ریپورتاژ

تاثیر حجامت و ویتامین ها در افزایش قد به گزارش وان قد

حجامت چقدر در افزایش قد تاثیر دارد؟ آیا ویتامین های افزایش قد حقیقت دارد یا تاثیر خاصی ندارد؟ در این مطلب به این موضوعات می پردازیم و به شما چند روش جالب برای رشد قد را معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید.

حجامت یک داروی سنتی چینی و خاورمیانه ای است که هزاران سال است که توسط افراد بی شماری برای کاهش کمردرد، گردن درد، سردرد و سایر بیماری ها و ناراحتی های جسمی استفاده می شود. در واقع حجامت با ایجاد نیروی مکش برای کشیدن خون به داخل پوست است که باعث کبودی و در برخی موارد عفونت پوست می شود. با این حال، خطرات درمانی کمی دارد. اگر کم و بیش با حجامت درمانی آشنایی دارید، احتمالا تا به حال نام حجامت برای افزایش قد را نشنیده اید یا اطلاعات کم و بیش ناقصی دارید.

ویتامین های افزایش قد

به گزارش سایت وان قد که مرجع افزایش قد است:برای داشتن استخوان‌های سالم، باید مواد مغذی مورد نیاز بدن از جمله تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را دریافت کنید. این ویتامین ها شامل ویتامین های B1، B2، D و C و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است. همچنین یک رژیم غذایی متعادل باید با ورزش، شنا، ایروبیک یا دوچرخه سواری ترکیب شود. این تمرینات به تمرین تمام قسمت های بدن و تقویت استخوان ها کمک می کند. بنابرین تاثیر ویتامین بر روی رشد قد را نمی توان بی اثر دانست.

آیا با حجامت می توان قد را افزایش داد؟

حجامت چیست؟ حجامت یک درمان شفابخش باستانی برای کاهش درد است. فرد حجامت دهنده فنجان های مخصوص حجامت را روی کمر، شکم، بازوها، پاها یا سایر قسمت های بدن قرار می دهد. در داخل هر یک از فنجان ها یک نیروی مکش یا خلاء وجود دارد که پوست را به سمت بالا می کشد. این نیروی مکش رگ های خونی ریز (مویرگ ها) زیر پوست را منبسط کرده و باعث کبودی می شود. در نتیجه بدن با ناحیه حجامت مانند جراحت رفتار می کند و خون بیشتری را به این ناحیه می فرستد تا کبودی را بهبود دهد در طی این فرایند سموم زیادی از بدن خارج می شود. (منبع)

رشد طبیعی قد انسان توسط هورمون هایی مانند هورمون رشد، هورمون های جنسی و هورمون های تیروئید کنترل می شود. بیماری یا سوء تغذیه در دوران کودکی به این معناست که کودکان به اوج بزرگسالی خود نمی رسند. میانگین جمعیت در طول قرن ها به تدریج افزایش یافته است زیرا کودکان بیماری ها و عفونت های تغذیه ای کمتری داشته اند. در بیشتر موارد، عملاً هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا قد بلندتر شوید، اما تعدادی از افراد خوش شانس می توانند بدون نیاز به جراحی دردناک و گران قیمت، قد خود را افزایش دهند.

ورزش، از جمله حرکات کششی و تغذیه خوب، همچنان می تواند برای افراد بالای ۱۸ سال که می خواهند قد بلندتر شوند، مفید باشد. وضعیت بدنی خوب و خواب کافی و با کیفیت نیز مفید هستند. اجتناب از عادات رشد بالقوه مانند الکل و سیگار به همان اندازه مهم است، اما به خاطر داشته باشید که تنها افرادی که صفحات رشد باز دارند، بیشتر احتمال دارد رشد قد را تجربه کنند. وب سایت وان قد توصیه های ارزشمندی را برای راهنمایی شما که می خواهید قد بلندتر شوید ارائه می دهد.

چند راهکار افزایش قد:

مراقب مکمل ها باشید

در برخی موارد، مصرف مکمل ها ممکن است برای رشد و تکامل کودکان و مقابله با کوتاهی قد در سالمندان مناسب باشد. برای مثال، اگر شرایطی دارید که بر تولید هورمون رشد (HGH) تأثیر می‌گذارد، پزشک ممکن است مکمل حاوی HGH را تجویز کند. علاوه بر این، افراد مسن ممکن است بخواهند از مکمل های ویتامین D یا کلسیم برای کاهش خطر پوکی استخوان استفاده کنند.

به اندازه کافی خوابیدن

گاهی اوقات کم خوابی تاثیری بر رشد و قد طولانی مدت ندارد. اما اگر عادات خواب شما در دوران نوجوانی کمتر از حد توصیه شده باشد، می تواند منجر به مشکلات و عوارض جانبی خاصی شود. این به این دلیل است که بدن در طول خواب HGH ترشح می کند. اگر به اندازه کافی نخوابید، تولید این هورمون و سایر هورمون ها کاهش می یابد.

متحرک باشید

ورزش منظم فواید و فواید زیادی دارد. ورزش منظم ماهیچه ها و استخوان ها را تقویت می کند، به حفظ وزن و سلامتی کمک می کند و تولید HGH را تحریک می کند. کودکان در مدرسه باید حداقل یک ساعت در روز ورزش کنند. ورزش در بزرگسالی نیز فواید بسیاری دارد. ورزش نه تنها بدن را سالم نگه می دارد، بلکه می تواند به کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان نیز کمک کند.

خوب نشستن مهم است

بد نشستن می تواند شما را کوتاهتر از آنچه هستید نشان دهد. بنابراین چمباتمه زدن یا خم شدن می تواند بر قد شما تأثیر بگذارد.

برای افزایش قد از یوگا استفاده کنید

اگر تمرینات نشسته نیازهای شما را برآورده نمی کند، یوگا را امتحان کنید. یوگا که یک تمرین کامل بدن است، می تواند عضلات را تقویت و تقویت کند، بدن شما را متعادل کند و به شما کمک کند تا بنشینید. این تمرین به افزایش قد شما کمک می کند.

منبع: ۱ghad.com

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا