پزشکی

غذاها و نوشیدنی های مناسب برای رژیم سلامتی

غذاها و نوشیدنی های مناسب برای رژیم سلامتی

امیدواریم از خواندن این مطلب، (( غذاها و نوشیدنی های مناسب برای رژیم سلامتی )) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

رژیم در واقع هر چیزی که به پایدار ماندن سلامتی در شما کمک کند . هرچند بیشتر اینگونه در بیم مردم جا افتاده است که منظور از رژیم داشتن یک برنامه غذایی برای لاغر شدن است اما این تعریف کامل نیست و ممکن است فردی به خاطر لاغری بیش از حد رژیم چاقی در نظر بگیرد.

پس رژیم یعنی تنظیم برنامه غذایی مشخص برای شما برای حفظ سلامتی تان با توجه به سیستم کلی بدن.

  • برنامه رژیم غذایی ۳ هفته ای

برنامه رژیم غذایی ۳ هفته ای – یکی از مؤثرترین برنامه های رژیم غذایی  هم برای آقایان و هم برای خانم ها  است ، امتحان کنید!

موفق ترین رژیم های کوتاه مدت مبتنی بر میوه و سبزیجات تازه  است .در این رژیم غذایی پروتئین بدن  از ماهی بدون چربی ، پنیر و گوشت بدون چربی تامین میشود.

این رژیم غذایی ترکیب مغذی ، خوشمزه ، متنوع دارد و حاوی فیبر و پروتئین است تا معده شما زودتر احساس پر بودن و سیر شدن کند.

و این احساس سیری شما را از مصرف تنقلات پر کالری و چاق کننده دور میکند.

بهترین رژیم های غذایی کوتاه مدت با قطع غذاهای فرآوری شده (کنسروی و یا فست فودها و …) شروع می شوند.

بنابراین برای رسیدن به نتیجه دلخواه در این ۳ هفته ، هیچ نوع آب نبات ، کیک ، شکلات ، میان وعده های چاق کننده ، نوشیدنی هایی با قند بالا را مصرف نکنید.

غذاها و نوشیدنی های مناسب برای رژیم سلامتی
غذاها و نوشیدنی های مناسب برای رژیم سلامتی
  • بهترین نوشیدنی ها برای رژیم سلامتی

یادتان باشد آبمیوه های بازاری و نوشابه ها که حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند برای سلامتی تان مضر اند و جایی در رژیم غذایی سالم ندارند.

بدن بین قند و شیرین کننده های مصنوعی فرقی نمی گذارد و با آزاد کردن انسولین و ذخیره چربی به هر دو پاسخ می دهد!(باعث ابتلا به دیابت و چاقی در شما میشود)

بعد از آب ، بهترین نوشیدنی کم کالری ، یک لیوان آب میوه طبیعی است.

که فقط با قند طبیعی میوه ، مزه می گیرید ، نه شکر.

این نوشیدنی علاوه بر این ،فایده دیگری هم دارد و آن این است که  به کاهش میل شما به نوشیدنی های شیرین کننده مصنوعی کمک می کند.

شما میتوانید برای نوشیدن ،  نوشیدنی هایی مانند چای نعنا بدون چاشنی (منظور استفاده از شکر و نبات و … است ) یا چای بابونه  که می توانید آنها را گرم یا سرد بنوشید.قهوه با شیر هم گزینه خوبی برای نوشیدنی روزانه شماست ،البته بدون استفاده از شکر .

چای سبز بنوشید البته که نباید در نوشیدن چای سبز افراط کرد.

غذاها و نوشیدنی های مناسب برای رژیم سلامتی
نوشیدنی های مناسب برای رژیم سلامتی

  • نوشیدن کاکائو را فراموش نکنید

 شکلات تلخ  ، با ۷۰٪ یا بیشتر محتوای کاکائو ، در مقادیر کم ،گزینه ای سالم تری است تا هم هوس شما به شکلات خوردن را کم کند و هم سلامتی تان را به خطر نیاندازد.

 من نیاز به طعم شکلات را مکرراً به روشی بسیار ساده حل کردم! من به جای قهوه فوری یا چای ، هر روز پودر کاکائو خالص می نوشم.

کاکائو به عنوان یک نوشیدنی مناسب در زمان خواب ، مدتها قبل از «نوشیدن شکلات» که پر از شکر اضافه شده بود ، در فروشگاه ها بود.

در حقیقت ، کاکائو حاوی کافئین به اندازه چای است ، بنابراین می توانید هر زمان که بخواهید برای رفع هوس خوردن شکلات خوشمزه آن را بنوشید.

نوشیدنی کاکائو درست مانند لیوان قهوه فوری تهیه میشود ، آن را با آب جوش و شیر کم چرب میتوانید درست کنید.

پودر کاکائو ۱۰۰٪ خالص و بدون چربی ، تمام عطر و طعم های جالب ، بدون چربی و قند موجود در شکلات را به شما می دهد!

نوشیدنی های مناسب برای رژیم سلامتی
نوشیدن کاکائو

  • میان وعده های سالم بخورید

اگر قصد کاهش وزن در کوتاه مدت را دارید ، باید  میوه و سبزیجات را بیشتر بخورید و از آن لذت ببرید!

بشقابی از میوه های مورد علاقه تان پر کنید و هر وقت خواستید به عنوان میان وعده میل کنید. این بشقاب یکی از بهترین گزینه ها برای لاغر شدن شماست و سالم ماندنتان.

من اغلب هلو ، چند انگور ، یک سیب ، یک موز با یک مشت بادام را برای صرف صبحانه میل می کنم ،زیرا ، غذاهای شیرین را دوست دارم!

میوه ها همیشه دوستدار سلامتی شما هستند و رقیب سرسخت برای بیماری ها.

  • غذاهای اصلی شما باید کم کالری باشد

کربوهیدرات ها توسط بدن به قند تبدیل می شوند ، بنابراین برای کاهش سریع وزن استفاده از ، نان ، غلات ، سیب زمینی و ماکارونی را به حداقل برسانید.

وعده های غذایی میتواند  مثل ماهی کبابی یا گوشت بدون چربی مانند سینه مرغ یا  بوقلمون با سبزیجات باشد.

یا از موادی که پروتئین خوبی دارند  مانند نخود ، عدس و لوبیای سیاه استفاده کنید.

یک غذای پیشنهادی :  گل کلم را که با پنیر پارمسان پاشیده شده و با پیازهای کارامل شده در فر سرخ شده است را امتحان کنید.

نوشیدنی های مناسب برای رژیم سلامتی
کلم بروکلی سرخ شده
  • فعال تر باشید

در هنگامی که رژیم غذایی برای لاغری  گرفته اید سعی کنید جنب و جوشتان بیشتر شود .مثلا شروع به کارهایی بکنید که در خانه باید انجام میدادید مثلا دیوارهای اتاقتان را رنگ کنید ،یا به باغچه خانه تان رسیدگی کنید .سعی کنید روزانه پیاده روی داشته باشید یا حتی کمی دو انجام دهید .

خلاصه هر چیزی که نشان بدهد فعالیت بدنی تان بیشتر شده است را انجام دهید.

نکته تکمیلی : این راهکارها را لطفا با نظر یک مشاور تغذیه امتحان کنید چون ممکن است بدن های گوناگون به این رژیم پاسخ های متفاوتی بدهند .هرچند که به نظر میرسد این رژیم غذایی بی ضرر باشد.

منبع :herstylecode

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا