پزشکی

فواید بامیه برای سلامتی بدن چیست؟

فواید بامیه برای سلامتی

بامیه گیاهی گل دهنده است که به دلیل غلافهای خوراکی اش معروف است. این گیاه در مناطق گرم و گرمسیری مانند مناطق آفریقا و آسیای جنوبی کشت می شود.بامیه از نظر زیست شناختی به عنوان یک میوه طبقه بندی می شود ، معمولاً مانند یک سبزیجات در طبخ غذا استفاده می شود.در اینجا ۶ فواید تغذیه ای و سلامتی بامیه آورده شده است.

۱- سرشار از مواد مغذی

یک فنجان (۱۰۰ گرم) بامیه خام حاوی (۱ منبع معتبر):

کالری: ۳۳
کربوهیدرات: ۷ گرم
پروتئین: ۲ گرم
چربی: ۰ گرم
فیبر: ۳ گرم
منیزیم: ۱۴٪ ارزش روزانه (DV)
فولات: ۱۵٪ از DV
ویتامین A: 14٪ DV
ویتامین C: 26٪ از DV
ویتامین K: 26٪ از DV
ویتامین B6: 14٪ DV
بامیه منبع بسیار خوبی از ویتامین C و K1 است. ویتامین C یک ماده مغذی محلول در آب است که به عملکرد کلی سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند ، در حالی که ویتامین K1 یک ویتامین محلول در چربی است که به دلیل نقش خود در لخته شدن خون شناخته می شود.

علاوه بر این ، بامیه از نظر کالری و کربوهیدرات کم است و حاوی مقداری پروتئین و فیبر است. بسیاری از میوه ها و سبزیجات فاقد پروتئین هستند که بامیه را تا حدودی منحصر به فرد می کند.خوردن پروتئین کافی با مزایای مدیریت وزن ، کنترل قند خون ، ساختار استخوان و توده عضلانی همراه است .

بامیه از نظر بسیاری از مواد مغذی غنی است و به ویژه دارای ویتامین C و K است. این میوه بی نظیر است ، زیرا پروتئین را فراهم می کند ، ماده مغذی که بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر از آن بی بهره اند.

۲-حاوی آنتی اکسیدان های مفید است

بامیه حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها است که برای سلامتی شما مفید هستند.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی در غذا هستند که از مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد آسیب می بینند .

آنتی اکسیدان های اصلی در بامیه ، پلی فنول ها از جمله فلاونوئیدها و ایزوکوئرستین و همچنین ویتامین های A و C هستند .

تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی حاوی پلی فنول ممکن است با کاهش خطر لخته شدن خون و آسیب اکسیداتیو ، سلامت قلب را بهبود بخشد.

همچنین پلی فنول ها به دلیل توانایی منحصر به فرد برای ورود به مغز و محافظت در برابر التهاب ، ممکن است برای سلامت مغز مفید باشند .

این مکانیسم های دفاعی ممکن است به محافظت از مغز شما در برابر علائم پیری و بهبود شناخت ، یادگیری و حافظه کمک کنند.

بامیه سرشار از آنتی اکسیدان است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های جدی را کاهش دهد ، از التهاب جلوگیری کند و به سلامت کلی کمک کند. از همه قابل توجه تر ، حاوی پلی فنول است که ممکن است در سلامت قلب و مغز نقش داشته باشد.

۳-جز فواید بامیه،خطر بیماری قلبی را کاهش میدهد

سطح کلسترول بالا با خطر بیشتری برای بیماری قلبی در ارتباط است.

بامیه حاوی ماده ای غلیظ مانند ژل به نام موسیلاژ است که می تواند در هنگام هضم به کلسترول متصل شود و باعث شود با مدفوع دفع شود تا اینکه در بدن جذب شود.

یک مطالعه ۸ هفته ای موش ها را به طور تصادفی به ۳ گروه تقسیم کرد و به آنها یک رژیم غذایی پرچرب حاوی ۱٪ یا ۲٪ پودر بامیه یا رژیم پرچرب بدون پودر بامیه داد.

موش هایی که رژیم بامیه داشتند کلسترول بیشتری را در مدفوع خود از بین بردند و سطح کلسترول کل خون پایین تری نسبت به گروه کنترل داشتند .

یکی دیگر از فواید احتمالی قلب بامیه ، محتوای پلی فنول آن است. یک مطالعه ۴ ساله بر روی ۱۱۰۰ نفر نشان داد که کسانی که از رژیم غذایی غنی از پلی فنول استفاده می کنند دارای مارکرهای التهابی کمتری در ارتباط با بیماری های قلبی هستند .

تحقیقات حیوانی نشان می دهد که بامیه ممکن است به کلسترول روده شما متصل شود و سطح کلسترول خون را کاهش دهد. همچنین غنی از پلی فنول است که با التهاب مضر مقابله می کند و از قلب شما محافظت می کند.

فواید بامیه برای سلامتی ۴- بامیه ممکن است خاصیت ضد سرطانی داشته باشد

بامیه حاوی نوعی پروتئین به نام لکتین است که ممکن است از رشد سلول های سرطانی انسان جلوگیری کند.

یک مطالعه آزمایش لوله ای در سلول های سرطانی پستان نشان داد که لکتین موجود در بامیه ممکن است تا ۶۳٪ از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند .

یک مطالعه آزمایش لوله ای دیگر در سلولهای ملانومای متاستاتیک موش کشف کرد که عصاره بامیه باعث مرگ سلول سرطانی می شود .

بخاطر داشته باشید که این مطالعات در لوله های آزمایش با اجزای غلیظ و استخراج شده بامیه انجام شده است. قبل از نتیجه گیری ، به تحقیقات بیشتری در مورد انسان نیاز است.بامیه حاوی پروتئینی به نام لکتین است که برای نقش آن در پیشگیری و درمان سرطان در حال مطالعه است. تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

۵- کاهش قند خون جز فواید بامیه

حفظ سطح قند خون سالم برای سلامت کلی شما بسیار مهم است. قند خون مداوم بالا می تواند منجر به دیابت و دیابت نوع ۲ شود.

تحقیقات در موش ها نشان می دهد که خوردن بامیه یا عصاره بامیه ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند .

در یک مطالعه ، موشهایی که به آنها قند مایع و بامیه خالص داده شده است ، نسبت به حیوانات گروه کنترل ، خوشه قند خون کمتری را تجربه کردند.

محققان پیشنهاد کردند که بامیه باعث کاهش جذب قند در دستگاه گوارش می شود و منجر به پاسخ قند خون با ثبات تر می شود.

گفته شد ، بامیه ممکن است با متفورمین ، یک داروی رایج دیابت ، تداخل کند. بنابراین ، مصرف بامیه برای کسانی که این دارو را مصرف می کنند توصیه نمی شود .خوردن بامیه با کنترل قند خون ارتباط دارد. با این حال ، برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است در داروهای رایج دیابت تداخل ایجاد کند.

این مطلب هم میتواند برای شما مفید باشد:فواید و موارد استفاده،برگ درخت توت

۶- برای زنان باردار مفید است

فولات (ویتامین B9) یک ماده مغذی مهم برای زنان باردار است. این به کاهش خطر نقص لوله عصبی کمک می کند ، که بر مغز و ستون فقرات جنین در حال رشد تأثیر می گذارد .

توصیه می شود که همه زنان در سنین باروری هر روز ۴۰۰ میکروگرم فولات مصرف کنند.

یک بررسی که شامل ۱۲۰۰۰ زن بزرگسال سالم بود نشان داد که بیشترین مصرف روزانه ۲۴۵ میکروگرم فولات در هر روز است .

مطالعه دیگری که ۶۰۰۰ زن غیر باردار را در طی ۵ سال دنبال کرد ، نشان داد که ۲۳٪ از شرکت کنندگان غلظت فولات ناکافی در خون خود دارند .

بامیه منبع خوبی از فولات است ، با ۱ فنجان (۱۰۰ گرم) ۱۵٪ از نیاز روزانه زن به این ماده مغذی را تأمین می کند.خوردن بامیه ممکن است به زنان باردار در تأمین نیازهای روزانه فولات کمک کند. فولات برای جلوگیری از نقص لوله عصبی مهم است.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا