گرافیک و یا از طریق سایت استخراج اتریوم پیوسته‌اند.

ماینینگ با کارت‌های گرافیکی متعدد، از روش‌های محبوب استخراج ارز دیجیتال و کسب سود محسوب می‌شود. یکی از روش‌های متداول استخراج اتریوم نیز با کارت گرافیک است. به همین خاطر در این مقاله به استخراج اتریوم با کارت گرافیک و قیمت کارت گرافیک استخراج اتریوم پرداخته شده است.

«مزرعه‌های ماینینگ» با صدها کارت گرافیک راه‌اندازی می‌شوند تا سرمایه‌گذاران به سودهای کلان دست یابند.

کارت‌های گرافیکی غیر از اتریوم می‌توانند ارزهای دیجیتال دیگری را استخراج کنند، اما استخراج برخی از ارزهای دیجیتال بزرگ مانند بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و لایت‌کوین تنها با دستگاه ISIC قابل انجام است و استخراج آن‌ها با کارت گرافیک مقرون‌به‌صرفه نیست. البته یک ماشین استخراج ویژه (ASIC) برای اتریوم نیز وجود دارد. اما کارت گرافیک همچنان سخت‌افزار اصلی استخراج اتر است.

برای استخراج اتریوم به یک کارت گرافیک قدرتمند و راحت نیاز دارید. هر کارت گرافیکی چندان سودآور و به‌صرفه نیست.

برای استخراج اتریوم با کارت گرافیک (GPU)، به یک «ریگ استخراج کارت گرافیک» نیاز دارید. ریگ به معنای بسته سخت‌افزاری است. در واقع ریگ کارت گرافیک شبیه کیس کامپیوتر خانگی است و از همان سخت‌افزار استفاده می‌کند با این تفاوت که تعداد زیادی کارت گرافیک روی آن نصب شده است.

باتوجه‌به اینکه اتریوم در سال‌های اخیر به‌خوبی کارکرده و عملکرد مناسبی داشته است، بیایید نگاهی بیندازیم که اگر شما هم می‌خواهید به استخراج ارز دیجیتال بپردازید، چه نوع کارت‌هایی را می‌توانید بررسی کنید!

 اتریوم

جدول بالا هر کارت گرافیک را با نرخ هش تخمینی مربوط به آن که بر حسب مگا هش در ثانیه در اتریوم اندازه‌گیری می‌شود و همچنین میانگین قیمت و مصرف انرژی را نشان می‌دهد تا بتوانید از عملکرد کارت‌ها نسبت به یکدیگر تصوری تقریبی داشته باشید. تعداد بی‌شماری پردازنده‌های گرافیکی دیگر وجود دارند که ارزش بررسی دارند.

مدل‌های خاصی از گرافیک‌های AMD و Nvidia برای کار ماینینگ مناسب هستند. بهتر است مدلی را انتخاب کنید که توسط بسیاری از ماینرها استفاده می‌شود و به نحوی آزمون خود را پس داده است. البته معماری کارت گرافیک‌های جدیدتر با پردازش بیشتر و کارآمدتر منتشر می‌شود، پس بهتر است به کارت‌های جدیدتر بیشتر توجه کنید تا بتوانید سود را به حداکثر برسانید.

قیمت ارزهای دیجیتال برتر بی‌ثبات است و به دلیل وجود تنوع زیاد این کارت گرافیک‌ها، انتخاب بهترین آن تنها باتوجه‌به قیمت کارت گرافیک استخراج اتریوم برای هر کاربری به‌سادگی امکان‌پذیر نیست.

مهم‌ترین عامل هر پردازنده گرافیکی برای استخراج کریپتو، کارایی است. شما می‌خواهید نرخ هش بالایی برای کمترین برق ممکن داشته باشید؛ بنابراین، خریداران باید مجموعه‌ای از کارت‌ها را انتخاب کنند که در هنگام استخراج با نیازهای آنها مطابقت داشته باشد.

مراحل استخراج اتریوم

به‌طورکلی برای استخراج اتریوم باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. تهیه سیستم سخت‌افزاری قدرتمند؛ می‌توانید ریگ‌های استخراج آماده بخرید یا خودتان قطعات را مانند کامپیوترهای معمولی مونتاژ کنید.
  2. ایجاد کیف پول اتریوم برای دریافت اترهای استخراج شده
  3. اجرای نرم‌افزار استخراج و پیوستن به یک استخر استخراج

سایت استخراج اتریوم

سایت‌های مختلف استخراج ابری قانونی وجود دارند که بهترین امنیت را برای دارایی‌های شما تضمین می‌کنند. در زیر به ۷ مورد از سایت استخراج اتریوم اشاره شده است:

۱٫     :Genesis Mining اکنون یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های استخراج ارز دیجیتال اتریوم در بازار است.

  1. ::Hashflare به کاربران اجازه می‌دهد تا استخرهای ماینینگ موردنظر خود را برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه انتخاب کنند.
  2. Shamining: هرکسی با حداقل ۱۰۰ دلار می‌تواند در این پلت فرم شروع به استخراج کند. بازگشت سرمایه ۱٫۴۳ برابری را تضمین می‌کند (بازده ۴۰۰ دلاری در ۱۰۰۰ دلار).
  3. ECOS : یکی از برترین ارائه‌دهندگان ماینینگ ابری به‌حساب می‌آید که با وضعیت قانونی فعالیت می‌کند.
  4. IQ Mining: رابط کاربری بسیار نرم و کاربرپسندی دارد.
  5. Crypto Universe: رابط کاربری وب‌سایت کاملاً کاربرپسند است. مجموعه‌ای از طرح‌ها با سرمایه‌گذاری کم و بدون هزینه‌های پنهان در دسترس هستند.
  6. BeMine: راهی بسیار مفید برای شروع یک تجربه استخراج کوین بدون نیاز به خرید یک دستگاه گران‌قیمت می‌باشد.

صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال

اگر به ساده‌ترین راه برای خرید اتریوم علاقه دارید، باید محبوب‌ترین و معتبرترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند Coinbase، Binance و Coinmama را در نظر بگیرید. به سراغ صرافی ارز دیجیتال یا کارگزاری ارز دیجیتالی بروید که از رمز موردنظر شما پشتیبانی می‌کند.

از طریق صرافی ارز دیجیتال علاوه بر کوین‌های مختلف، می‌توانید توکن گیمینگ نیز به دست آورید.

بنابراین، برای خرید توکن‌های بازی یا توکن گیمینگ، یک حساب کاربری در یک صرافی یا کارگزاری ایجاد کنید، کارت اعتباری یا کیف پول دیجیتال خود را متصل کنید و رمزارز دیجیتال از قبل موجود خود را از طریق استفاده از ارزهای فیات با توکن بازی بخرید یا معامله کنید.

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه توضیح دادیم که منظور ما از استخراج اتریوم چیست. باید بدانید که استخراج اتریوم یک سرمایه‌گذاری است و هر سرمایه‌گذاری ریسک دارد؛ بنابراین استخراج اتر یا هر ارز دیجیتال دیگر به معنای ثروتمند شدن نیست. بسیاری از عوامل، از جمله هزینه‌های انرژی قیمت اتر، هزینه‌های سخت‌افزار، تغییرات شبکه و استهلاک سخت‌افزار، همگی در سودآوری استخراج نقش دارند.

اگرچه شروع ماینینگ کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما این فعالیت دارای پیچیدگی‌های فنی زیادی است که در صورت نادیده گرفتن آن، گاهی اوقات منجر به خرابی سخت‌افزار و حتی آتش‌سوزی می‌شود؛ بنابراین قبل از شروع ماینینگ بهتر است خوب تحقیق کنید و به سؤالات و ابهامات خود پاسخ دهید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا