پزشکی

فواید رابطه جنسی سالم برای سلامتی چیست؟

فواید رابطه جنسی سالم برای سلامتی چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((فواید رابطه جنسی سالم برای سلامتی چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

هرچه تحقیقات بیشتر و بیشتری در این زمینه انجام می شود ، واضح تر می شود که داشتن یک رابطه جنسی سالم برای یک زندگی مشترک ضروری است. رابطه جنسی حتی می تواند به شما در ادامه زندگی کمک کند. تحقیقاتی که انجام شده است ، چند مزایای خاص – و شگفت آور – سلامتی را که ناشی از داشتن یک زندگی جنسی سالم و فعال است ، مشخص می کند. Healthline دوازده مورد از اثبات شده ترین و جالب ترین فواید رابطه جنسی را بررسی می کند.

فواید رابطه جنسی:

۱-رابطه جنسی با سرماخوردگی و آنفولانزا مقابله می کند.

بر اساس مطالعه معتبر انجام شده در دانشگاه ویلکس ، افرادی که چند بار در هفته رابطه جنسی برقرار می کنند مقدار آنتی بادی ایمونوگلوبولین A (IgA) بسیار بیشتری نسبت به کسانی که کمتر از یک بار در هفته رابطه جنسی دارند داشته باشند. معنی آن چیست؟ کارل چارنتسکی ، یکی از محققان در مطالعه ویلکس ، می گوید: “IgA اولین خط دفاعی در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا است.”

۲-رابطه جنسی کالری می سوزاند

رابطه جنسی جریان خون را افزایش می دهد و قلب شما را سروحال می کند. به زبان ساده ، رابطه جنسی نوعی ورزش است و از آن بیشتر از دویدن لذت می برید. طبق مقاله ای در سال ۲۰۱۳ در مجله پزشکی نیوانگلند ، مردی در اواسط ۳۰ سالگی ممکن است ۲۱ کیلو کالری در حین رابطه مصرف کند. با این حال ، هنوز کالری بیشتری از آنچه که روی نیمکت جلوی تلویزیون نشسته اید میسوزانید.

۳-رابطه جنسی خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد

مطالعات متعدد نشان داده است که زندگی جنسی فعال با زندگی طولانی مدت رابطه نزدیک دارد. به طور خاص ، به نظر می رسد که رابطه جنسی ممکن است خطر حملات قلبی ، سکته های مغزی و سایر بیماری های قلبی را کاهش دهد. در سال ۲۰۱۰ ، انستیتوی تحقیقات نیوانگلند مطالعه گسترده ای را انجام داد. نتایج آن نشان می دهد که فعالیت جنسی منظم ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

فواید رابطه جنسی سالم برای سلامتی چیست؟
فواید رابطه جنسی سالم برای سلامتی چیست؟

۴-رابطه جنسی میزان هورمون ها را تنظیم می کند

برای تنظیم شدن هورمونهای بدن رابطه جنسی برقرار کنید. از جمله فواید هورمون سالم باعث افزایش دوره های قاعدگی منظم و کاهش علائم منفی یائسگی می شود.

۵-رابطه جنسی می تواند سردرد را درمان کند و درد جسمی را کاهش دهد

اگرچه به نظر نمی رسد رابطه جنسی به تسکین سردرد کمک کند ، اما در واقع می تواند. چطور؟ در حین رابطه جنسی ، هورمون اکسی توسین در بدن شما آزاد می شود. اکسی توسین درد را کاهش می دهد. در تحقیقی که در بولتن آزمایشگاهی زیست شناسی و پزشکی منتشر شده ، داوطلبانی که بخار اکسی توسین را استنشاق کرده و انگشتانشان را خراشیده اند ، فقط نیمی از درد را حس می کنند .

۶-رابطه جنسی استرس را کاهش می دهد و فشار خون را کاهش می دهد

فایده دیگری از اکسی توسین است که در هنگام ارگاسم آزاد می شود: باعث آرامش اعصاب می شود. مطالعات انجام شده بر روی موشهای آزمایشگاهی نشان داده است که اکسی توسین اثرات کورتیزول را که یک هورمون استرس است خنثی می کند. رابطه جنسی همچنین به خواب بهتر کمک می کند. وقتی شریک زندگی شما رول می شود و پس از یک دوره خوب در تختخواب شروع به خروپف می کند ، این فقط از خستگی جسمی نیست. اکسی توسین نه تنها شما را آرام می کند ، بلکه به طور خاص باعث خواب می شود.

ادامه فواید رابطه جنسی:

۷-رابطه جنسی خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد

در سال ۲۰۰۳ ، محققان استرالیایی مطالعه ای را منتشر کردند که نشان می دهد هرچه مردان در سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی بیشتر انزال می کنند ، احتمال ابتلا به سرطان پروستات کمتر است. به گفته نویسنده این مطالعه ، مردان ۲۰ ساله احتمالاً باید یک بار در روز انزال داشته باشند. مطالعه مشابهی که یک سال بعد توسط انستیتوی ملی سرطان انجام شد ، نشان داد مردانی که حداقل پنج بار در هفته از طریق رابطه جنسی انزال دارند ، کمتر به سرطان پروستات مبتلا می شوند.

گلدشتاین به ما گفت: “این ادعا از نظر فیزیولوژیکی این است که اگر هر از چند گاهی مخزن را خالی می کنید ، سالم تر از نگه داشتن مواد درون مخزن است.”
۸-رابطه جنسی خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد

زنان می توانند از این جنس به عنوان مراقبت پیشگیرانه نیز استفاده کنند. طبق گفته گلدشتاین ، مطالعات نشان می دهد که “زنانی که مقاربت واژینال دارند اغلب از سرطان پستان در معرض خطر کمتری قرار دارند.” گلدشتاین افزود که “بسیار جالب و هیجان انگیز است و باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.”

۹-رابطه جنسی باعث افزایش عزت نفس و بهبود خلق و خو می شود

مزایای روانشناختی زندگی سالم جنسی بسیار است. احساس راه رفتن روی ابر نه بعد از رابطه جنسی بیش از آنچه فکر می کنید طول می کشد. به گفته گلدشتاین ، یک زندگی جنسی سالم منجر به رضایت طولانی مدت از سلامت روان فرد می شود و توانایی شما در برقراری ارتباط صادقانه و صمیمی را افزایش می دهد. افرادی که از نظر جنسی فعال هستند ، کمتر دچار آلکسی تیمیا می شوند. این یک ویژگی شخصیتی است که با ناتوانی در بیان یا درک احساسات مشخص می شود.

۱۰-رابطه جنسی از پره اکلامپسی جلوگیری می کند

پره اکلامپسی بیماری است که در آن فشار خون بالا می رود و باعث اختلال در عملکرد اعضای دیگر می شود. این بیماری پس از ۲۰ هفته بارداری شایع است ، اما گاهی ممکن است در اوایل بارداری یا حتی بعد از زایمان رخ دهد. تعدادی از مطالعات نشان داده است که اگر خانمی قبل از بارداری به اندازه کافی در معرض مایع منی همسر خود قرار گرفته باشد ، احتمال ابتلا به پره اکلامپسی به میزان قابل توجهی کمتر است.

۱۱-رابطه جنسی حس بویایی را بهبود می بخشد

دانشمندان مدت ها می دانستند که هورمون پرولاکتین در مردان و زنان پس از ارگاسم افزایش می یابد. در سال ۲۰۰۳ ، تیمی از محققان کانادایی آزمایش روی موش ها را انجام دادند. آنها کشف کردند که پرولاکتین باعث می شود سلول های بنیادی مغز سلول های عصبی جدیدی در پیاز بویایی مغز ایجاد کنند – مرکز بویایی آن. دکتر ساموئل ویس ، یکی از محققان ، گفت که وی گمان می کند که افزایش سطح پرولاکتین پس از رابطه جنسی به “انجام رفتارهای جفت گیری” کمک می کند.

فواید رابطه جنسی
فواید رابطه جنسی

۱۲-رابطه جنسی کنترل مثانه را افزایش می دهد

رانش لگن درگیر در رابطه جنسی ، عضلات آن را تمرین می دهد. اینها همان مجموعه عضلاتی هستند که جریان ادرار را کنترل می کنند. بنابراین بسیاری از روابط جنسی ممکن است به جلوگیری از بروز بی اختیاری کمک کند.

پایان مقاله فواید رابطه جنسی چیست؟،امیدوارم مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

منبع:healthline

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا