تکنولوژیمنتخب

ریست فکتوری و فلش کردن موبایل چه تفاوتی باهم دارند؟

شاید برای شماهم پیش آمده باشد که نیاز به پاک کردن اطلاعات تلفن همراه خود را به دلایل مختلفی ازجمله ویروسی شدن، مشکلات نرم افزاری و… را داشته باشید. برای اینکار باید تلفن همراه خود را فلش کنید یا آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید. اما اینها چه تفاوتی باهم دارند؟ با مجله اینترنتی ایران فان همراه باشید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) یعنی چه؟

بازگشت به تنظیمات کارخانه یعنی تمام تنظیمات تلفن همراهتان را به حالت اولی که هنگام خرید بوده در آورید. با بازگردانی دستگاهتان به تنظیمات کارخانه تمام نرم افزار های نصب شده، فیلم ها، عکس ها، موسیقی و.. حذف خواهند شد. همچنین تلفن همراه شما از تمام حساب های کاربری فعال در اپلیکیشن‌ها نیز خارج می‌شود.

برای بازگردانی تلفن همراه خود به تنظیمات کارخانه به رمز عبوری که برای تلفن همراهتان تنظیم کرده اید نیاز خواهید داشت. همچنین کاربران به این کار فرمت سریع یا recovery نیز می‌گویند که بخواطر سریع بودن فرایند حذف اطلاعات است.

آیا اطلاعات با ریست فکتوری به طور کامل حذف می‌شوند؟

خیر! باید توجه داشته باشید که با ریست فکتوری، اطلاعات حذف شده تلفن همراهتان، از طریق نرم افزار های ریکاوری و بازیابی اطلاعات، قابل برگشت هستند.

ایا ریست فکتوری (Factory Reset) ویروس‌ها را حذف می‌کند؟

باز هم خیر! اگر تلفن همراه شما به ویروس آلوده شده است، باید بدانید که بازگردانی دستگاهتان به تنظیمات کارخانه فایل های مخرب را حذف نمی‌کند. برای حذف کردن ویروس ها باید دستگاهتان را فلش کنید.

فلش کردن چیست؟

معمولا برای فلش کردن تلفن ، به کامپیوتر نیاز است. فلش کردن برخلاف ریست فکتوری به رمز / الگوی دستگاه شما نیازی ندارد و هنگام فراموشی رمز می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

با فلش کردن دستگاه شما، تمام اطلاعات آن حذف خواهند شد و امکان بازگردانی آن وجود ندارد. همچنین اگر دستگاه شما آلوده به ویروس باشد، فلش کردن می‌تواند خیال شما را از پاک شدن ویروس‌ها راحت کند!

برای فروش تلفن همراه از کدام روش استفاده کنیم؟

همانظور که ذکر شده، محتوای حذف شده از طریق ریست فکتوری، قابل بازگردانی هستند و پس از فروش ممکن است خریدار به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشد. به همین دلیل بهتر است پیش از فروش تلفن همراهتان، آن را فلش کنید.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما تابه حال تلفن همراهتان را فلش کرده اید یا تنظیمات آن را به حالت کارخانه بازگردانی کرده‌اید؟ اگر سوالی هم دارید می‌توانید در بخش «نظرات» آن را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا